גבי מגנזי (צילום: עופר וקנין) ואיתמר שמעוני
גבי מגנזי (צילום: עופר וקנין) ואיתמר שמעוני

100 אלף ש"ח במזומן: איש העסקים גבי מגנזי מואשם במתן שוחד לאיתמר שמעוני

למרות שאיתמר שמעוני זוכה מקבלת שוחד ממגנזי והורשע רק בהפרת אמונים, הוחלט להגיש כתב אישום נגד איש העסקים על כך שנתן שוחד לראש עיריית אשקלון לשעבר בזמן שהוא היה בעל אינטרסים בעיר וזכה במכרזים בגובה 57 מיליון ש"ח

פורסם בתאריך: 30.12.21 14:14

     

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד איש העסקים גבי מגנזי בן 50, וחברת מגנזי תשתיות בע"מ בגין ביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

 

על פי כתב האישום שהוגש, באמצעות עורכי הדין רבקה אלקובי ונתי בן חמו, מגנזי ביצע עבירות חמורות בשלוש רשויות מקומיות שונות – במועצה האזורית מטה יהודה, עיריית אשקלון וראש העין. החשדות נחקרו במסגרת שלוש פרשות רחבות היקף מקבילות על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433.

על פי כתב האישום, מגנזי – איש עסקים וקבלן, פעל כדי לקדם את האינטרסים הכלכליים שלו והחברות שבבעלותו, אינטרסים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים שקלים, באמצעות העברת שוחד בסך 100 אלף ש"ח לראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני. שמעוני חשוב לציין, זוכה מקבלת שוחד ממגנזי והורשע רק בהפרת אמונים.

משה פונטה

משה פונטה

בכתב האישום הזה מעורב מלבד שמעוני ומגנזי, גם איש העסקים משה פונטה שהיה יד ימינו של שמעוני שהורשע במקרה זה בעבירה של הפרת אמונים בכך שהעביר את הכספים לשמעוני. ההיכרות של שמעוני ומגנזי, כך לפי כתב האישום החלה עוד מהתקופה שבה שמעוני ניהל את חברת אתרים בת"א והחרה של מגנזי ביצעה עבודות בפיתוח של נמל תל אביב.

כתב האישום מתאר את האינטרסים הכלכליים של מגנזי בעיר אשקלון, בכך שהחברה שבבעלותו זכתה במכרזים רבים בעיר עוד משנת 2012 ועד לתקופה שבה שמעוני היה ראש העירייה. המכרזים הרבים כמו פיתוח המדרחוב, בניית מוסדות חינוך, שיקום ושדרוג תשתיות ביוב, הקמת הסי-פארק בחוף דלילה ועוד. החברה קיבלה מעיריית אשקלון כ-57 מיליון ש"ח.

על פי כתב האישום, מאחר ושמעוני היה אמור לשלם דמי שתיקה לשנים שטענו כי ביצע בהן עבירות מין הוא החל לגייס כספים באמצעות אחיו ובאמצעות פונטה.

במסגרת איסוף הכספים סיכם מגנזי עם פונטה כי יעביר לו כספי שוחד עבור שמעוני. לשם כך, נסע פונטה ביום 28.5.15 לאזור המרינה בהרצליה ועדכן את מגנזי. במקביל שלח מגנזי לנהגו, חוסה לימברק שהפך לעד מדינה, את מספר הטלפון של פונטה והורה לו ליצור עמו קשר כדי לתאם איתו פגישה בחניון של מלון "ריץ קרלטון" בהרצליה ולהעביר לו בדחיפות 100 אלף ש"ח במזומן.

עד המדינה, חוסה לימברק

הנהג שהפך לעד המדינה, חוסה לימברק

בהתאם להוראתו של מגנזי, התקשר חוסה לפונטה בשעה 12:48 והשניים נפגשו בחניון. אז העביר חוסה לידי פונטה מעטפה ובה 100 אלף ש"ח במזומן. זמן קצר לאחר מכן, הועברו כספי השוחד על ידי פונטה לצורך תשלום כספי הפיצויים לאותן נשים, בהתאם להנחיית שמעוני. לימברק העיד על כך במסגרת משפטו של שמעוני וסיפר כיצד העביר את הכסף.

מגנזי, כך נכתב בכתב האישום, נתן את כספי השוחד לשמעוני במסגרת תפקידו כראש עיריית אשקלון ויו"ר החברה כלכלית אשקלון. "זאת בעד פעולות הקשורות בתפקידיו של שמעוני, משוא פנים בדרך כלל והתערבות לטובת קידום האינטרסים הכלכליים רחבי ההיקף של מגנזי בעיר אשקלון".

מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

כאן בחניה זה התבצע. מלון ריץ קרלטון הרצליה. צילום: דודו בכר

במסגרת אינטרסים כלכליים אלה, פנה מגנזי פעמים רבות לגורמים שונים בעיריית אשקלון, בחכ"ל אשקלון, בתאגיד המים העירוני של אשקלון וגופים נוספים. פניות אלה כללו בקשות שונות הנוגעות בין היתר להעברת תשלומים עבור עבודות שבוצעו במכרזים שונים, להקדמת תשלומים עבור עבודות שבוצעו, וכן התערבות לטובת החברה של מגנזי כדי שתוכרז כזוכה במכרז שיקום תשתיות הביוב.

שמעוני ופונטה הכחישו את ההאשמות נגדם, פונטה טען כי היו לו עסקים משותפים עם מגנזי ואילו שמעוני טען כי לא ידע על העברת הכספים הזאת. כך כאמור שניהם הורשעו בעבירה של הפרת אמונים בצוותא.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר