איתמר שמעוני בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום
איתמר שמעוני בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

דרמה: איתמר שמעוני הורשע בלקיחת שוחד

לראשונה בהיסטוריה של העיר אשקלון: ראש עירייה לשעבר מורשע בעבירה פלילית. איתמר שמעוני הורשע יחד עם אחיו עופר ואיש העסקים יואל דוידי בעבירות של לקיחת ומתן שוחד. שמעוני הורשע גם בעבירות של הפרת אמונים והלבנת הון. יד ימינו משה פונטה הורשע בהפרת אמונים, ואילו עו”ד שרון מילר יצא זכאי. הפרקליטות: “נדרוש מאסר בפועל"

פורסם בתאריך: 11.11.19 13:06

     

המתח באולמה של השופטת המחוזית לימור מרגולין-יחידי היה מורגש אצל כל הצדדים. מצד אחד ישבו סנגוריו של ראש העירייה לשעבר איתמר שמעוני, עורכי הדין מנחם רובינשטיין וגבריאל רפפורט. ומן הצד השני ישבו התובעות עורכות הדין הילה גבאי וקרן צבירן.

השופטת נכנסה לאולם והתיישבה בכיסאה בצעדים מהירים. היא החזיקה בידיה את תקציר הכרעת הדין, וכשהיא הקריאה מהדפים היא לא הרימה את עינה. את הפצצה היא השליכה ללב האולם כשהודיעה על הרשעתו של שמעוני בעבירה של שוחד ואמרה זאת בריחוק וקרירות לא אופיינית, כאשר כל זכר לשופטת החייכנית והנחמדה לא נראה עליה. “באישום הראשון אני מרשיעה את שמעוני ועופר בצוותא בעבירה של לקיחת שוחד ואת דוידי בעבירה של מתן שוחד ביחס לסכום של 150 אלף שקלים בהקשר של עסקת יעדים, ומזכה אותם מחמת הספק מיתר הסכומים”, היא פתחה.

השלט של מרכז יעדים עם מספר הטלפון ושמו של עופר שמעוני

השלט של מרכז יעדים עם מספר הטלפון ושמו של עופר שמעוני

רוב העיתונאים מכלי התקשרות הארציים שישבו באולם חיכו למוצא פיה בעניין השוחד באמצעות הטיית סיקור כפי שבוצע באמצעות רכישת והשבתת אתר “אשקלון 10”, וזאת בשל הקשר לתיקי ראש הממשלה. גם כאן היא הקריאה מיד את הסעיף “אני מזכה מחמת הספק את שמעוני ודוידי מעבירות של לקיחה ומתן שוחד בקשר להשבתת אתר האינטרנט”. שמחתם של מעריצי ראש העירייה הייתה קצרה כי בהמשך היא כבר קבעה את המבחנים שלפיהם סיקור אוהד נחשב לשוחד.

“אני מזכה את שמעוני, עופר ודוידי מלקיחה ומתן שוחד בקשר לעצם היחסים העסקיים בין דוידי לעופר, ואני מרשיעה את שמעוני בלבד, חלף עבירת השוחד, בעבירה של הפרת אמונים מחמת ניגוד עניינים בהקשר זה. אני מרשיעה את שמעוני ועופר בצוותא בעבירת הלבנת הון בקשר לסכום של 150 אלף שקלים, ואני מזכה מחמת הספק את דוידי מעבירה זו”, היא המשיכה.

איתמר שמעוני נכנס לבית המשפט. צילום: משה עזריאל

איתמר שמעוני נכנס לבית המשפט. צילום: משה עזריאל

“שוכנעתי שדוידי, כיזם אשקלוני בעל אינטרסים רבים בעיר, וכמי שנזקק לעירייה ולראש העיר, נקט במהלכי התקרבות ישירים ועקיפים לשמעוני”, כתבה השופטת, “העובדה שלמהלכים היו טעמים נוספים עסקיים או חבריים אינה מפחיתה מתכליתם הברורה להפשיר את היחסים עם ראש העיר וסביבתו, שהיו קרים בתחילת כהונתו של שמעוני, והוא אף קיבל מסרים ששמעוני מתנכל לו בתקופה הראשונה. דוידי פעל ליצור אינטימיות וערוץ גישה ותקשורת ישירים למקבלי ההחלטות הבכירים בעירייה, ובראשם ראש העיר, ולהביא לעקיפה או לדרבון של גורמי הביצוע ואנשי המקצוע בעירייה כדי לקדם את האינטרסים היזמיים והעסקיים שלו. דוידי פעל להתקרב לשמעוני בין במישרין ובין בהעברת מסרים באמצעות איש הקשר עופר, אחיו של שמעוני, שהיה מחויב לדוידי הן מחמת החברות ביניהם והן מכוח הפרנסה שזכה בה מפעילותו מול דוידי. בנוסף, רכש דוידי את המקומון ‘קול אשקלון’ והורה שהפרסומים במקומון יהיו אוהדים לראש העיר ומקורביו. עופר, אחיו של שמעוני, נרתם למשימה המתוארת בהתלהבות והופעל בהסכמה בשלל משימות שהטיל עליו דוידי, וכן העביר מסרים מדוידי אל שמעוני ולהפך. שמעוני אכן הפשיר ביחסו לדוידי, הפגין כלפיו קרבה ואפשר לו ערוץ ישיר אליו”.

משה פונטה בית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

משה פונטה בית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

האישום המקורי עמד על סכומים בסך של 366 אלף שקלים שניתנו במסגרת עסקאות, והיא ציינה כי הגיעה למסקנה שבין עופר לדוידי התקיימו יחסים עסקיים וקשרי תיווך לגיטימיים, “מסקנתי היא שונה ביחס להעברת כספים אחת יוצאת דופן וחריגה בחודש מאי 2015 בסך של 150 אלף שקלים, שלא כנגד עסקת תיווך אלא למטרות אישיות, שהוצגה כביכול כתשלום עבור שיווק עתידי של פרויקט, כשהעברת הכספים הוסוותה בחשבונית כוזבת ובהסכם שיווק מאוחר וכוזב שנרשם בו תאריך פיקטיבי מוקדם. נסיבות העברת הכספים, שלא ניתנו לגביהן הסברים אמינים וסבירים, וההתנהלות בכללותה מחייבות מסקנה אחת ויחידה לפיה העביר דוידי אל עופר עבור שמעוני את הכספים כמתת מושחתת.

עופר שמעוני ועו"ד אשר אוחיון. צילום: תומר אפלבאום

עופר שמעוני ועו"ד אשר אוחיון. צילום: תומר אפלבאום

“שוכנעתי מעבר לספק סביר שיש מקום להרשיע את שמעוני ועופר ואת דוידי בלקיחה ובמתן שוחד בסך 150 אלף שקלים”, כתבה השופטת וציינה כי במקרה זה ישנה עבירה של הלבנת הון מצד איתמר ואחיו.

היא ציינה גם שבכך שעופר מתפרנס מעסקאות של דוידי ומעביר כספים לאיתמר אשר מסתיר זאת ולא חושף את ניגוד העניינים כדי לבסס עבירה של הפרת אמונים מצדו.

השופטת לימור מרגולין יחידי

השופטת לימור מרגולין יחידי

פרשת מגנזי צומצמה

שמעוני הואשם גם כי קיבל שוחד של 100 אלף שקלים מאיש העסקים גבי מגנזי, כספים שהועברו באמצעות הנהג שלו חוסה לימברק לידי משה פונטה. “אני מזכה את שמעוני ופונטה מעבירות שוחד, ואני מרשיעה אותם חלף עבירת השוחד בעבירה של הפרת אמונים בצוותא. אני מזכה אותם מעבירת הלבנת הון”, כתב השופטת.

עו”ד שרון מילר היה אחד הנאשמים בתיק הזה, הוא הואשם כי העביר 75 אלף שקלים לשותפו משה פונטה בתור כספי שוחד.

עו"ד שרון מילר. צילום: תומר אפלבאום

עו"ד שרון מילר בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

“לאחר בחינה של הראיות ומכלול הנסיבות הגעתי למסקנה שהעברת 75 אלף שקלים ממילר לפונטה לא שיקפה הלוואה שגרתית, תמימה וחברית בין שניים שמנהלים ביחד עסק משותף, ומצאתי שמילר נתן את הכסף כשאין סיכום בנוגע להשבתו, ושמילר היה מודע לכך שהכסף נועד למימון צרכים ואינטרסים של שמעוני, ולפיכך הסכום מהווה טובת הנאה המועברת ממילר דרך פונטה עבור שמעוני, ויכול לבסס מתת”, כתבה השופטת אך ציינה כי אף שהתנהלותם “אינה תמימה”, קשה לראות במה איתמר היה יכול לעזור לו כתמורה. “אני מזכה את מילר ופונטה מחמת הספק מכל המיוחס להם”.

שידור ישיר מהכרעת הדין במשפטו של ראש עיריית אשקלון לשעבר איתמר שמעוני בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

Geplaatst door ‎כאן דרום אשקלון‎ op Maandag 11 november 2019

בכתב האישום נטען גם שמשה פונטה גייס עבור שמעוני מאות אלפי שקלים שהפרקליטות לא ידעה מה מקורם ומסתבר שגם גרסתו של פונטה לגבי מקורם לא התקבלה אצל השופטת, והיא הרשיעה את שמעוני ופונטה בעבירה של הפרת אמונים בצוותא.

השופטת גם קבעה כי שמעוני עבר עבירת מס בכך שלא דיווח על הכספים שקיבל ועבירה דומה עבר גם יואל דוידי בכך שהציג למס הכנסה את כספי השוחד כהוצאה.

ההתחלה

כזכור, בחודש ינואר 2016 נעצר שמעוני והואשם בשלל עבירות ובראשן אף עבירת אונס כן עבירות מין נוסף מלבד עבירות השחיתות. שמעוני שהה אז כ-17 ימים בבית ולאחר מכן שוחרר למעצר בית. כשנה לאחר מכן נסגר תיק עבירות המין נגדו.

יואל דוידי עם עו"ד נוית נגב

יואל דוידי עם עו"ד נוית נגב

בחודש פברואר 2017 הואשם שמעוני בעבירות בלקיחת שוחד בגובה של 466 אלף ש"ח הן מאיש העסקים יואל דוידי והן מאיש העסקים גבי מגנזי כמו כן, בעבירות של מרמה, הפרת אמונים ועבירות מס בסכום של למעלה מ-550 אלף ש"ח. שמעוני כך נטען בכתב האישום, השתמש בכסף הזה כדי לממן הסכמי שתיקה שחתם עם נשים שטענו כי פגע בהן מינית.

שמעוני: "ערעור – אפשרות סבירה"

איתמר שמעוני מסר: "אנחנו נלמד את הכרעת הדין ונקבל החלטה להמשך הדרך. ערעור – בהחלט אפשרות סבירה".

איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל

איתמר שמעוני יוצא מבית המשפט. צילום: משה עזריאל

עו"ד מנחם רובינשטיין, שייצג את שמעוני, מסר לאחר הדיון: "צריך לפעמים להקשיב ולשמוע מה נאמר בפסק הדין. התזה המרכזית של התביעה לגבי עבירות השוחד קרסה. צריך לקרוא בין השורות. הוגש כתב אישום ענק בהיקף. השוחד הוא בגובה 150 אלף שקלים, והוא לא עומד על אדנים מוצקים והוא ישמש בסיס לבקשת הערעור שתוגש. הוגש כתב אישום שמעט מאוד ממנו נקבע בהכרעת הדין כנכון. מרוב מה שנטען נגד מרשי כשוחד הוא זוכה".

עו"ד מנחם רובינשטיין בבית המשפט. צילום עזריאל משה

עו"ד מנחם רובינשטיין מגיב בבית המשפט. צילום עזריאל משה

עו"ד נוית נגב, שייצגה את יואל דוידי, מסרה: "ציפינו לזיכוי בתיק הזה. נלמד את הכרעת הדין ונשקול את המשך הצעדים".

עורכי הדין אבי חימי ומשה וייס, שייצגו את עו"ד שרון מילר, מסרו: "אנו מברכים על זיכויו הצודק של מרשנו, שמתייסר כבר שנים ארוכות. בכך נסתם הגולל על כתב האישום נגדו, שמוטב שלא היה מוגש".



 

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר