תחנת הרכבת באשקלון, הבוקר
תחנת הרכבת באשקלון, הבוקר

שתי רכבות בוטלו על הבוקר: כך נראתה ההשקה "החגיגית" של הקו החשמלי באשקלון

הבוקר הושק הקו החשמלי החדש והראשון בישראל, אבל עם תקלות כאשר שתי רכבות שהיו אמורות לצאת מאשקלון בוטלו ונוסעים של שלוש רכבות יחד נדחסו לרכבת אחת

פורסם בתאריך: 26.12.21 16:57

עדכון אחרון: 26.12.21 19:03

     

היום בבוקר היה אמור להיות יום חגיגי עבור רכבת ישראל ועבור נוסעי הרכבת, בעיקר אלה הנוסעים בקו אשקלון-הרצליה. לראשונה בישראל הושק קו רכבת חשמלי שאמור להיות נקי יותר, בתדירות גבוהה יותר ועם יותר שעות פעילות.

אלא שכבר הבוקר החלו תקלות כאשר הרכבת של השעה 6:20 לא יצאה לדרך וכך גם הרכבת הבאה אחריה של השעה 6:50 לא יצאה לדרך והרציף החל להיות צפוף. רק הרכבת שבאה לאחר מכן אספה את כל הנוסעים שחיכו שם זמן רב ובתוך הרכבת כמובן נוצר עומס לא קטן.

רכבת חשמלית. צילום: אלדד עובדיה

"בוקר טוב לארגון התחבורה הכי גרוע בישראל", כתבה אחת הנוסעות, "אתם זוכרים שהיום זה הבוקר הראשון של הרכבת החשמלית? זאת שחפרתם עליה? זאת שאמרתם שתשפר את השירות לנוסע? אז למה מהבוקר אף רכבת חשמלית לא יצאה מתחנת אשקלון? ודחסתם לתוך רכבת אחת נוסעים של שלוש רכבות?".

"הרכבת של 6:20 לא הגיעה, ב-6:50 היו המון אנשים, לא זכור לי כל כך הרבה אנשים שהצטופפו לקראת הרכבת הזאת", סיפר אחד הנוסעים, "הגעתי והיה רציף צפוף מאוד. הרכבת הייתה אמורה לצאת ב-6:50 ובוטלה, בהתחלה אמרו שהיא תגיע ב-6:59 לאחר מכן בשעה 7:00 הודיעו שהרכבת מבוטלת ובמקומה אמורה לצאת רכבת אחרת ובאמת אחרי כמה דקות הרכבת הגיעה. במהלך הנסיעה הסתבר שהרכבת בכלל נוסעת בנתיב שונה, במקום ישיר לת"א דרך תחנות אשדוד, יבנה, ראשון, התברר שהיא נסעה לכיוון רחובות לוד".

ברכבת ישראל מסבירים כי היה מדובר בתקלות, "הבוקר היו שתי תקלות ברכבות מוקדמות מאוד. מעבר לזה לא היו עיכובים אחרים. הרכבת של 6:20 בוטלה בגלל תקלה ביציאה מהמתחם התפעולי. הרכבת של 6:50 התחילה מאשדוד במקום מאשקלון בגלל אותה סיבה. מעבר לכך הרכבות יצאו כסדרן", אומרים שם.

כזכור, קן הרכבת החשמלי החדש מביא איתו בשורות רבות: תחילה, הרכבת חוזרת לעבוד 7 ימים בשבוע ולא 5 ימים כפי שהיה בשנים האחרונות, כולל שישי ומוצ"ש. שינוי נוסף הוא שעות פעילות הרכבת: עד היום פעלה הרכבת מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב, כעת היא תפעל עד לשעה 24:00 בקירוב בימים ראשון עד חמישי. בימי שישי בין השעות 6:00-13:00 ובמוצ"ש בין השעות 21:00-24:00.



גם תדירות הרכבות צפויה להשתנות משמעותית, כך שאם בעבר היו 2 רכבות יוצאות בכל שעה בשעות העומס ורק רכבת אחת בשעות השפל. כעת יהיו 3 רכבות בכל שעה בשעות העומס ו-2 רכבות בשעות השפל.

יחד עם זאת, רכבת מהירה מאשקלון לת"א לא תהיה, הרכבת המהירה תפעל רק מאשדוד לת"א וזה לא ישתנה בזמן הקרוב.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר