תחנת הרכבת באשקלון. צילום: דוברות הרכבת
תחנת הרכבת באשקלון. צילום: דוברות הרכבת

תדירות גבוהה, אך ללא רכבת מהירה: אלה השינויים לנוסעים ברכבת מאשקלון לת"א

הרכבת החשמלית החדשה שתופעל לראשונה בישראל בקו אשקלון-הרצליה מביאה עמה בשורות גדולות מבחינת תדירות הרכבות והארכת שעות הפעילות, אך לא בקיצור זמן הנסיעה שימשיך לעמוד על כשעה שלמה. זאת בניגוד לאשדוד השכנה שזכתה לקיצור של 20% בזמן הנסיעה. ברכבת ישראל מסבירים מדוע

פורסם בתאריך: 14.12.21 13:52

     

בעוד שבוע וחצי יחלו לפעול קווי הרכבת החשמליים לראשונה בישראל, בקו אשקלון-הרצליה. זה יביא לשינוי מהותי בלוח הזמנים של הרכבת וכמובן באיכות האוויר, אך לא בקיצור זמן הנסיעה.

הקו החשמלי יופעל החל ממוצאי השבת 25.12 ויביא עמו בשורה גדולה לתושבים הנוסעים מדי יום לעבודתם באזור המרכז. קודם כל, הרכבת חוזרת לעבוד 7 ימים בשבוע ולא 5 ימים כפי שהיה בשנים האחרונות.

שינוי נוסף הוא שעות פעילות הרכבת: עד היום פעלה הרכבת מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 20:00 בערב, כעת היא תפעל עד לשעה 24:00 בקירוב בימים ראשון עד חמישי. בימי שישי בין השעות 6:00-13:00 ובמוצ"ש בין השעות 21:00-24:00.

הרכבת החשמלית בניסוי, השבוע. צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

הרכבת החשמלית בניסוי, השבוע. צילום: CLOUDVIEW שבתאי טל

גם תדירות הרכבות תשתנה משמעותית: בעבר היו 2 רכבות יוצאות בכל שעה בשעות העומס ורק רכבת אחת בשעות השפל. כעת יהיו 3 רכבות בכל שעה בשעות העומס ו-2 רכבות בשעות השפל.

אלא שלמרות שמוסך הרכבות החשמליות הוקם באשקלון והן יתוחזקו כאן בעיר, תושבי אשקלון לא יזכו ליהנות מרכבת מהירה לת"א כפי שזכתה העיר השכנה – אשדוד, שם יתקצר זמן הנסיעה ב-20% בשעות העומס. באשקלון לעומת זאת משך זמן הנסיעה ימשיך לעמוד על בין 55 דקות לשעה שלמה.

מדוע? ברכבת ישראל מסבירים כי "יש רכבת מהירה מאשדוד ולא מאשקלון בשל סיבות תפעוליות הקשורות למספר רציפים פנויים בתחנת אשקלון". עוד אומרים שם כי "הנושא נבחן כעת במטרה למצוא פתרון" אך גם יודעים לסייג זאת ומדגישים כי כלל לא בטוח שיימצא פתרון לבעיה.

"קו אשקלון-הרצליה המשודרג והמחושמל שחוזר לפעילות מלאה, כולל בשישי ובמוצאי שבת, יאפשר לציבור הנוסעות והנוסעים ברכבת שירות טוב, זמין ונעים יותר", מסרה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי, "רכבת חשמלית היא גם כלי ירוק וסביבתי הרבה יותר שנדרש למאבק במשבר האקלים ומותאם לאתגרים העולמיים הסביבתיים של המאה ה-21".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר