בדיקת קורונה. צילום: מגד גוזני
בדיקת קורונה. צילום: מגד גוזני

48 שעות באשקלון: 136 תושבים נבדקו רק אחד נמצא חיובי

המגמה החיובית נמשכת כאשר רק תושב אחד אובחן כחולה קורונה ב-48 שעות האחרונות במהלכן בוצעו 136 בדיקות. אשקלון עדיין במקום החמישי בארץ

פורסם בתאריך: 13.4.20 11:11

     

כבר עשרה ימים שקצב ההדבקה באשקלון בירידה, נכון להיום עומד מספר הנדבקים באשקלון על 228 תושבים. המספר הזה אמנם הוא יחסית גבוה ברמה הארצית ואשקלון עדין במקום החמישי בארץ, אבל ניתוח של הנתונים מגלה עד כמה ישנו שיפור באשקלון.

ביום שבת בבוקר לפני 48 שעות עמד מספר התושבים שנדבקו בנגיף על 227 ומאז נעשו עוד 136 בדיקות והמספר עלה מאז רק ב-1 בלבד.

בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

בדיקת קורונה. צילום: אוהד צויגנברג

אם נבדוק בטווח הארוך יותר נוכל גם לראות את ירידה של ממש:

מאז התפרצות הקורונה ועד תאריך ה-3.4 נעשו באשקלון 1656 בדיקות. מתוכם התגלו 164 חולים שזה אומר 9.9%. בעצם אחד מכל עשרה תושבים שנבדקו נמצא חיובי לנגיף וזה נתון שהיה גבוה ביחס לממוצע הארצי ובטח ביחס לממוצע בערים הגדולות.

מאז ה-3.4 ועד היום נעשו עוד 1,849 בדיקות בהן התגלו עוד 64 תושבי באשקלון שנדבקו בנגיף וזה כבר ממוצע של 3.4%.

אז אין ספק שמדובר בהאטה משמעותית בקצב ההדבקה, אך יחד עם זאת, אנו יודעים כי הבדיקות הללו משקפות את ימי הסגר שנעשו אחר סגירת בתי הכנסת והן לא משקפות את ימי החג עצמו.

הירידה במספר הנדבקים באה לידי ביטוי גם במספרה תושבים הנמצאים כיום בבידוד – 242. מאז ההתפרצות ועד היום נשלחו 2,592 תושבים לבידוד, 24 מהם רק ביממה האחרונה. כמו גם 61 תושבים החלימו מהנגיף והבריאו, שניים נפטרו.



במקום הראשון בארץ עדיין עומדת העיר ירושלים עם 2,093 תושבים שנדבקו, במקום השני בני ברק עם 1,888 תושבים, אחר כך ת"א עם 458 ובמקום הרביעי עומדת העיר אלעד עם 253 תושבים.

ברמה הארצית ישנם 11,235 שאובחנו כחולי קורונה מאז התפרצות הנגיף. מתוכם: 181 במצב קשה, 168 במצב בינוני, ו-9,087 במצב קל. 1,689 כבר החלימו ו-110 נפטרו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"אם אתם לא רוצים שהילד שלכם יישאר לבד – הישארו בבית"

על רקע נתוני ההאטה בקצב ההדבקה בעיר ועל מנת למנוע התרופפות בשמירה על ההנחיות ושאננות בקרב התושבים מציגה העירייה סרטון הסברה חדש שהופק לטובת העניין ובו מתבקשים התושבים להמשיך לשמור על הכללים מצילי החיים. בסרטון משתתף אופק מצרפי, בן ה-6, מהעיר אשקלון והוא נצפה לבד בביתו כשהמסר הוא – הישארו בבית, שמרו על המשפחה.

צפו בסרטון:

"אם אתם לא רוצים שהילד שלכם יישאר לבד – הישארו בבית"על רקע נתוני ההאטה בקצב ההדבקה בעיר ועל מנת למנוע התרופפות בשמירה על ההנחיות ושאננות בקרב התושבים מציגה העירייה סרטון הסברה חדש שהופק לטובת העניין ובו מתבקשים התושבים להמשיך לשמור על הכללים מצילי החיים. בסרטון משתתף אופק מצרפי, בן ה-6, מהעיר אשקלון והוא נצפה לבד בביתו כשהמסר הוא – הישארו בבית, שמרו על המשפחה. "אל תתנו לנתונים האחרונים לבלבל אתכם", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "הם אולי מעודדים, אבל גם מאוד נזילים ותלויים רק בנו, בכולנו יחד כקהילה אחת חזקה ומאוחדת. הישמעו להנחיות. הישארו בבית – שמרו על המשפחה. יחד – ננצח גם את הקורונה".

Publiée par ‎כאן דרום אשקלון‎ sur Lundi 13 avril 2020

"אל תתנו לנתונים האחרונים לבלבל אתכם", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "הם אולי מעודדים, אבל גם מאוד נזילים ותלויים רק בנו, בכולנו יחד כקהילה אחת חזקה ומאוחדת. הישמעו להנחיות. הישארו בבית – שמרו על המשפחה. יחד – ננצח גם את הקורונה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר