נתניהו וגלאם בעיריית אשקלון. צילום: סיון מטודי
נתניהו וגלאם בעיריית אשקלון. צילום: סיון מטודי

35 מיליון ש"ח: הממשלה אישרה תקצוב חירום לאשקלון

פחות 12.5 מיליון ש"ח: הממשלה אישרה תקציב סיוע לעיר אשקלון, שעומד על 35 מיליון ש"ח, אך קטן יותר ההצעה המקורית. ראש העירייה מקווה שמדובר בצעד ראשון לקראת אזור עדיפות לאומית א'

פורסם בתאריך: 9.2.20 14:17

     

הבוקר אישרה ממשלת ישראל תוכנית סיוע לאשקלון במתן מענה מיידי והולם לתושבים בהתמודדות עם המצב הביטחוני והשלכותיו. מדובר בהצעה ראשונה מסוגה בעניינה של העיר אשקלון ובין הבודדות שהרכיבה הממשלה לטובת ערים ברחבי הארץ.

כזכור, בשבוע שעבר אמורה הייתה לעלות הצעה גדולה יותר לאישור הממשלה, אך ברגע האחרון היא ירדה מסדר היום בנימוק של "אין צורך ביטחוני". הדבר עורר סערה בעיר ובכלל, חברי הכנסת של "כחול לבן", הגיעו אף לעיר למחות על כך, אך כאמור היום החליטה הממשלה לאשר את התוכנית.

"הסיוע התקציבי שאושר היום לעיר אשקלון הוא חשוב, הכרחי וקריטי", מסר ראש העירייה, תומר גלאם, "אבל מעבר לכך, חשובה ההכרה שאנחנו מקבלים כעיר שהיא חלק מהעוטף אחרי כל כך הרבה שנים בהם התמודדה העיר לבד עם המצב הביטחוני וההשלכות שלו. עשינו צעד משמעותי היום אבל הוא רק צעד ראשון, דריסת רגל ראשונה, בתוכנית סיוע רחבה ומקיפה יותר שמגיעה לעיר, לתושבים המדהימים שבה שמפגינים חוסן ועמידה איתנה, לילדי דור העתיד ולבעלי העסקים".

כיפת ברזל בפעולה. צילום: אילן אסייג

כיפת ברזל בפעולה. צילום: אילן אסייג

כפי שפורסם לראשונה ב"כאן דרום", מדובר בתוכנית הקטנה ב-12.5 מיליון ש"ח פחות מהתוכנית המקורית שעמדה על 47.5 מיליון ש"ח ואלה סעיפיה:

  • משרד הפנים יקצה לעיריית אשקלון מיליון ש"ח למימון הוצאותיה הביטחוניות בשני סבבי הלחימה בחודשים מאי ונובמבר 2019. במקום 4.5 מיליון ש"ח שהוקצו בתוכנית המקורית.
  • יוקצה סכום של 9 מיליון ש"ח (במקום 10.5 מיליון ש"ח) לצורך היערכות בחירום שזה אומר: שיפוץ נדרש ומיידי ב-60 מקלטים ציבוריים שאינם תקינים לשימוש בשעת חירום, רכישת מערכת לפתיחת מקלטים מרחוק בשעת חירום, רכישת ציוד למחסני החירום של הרשות והתקנה דחופה של 6 מצלמות גבהים לניטור נפילות והתמודדות עם תרחישי הביטחון בעיר.
  • בוטל לגמרי: הסעיף של הקצאת 3 מיליון ש"ח ממשרד הבינוי והשיכון לצורך סיוע בהתמודדות בגיל הרך עם המצב הביטחוני.
  • משרד העבודה והרווחה יקצה חצי מיליון ש"ח (במקום 5 מיליון ש"ח) למיגון מרכזי יום. כמו כן יצקה המשרד חצי מיליון ש"ח לתגבור הפעילות הקהילתית לאוכלוסיות רווחה בעיר.
  • משרד החינוך יקצה 2.3 מיליון ש"ח לטיפול רגשי בתלמידים וללווי ותמיכה בצוותי החינוך וההורים בעיר.
  • משרד הכלכלה והתעשייה יסייע בסכום של עד 3 מיליון ש"ח בהקמת גדר לאזור התעשייה הדרומי באשקלון בשל האיום הביטחוני של חדירה ימית לאורך רצועת החוף וקרבתו אליה.
  • המשרד לביטחון הפנים יקצה 1.2 מליון ש"ח לשם הקמה של מערך מצלמות בחוף הים באשקלון שיסייע למשטרה בפיקוד ושליטה ובמתן התרעה מוקדמת ומענה מבצעי לאירועי טרור החודרים לאשקלון מהים.
  • משרד הבריאות יקצה 100 אלף ש"ח לביצוע קורסי עזרה ראשונה נפשית לעובדי העירייה.
  • מרכז החוסן שיחל לפעול השנה יקבל 1.5 מיליון ש"ח נוספים על 1.5 מיליון ש"ח שכבר הוקצו.
  • פיקוד העורף יקצה 30 מיגוניות נוספות לפריסה ברחבי העיר.
  • כמו כן, הממשלה תפנה להנהלת הקרן לשמירת הניקיון בבקשה כי תבחן אפשרות להקצות לעיריית אשקלון 8 מיליון ש"ח לצורך הקמת מערך לניהול פסולת בניין ועוד 8 מיליון ש"ח לצורך הקמת מתקן לטיפול בגזם העירוני.
  • בעניין ההתחדשות העירונית ישנה בשורה כאשר הממשלה תאפשר, במסגרת הסכם הגג, להקצות כ-15 אחוז מיחידות הדיור בהסכם כולו לטובת התחדשות עירונית. מדובר ב4,768 יחידות שישמשו במסגרת מגרשי השלמה לקבלנים שיבצעו התחדשות עירונית בשכונות הוותיקות.

חבר המועצה, עמיחי סיבוני, שליווה את התהליך ביחד עם גלאם אמר: "שמחתי על ההזדמנות ההיסטורית להיות שותף בהובלת החלטת הממשלה שמכירה בקשיים כתוצאה מהמצב הבטחוני של העיר אשקלון בשנים האחרונות. ההחלטה טובה ומטיבה עם העיר ובעיקר היא פתח מאוד גדול להמשך הטבות בעתיד בתקופות יציבות יותר מבחינת הממשלה. מגיע לראש העיר תומר גלאם יישר כוח מאוד גדול על ייזום ההחלטה והעמידה אל מול ראש הממשלה ומנכ"ל משרדו והשרים בכל המשא ומתן המקדים. כמו כן לכל גורמי המקצוע בעיריית אשקלון שעשו עבודת מטה מעולה".

עמיחי סיבוני. צילום: פבל

עמיחי סיבוני. צילום: פבל

התוכנית מגיעה על רקע מאבק מצד ראש העיר שביקש להכליל את אשקלון במסגרת "עוטף עזה" בעקבות ההסלמות הביטחונית החוזרות ונישנות והיותה של העיר חשופה למגוון איומים, עמם אף לא מתמודדות ערים בעוטף, כמו חדירה מהים ושיגור רקטות מסוגים שונים שנועדו לגבור על מערכת 'כיפת ברזל'. חשיבות התוכנית היא בעצם ההכרה, הראשונה מסוגה, של ראש הממשלה ושרי הממשלה, בגיבוי ראשי המערכת הביטחונית, באשקלון כעיר שנפגעת בצורה חמורה יותר ביחס לרשויות אחרות בדרום ולכן יש לסייע לה במענה לצרכים ביטחוניים מיידים.

צפו בדבריו של ראש הממשלה בפגישתו עם ראש עיריית אשקלון:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר