הדירה שנפגעה מרקטה באפרידר
הדירה שנפגעה מרקטה באפרידר

הממשלה מעכבת תקציב למיגון אשקלון: "צורך שאינו ביטחוני"

החלטת הממשלה והאוצר לעכב העברת 40 מיליון ש"ח למיגון העיר אשקלון הבאה לביקורת מצד המשנה לראש העירייה, איתי סהר. בכירי "כחול לבן" סיירו בעיר ומתחו ביקורת על ההחלטה

פורסם בתאריך: 3.2.20 19:26

     

בשיבת הממשלה אתמול, היה אמור להיות מאושר סעיף של העברת תקציב בגובה 40 מיליון ש"ח שרובו נועד למיגון העיר בהתאם להנחיות והמלצות של מפקד פיקוד הדרום, הרמטכ"ל ומערכת הביטחון. אלא שמשרד האוצר החליט לעכב זאת בנימוק שלא מדובר בצורך ביטחוני. כך פרסם לראשונה העיתונאי, תמיר סטיינמן.

הכסף הזה היה אמור לשמש לשיפוץ מיידי של 60 מקלטים ציבוריים, סיוע לילדים נפגעי חרדה, הצבת מיגוניות, הקמת גדר באזור התעשייה הדרומי ובחוף הים והקמת מערך מצלמות להתמודדות עם איום החדירה מהים. כאשר חלק קטן היה אמור לשמש לחינוך ולרווחה בעיר.

כיפת ברזל בפעולה. צילום: אילן אסייג

כיפת ברזל בפעולה. צילום: אילן אסייג

על פי הפרסום, ראש העירייה, תומר גלאם זעם על עיכוב העברת התקציב וכעת הוא מאיים לעצור את הסכם הגג בעיר ולהחריף את מאבקו בממשלה.

במשרד האוצר מסבירים כי העברת התקציב אינה מתאפשרת בשל ממשלת המעבר, שמוסמכת לאשר אך ורק תקציבים הנוגעים לביטחון – ולטענתה, זהו אינו תקציב כזה. "נוכח הוראות החוק שקובע את אופן פעולת הממשלה בשנה ללא תקציב, הממשלה רשאית להוציא בכל חודש 1/12 מתקציב המדינה לשנת 2019", נמסר ממשרד האוצר, "מדובר במסגרת הוצאה מצומצמת, המאפשרת להוציא הוצאות חיוניות ודחופות בלבד. הצעת החלטת הממשלה בעניין אשקלון, הכוללת סעיפים שונים שאינם ביטחוניים, נבחנת בראייה זו".

ההחלטה עוררה תדהמה בעיר, "זה מכעיס ובלתי נתפס" מסר המשנה לראש העירייה, איתי סהר, "כבר למעלה משנתיים שאנחנו משקיעים מאמצים אדירים כדי שיובן ויופנם שפערי המיגון זו בעיה לאומית דחופה שיש לפתור ללא דיחוי. מיגון אינו 'צורך בטחוני'? זו חלמאות. העמדה שפורסמה לא סבירה ולא מתקבלת על הדעת. אני קורא לכל מי שמעורב בקבלת ההחלטה האומללה הזו לשקול אותה מחדש ולתקן אותה לפני שיהיה מאוחר".

בוגי יעלון ואיתי סהר

"להביע מחאה". בוגי יעלון ואיתי סהר

בכירי "כחול לבן" שביקרו בעבר בעיר ודיברו על הצורך במיגון, הגיעו שוב לאשקלון לאחר הפרסום. ביום שישי סייר בעיר, שר הביטחון לשעבר, ח"כ בוגי יעלון יחד עם סהר. "אני באתי להביע מחאה לנוכח ההחלטה שלא לאשר תקציב של 40 מיליון שח לצורכי מיגון העיר שאני מכיר אותה מקרוב. זה מקומם שהכסף הזה לא נמצא בימים האלה כדי לשפר מיגון ולהציל חיים בעיר אשקלון", אמר יעלון.

הבוקר היה זה תורו של הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גבי אשכנזי שסייר בשכונת שמשון ומסר הצהרה: "באתי לבקר בעיר כמנהגי מדי חודש וזה לא ביקור ראשון. הסיבה המרכזית לביקור זאת ההחלטה חסרת האחריות ובלתי מתקבלת על הדעת של הממשלה ומשרד האוצר לא לתת מענה מיגוני לעיר אשקלון. אשקלון ספגה בשנה האחרונה מאות טילים ואבדו בנפש והממשלה לא מספקת לה ביטחון והיא חייבת לספק לה הגנה. המציאות שבה תושבי אשקלון סופגים ומגלים חוסן נפשי בלתי רגיל ואני מצדיע להם על כך, לא פותרת את הממשלה מלתת להם מענה. ההחלטה האחרונה שלא להעביר 40 מיליון שקל בממשלת מעבר איננה מקובלת".

איתי סהר וגבי אשכנזי. צילום: אבישי פינקלשטיין

איתי סהר וגבי אשכנזי. צילום: אבישי פינקלשטיין

עוד הוסיף ואמר אשכנזי כשלצידו גם הפעם, איתי סהר: "כחול לבן תפעל במליאה ואני בוועדת חוץ וביטחון על מנת לתת מענה הכי מהר שאפשר. המציאות אינה סובלת דחוי והמענה הביטחוני לא מתחשב בבחירות. הצורך לשפץ פה מקלטים ציבוריים, לתת מיגוניות ובעיקר לטפל בילדים והמשפחות, בכל מה שקשור למרכזי חוסן, חינוך ורווחה אינו סובל דיחוי. לכן באתי ואני אומר לתושבי העיר ואני אומר לכולם, המציאות היא בלתי נסבלת וכחול לבן תפעל לשנותה".

צפו בדבריו של אשכנזי:

סהר גם הגיב להחלטה במסגרת הסיור של אשכנזי ואמר: "ההחלטה שלא להעביר 40 מיליון שח לטיפול במיגון ובילדים נפגעי חרדה בשכונות כיוון ש'לא מדובר בצורך בטחוני' התקבלה בעיר בהלם. לא מגיע לתושבי אשקלון לשמוע את הדברים האלה. אני מאוד מעריך שהגעת לכאן היום ומאוד מעריך את הכוונה לפעול גם בכנסת וגם בוועדת חוץ וביטחון כדי לתקן את ההחלטה האומללה הזו".

אשכנזי ענה לדבריו ואמר: "כך נעשה".

צפו בדבריו של המשנה לראש העירייה, איתי סהר:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר