עיריית אשקלון
עיריית אשקלון

פארסה: עיריית אשקלון שלחה "מסמך מזויף" והגישה עליו תלונה במשטרה

בעירייה טענו כי מסמך שהוגש על ידי עו"ד תמר קידר לוועדת הבחירות המרכזית בנוגע להוצאות העירייה על פייסבוק הוא מסמך מזויף ומיהרו להגיש תלונה במשטרה. אלא שכעת מתברר כי המסמך לא זויף ונשלח על ידי העירייה בעצמה. קידר מתכוונת להגיש תביעת דיבה נגד ראש העירייה ועוזרו האישי

פורסם בתאריך: 16.1.20 14:48

     

לפני כחודש הכריע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית בעניין העתירה נגד מימון הפייסבוק הפרטי של ראש עיריית אשקלון, תומר גלאם על ידי העירייה. ההכרעה הייתה מהדהדת ועשתה גלים בכל רחבי הארץ. נקבע כי העירייה לא תממן עוד דפי פייסבוק פרטיים וכי הדף של גלאם יהפוך להיות עירוני.

במסגרת ההליכים בעתירה שהוגשה על ידי שלמה סויסה באמצעות עו"ד תמר קידר הצהיר ראש העירייה כי מימון הפייסבוק הסתכם בסכום של 180 אלף שקלים. אלא שבמהלך הדיונים הוגש מסמך על ידי העותרים, ולפיו הוצאות מימון הפרסום בפייסבוק הינן בסכומים של 700 אלף שקל. הם טענו כי המסמך התקבל אצלם מידי גורם שביקש להישאר בעילום שם ולבסוף התברר כחבר מועצת העיר רמי סופר.

בעירייה טענו כי הם עמדו המומים אל מול הנתון והחלו בבדיקה של המסמך, והבדיקה שלהם העלתה שמדובר במסמך אשר אינו תואם את המסמכים המצויים בספרי עיריית אשקלון, וכי הסכומים הנקובים בו גבוהים באופן מהותי מאלו המופיעים בספרי העירייה.

"המסמך המזויף"

"המסמך המזויף"

בשלב הזה עלה החשד של גורמים מקצועיים בעיריית אשקלון שהמסמך זויף במטרה להטעות את ועדת הבחירות הארצית והיושב בראשה השופט חנן מלצר תוך כדי שיבוש הליכי המשפט לכאורה. בשל כך הגישה עיריית אשקלון תלונה רשמית במשטרת ישראל, ובעירייה קיוו כי המשטרה תזמן גורמים שונים להעיד בנושא ותגלה מה האמת.

אלא שבשבוע שעבר במהלך ישיבת המועצה טען רמי סופר כי קיבל את המסמך באופן רשמי מהעירייה, "זה המייל מחופית גולן", נופף סופר בדף בידו, "אני לא יודע מי היא. מי הולך למשטרה? אני הולך למשטרה. אני אוכיח לכם מי זה רמי סופר. זה הדף שקיבלתי ממנכ"לית העירייה ומראש העיר".

חבר המועצה רמי סופר מציג את המסמכים בישיבת המועצה

"זה הדף שקיבלתי". סופר מציג את המסמכים בישיבת המועצה

בעקבות הטענות של סופר נעשו בדיקות נוספות בעירייה ואז התברר: "המסמך המזויף" אכן נשלח על ידי העירייה לרמי סופר. גורם בכיר בעירייה אישר כי אכן לא מדובר במסמך מזויף, אלא במסמך שהופק באמצעות חברה חיצונית, "ובכל מקרה הסכומים אינם נכונים", הדגיש.

"יש לי חומרים קשים על העירייה"

השבוע שוחחנו עם סופר, והוא הסביר מדוע העביר את המסמך בכלל, "כאיש ציבור שהיה סגן ראש העיר, אני מצפה מראש העירייה וממנכ"לית העירייה וכל עובדי העירייה לעבוד ביושרה, כי הם לא פחות ממני מייצגים את הציבור. אני במצב מאוד קשה בריאותי, ואף אחד לא פנה אליי ולא הגיע ולא שאל לשלומי. למרות זאת אני מהבית מנסה לעשות את עבודתי נאמנה. אני שמונה חודשים מבקש לקבל מסמכים מהעירייה, וכשאני מקבל חומרים, אני רוצה לראות בזה דבר ראוי ואמיתי. כשאני רואה שבעתירה מול שופט העליון חנן מלצר מוסרים חומר בעניין הפייסבוק, ואני מחזיק בטופס שמראה אחרת, אז אני, כאיש ציבור, חייב למסור את הטופס. זאת חובתי. אבל אז הם אומרים ‘רמי סופר שקרן’, ‘רמי סופר זייף מסמך’, והגישו תלונה במשטרה".

ישיבת מועצת העיר

סופר רומז כי בקרוב המשטרה תיכנס לעובי הקורה, "בקרוב נעשה מעשה שאף אחד לא עשה, ויאספו את כל המסמכים מהעירייה. עד היום עשיתי הכול בשקט… החומר הזה לא ישב בבית, ויש מהלכים קשים, ומי שצריך להרגיש את המכה ירגיש אותה… יש לי חומרים קשים על העירייה, והם יצאו לאור, ואני מנוע מלדבר. מישהו יאכל את הכובע… יש לי כרגע חומרים שהייתי בתוך העירייה ואני לא סתם מדבר. אני ישבתי שם כסגן ראש העיר ועשיתי עבודה נקייה. אני מגיש מסמכים למקום הכי נכון ואמשיך להגיש את המסמכים למקום הכי נכון".



בישיבת המועצה, לאחר שסופר החל לדרוש מסמכים ולהתעמת עם הנהלת העירייה, ביקש יו"ר המועצה מישל בוסקילה לסגור את הישיבה. "מה שעשו בישיבת המועצה זה ביזיון, ‘אני סוגר את הישיבה’, מי אתה, בוסקילה, שתסגור את הישיבה? שנה שאני לא מגיע לשם, אני אדם שנפגע בתפקיד סגן ראש העיר ונפצעתי מרקטה. במקום לחבק אותי, אתה מקבל סטירה לפנים. זה לא ראוי לחברי המועצה ולא מכבד אותם ובטח לא ליו"ר שדופק בפטיש".

סופר אומר כי כעת, כשבעירייה מודים שהמסמך לא מזויף, הוא מצפה שיתנצלו בפניו על כך, "שירימו טלפון לרמי סופר ויגידו ‘טעינו’. לא יכול להיות שמתנהגים עם חבר מועצה שנבחר באלפי קולות ומתנהגים אליו בצורה כזאת. אם ככה העירייה מתנהגת מה יגיד האזרח הפשוט".

עו"ד תמר קידר. צילום: אבי אלפסי

"התלונה נועדה לפגוע בי". קידר. צילום: אבי אלפסי

"ההודעה היא הוצאת דיבה"

עו"ד תמר קידר, שהגישה לוועדת הבחירות את המסמך, טוענת כי מאחורי הגשת התלונה במשטרה עמד ניסיון להסיח את דעת הציבור מהחלטת השופט מלצר, "אני ידעתי מההתחלה שהמסמך לא מזויף, הם גם ידעו שהוא לא מזויף, ואני חושבת שהעובדה שהם הגישו את התלונה מיד לאחר קבלת ההחלטה על ידי השופט מלצר מגלה שהכוונה שלהם לא הייתה בבירור של הדברים", אומרת קידר, "כי היה אפשר לפנות אליי ולשאול אותי מה מקור הדברים. אפשר היה לנסות ולבחון טוב טוב לפני הגשת התלונה, האם היא נשלחה על ידי מישהו מתישהו. אפשר היה לפני הגשת התלונה לבדוק את העובדות, ובוודאי שלאחר שהתלונה הוגשה לא היה מקום לכתוב ולהכריז כאילו זאת פעם שנייה שמוגש מסמך מזויף לוועדת הבחירות".

תומר גלאם. צילום: פבל

"נגד כל המעורבים". תומר גלאם. צילום: פבל

קידר אומרת כי בעקבות הפרסומים של העירייה שמה נפגע, ולכן היא מתכוונת להגיש תביעה נגד ראש העירייה בעצמו, עוזרו אישי, מנכ"לית העירייה וכן סגנית דוברת העירייה, "ההודעה של הדוברות מיום 18.12 היא הוצאת דיבה", קובעת קידר, "היא נועדה לפגוע בי ובלקוח שלי, והיא פגעה בפועל בי ובלקוח שלי. מאחר שהאנשים הם מקורבים לעירייה ולראש העיר, העלו פוסטים בפייסבוק והפיצו את הפייק ניוז הזה לכל רואה. הפגיעה היא כזאת שלעולם לא תתוקן. דבר ראשון, אני כן אדרוש התנצלות ואדרוש פרסום וחזרה מהדברים שנאמרו. מה גם שהוסיפו חטא על פשע ונטען שאני רודפת את ראש העיר באופן אישי. זה לא נכון, אני והלקוח שלי פועלים למען הציבור, לא נעשה דבר כדי לפגוע. אני דורשת שבכל מקום שבו הדברים פורסמו יהיה ברור שהעירייה חוזרת בה מהטענות, היא מתנצלת ומבקשת סליחה, ואני אדרוש פיצוי, עדיין לא החלטתי מה גובהו. ואם לא, בכוונתי להגיש תביעת דיבה כנגד כל המעורבים. המעורבים הם: תומר גלאם, מרקו סוויסה, מנכ"לית העירייה ומי שהפיצה את ההודעה, דנה מהדוברות. לא יכול להיות שהעירייה תפעל באופן כל כך שערורייתי כדי להכפיש אנשים שבאו לעבוד למען הציבור ומי שאחראי יישא באחריות".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר