אביבית סימני
אביבית סימני

אביבית סימני מציגה את גרסתה: "לא זייפתי את הפרוטוקולים"

לאחר הדרמה בבית המשפט בבאר שבע שבה אמר השופט אליהו ביתן כי לערעור של איתמר שמעוני צורפו מסמכים מזויפים, מציגה אביבית סימני, הפעילה של איתמר שמעוני שהביאה את המסמכים, את גרסתה לאירועים. היא עומדת על כך כי לא עשתה שינויים בפרוטוקולים ומפנה אצבע מאשימה לעבר מנהל הבחירות

פורסם בתאריך: 16.12.18 11:44

     

כפי שפורסם לראשונה באתר “כאן דרום” אשקלון, המשטרה חוקרת חשד לזיוף הפרוטוקולים של הבחירות לאחר מועד פרסום התוצאות. על פי החשד, הדבר נועד לסייע לשינוי התוצאות. את התלונה הגיש מנהל הבחירות באשקלון ליאור קלצ’קין.

המסמכים המדוברים הופיעו בערעור הבחירות שהגיש איתמר שמעוני, ובו טען כי הוא ניצח ב-153 קולות ולא הפסיד ב-374 קולות. השבוע הגיעו המסמכים הללו לדיון בבית המשפט לעניינים מנהליים בבאר שבע בפני השופט אליהו ביתן, שכבר בתחילת הדיון טען כי מדובר במסמכים מזויפים.

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט אליהו ביתן. צילום: אתר בתי המשפט

השופט ביתן פנה לעו”ד דניאל כהן המייצג את שמעוני ושאל אותו: “ראית את התגובה? אני מתייחס במיוחד לתגובה של משיב 3 (תומר גלאם) על פני הדברים. זה מטריד ביותר במילים עדינות. איך קיבלת מסמכים שלא מתאימים למה שיש בתיק? איך קיבלת מסמכים שעל פניהם מזויפים?”
עו”ד כהן: “אנחנו הגשנו את התלונה ליועץ המשפטי”.

השופט ביתן: “ממי קיבלת את המסמכים?”
עו”ד כהן: “קיבלתי מנציגים של איתמר שמעוני. אביבית סימני שהגיעה יותר מפעם אחת. היא אומרת שצילמה”.

השופט ביתן: “איך זה שונה? הדברים כל כך בולטים. השאלה מי זייף? זה שזה מזויף זה ברור לחלוטין. השאלה מי זייף? אני שואל מה אתם רוצים כאן? זה במישור הפלילי המובהק החמור ביותר”.

363 מצביעים: פרוטוקול הצבעה מקורי. קלפי 40

363 מצביעים: פרוטוקול הצבעה מקורי שהציג גלאם. קלפי 40

515 מצביעים: פרוטוקול הצבעה מזויף לכאורה. קלפי 40

515 מצביעים: פרוטוקול הצבעה מזויף לכאורה. קלפי 40

סימני: “זה ניסיון הכפשה”

סימני, שבמהלך מערכת הבחירות הביעה תמיכה נלהבת בשמעוני, הייתה כאמור מי שבין היתר צילמה את הפרוטוקולים על מנת שיוגשו בערעור הבחירות של שמעוני.

היא לא הייתה בבית המשפט, ובשיחה עם “כאן דרום” היא מסבירה: “מי שהגישה תלונה ראשונה במשטרה על הפרוטוקולים זה אני. מה שקרה בבית המשפט זה ניסיון להכפשה. הרי אם היה לי יד בזה, אז למה ניגשתי למשטרה? נראה לך הגיוני שאדם בריא עם ראש על הכתפיים יגיש תלונה וירצה להפיל את עצמו?”

על פי החשד של המשטרה, הפרוטוקולים שונו כך שנוספו לשמעוני מאות קולות. אלא שבבית המשפט נטען שהדבר לא אפשרי לאור ההשגחה הצמודה שיש על מי שמגיע לצלם ולתעד את החומרים. אז מנהל הבחירות ליאור קלצ’קין קם ואמר כי הפעילים של שמעוני לקחו את המסמכים ממשרדו לביתם, תיקנו אותם והחזירו אותם בחזרה מתוקנים.

מנהל הבחירות 2018 באשקלון, ליאור קלצ'קין

מנהל הבחירות 2018 באשקלון, ליאור קלצ'קין

סימני מכחישה גם את זה, “אני חייבת לומר לך שלאורך כל הדרך היינו שם שמונה פעמים, והוא שקרן אם אמר שהיינו שלוש שעות שם. יש מצלמות, אפשר לראות, אני הייתי נכנסת בשעה חמש וחצי-רבע לשש ונמצאת שם עד שבע וחצי עד שהוציאו אותנו, זה עוד שקר. יש מצלמות בטריטוריה שלו בבניין שלו ואפשר לראות את זה. הטעות שלו שהוא לא הוציא לפני שהגיע לבית המשפט. אלה טעויות שלא ייאמן איך הוא עשה אותם”.

בדיון בבית המשפט אמרה נציגת הפרקליטות כי המשטרה כבר החלה בחקירת המקרה ואנשים אפילו מסרו כבר עדות וכי עתידים לזמן אנשים נוספים לחקירה. סימני אומרת כי היא אינה מודאגת מכך, “אם אני אצטרך להגיע לחקירה או לתשאול, אז אני יכולה לומר לך שאני רגועה לחלוטין. ואני אגיד מה שאני חושבת ומה שאני יודעת. ומה שאגיד זה לא יהיה לטובתו (של מנהל הבחירות, ד”ל). הוא זה שישב איתנו מהרגע שהגענו. יותר מזה, הוא היה רוצה לשתות כוס מים או קפה, הוא היה אומר, ‘תצאו החוצה, אני רוצה לנעול’. אז היינו שואלים בתמימות ‘מה אתה רוצה?’ והוא היה מסביר שהוא חייב. וזה שהמרחק מהחדר שלו למטבחון הוא חצי מטר. היה מקרה שבאתי לצלם בחמש וחצי, והיו שתי מכונות צילום, אבל אחת לא עובדת, אז הוא אומר שחסר טונר, אז יצאנו להביא טונר. הוא נעל את החדר, ואני רציתי לשבת על ספה ליד החדר, והוא לא נתן לי לשבת ואמר שאבוא איתו”.

שמעוני ורעייתו ביום הבחירות

שמעוני ורעייתו ביום הבחירות

אבל מצד שני רואים שהזיופים לכאורה הם לטובת שמעוני.
“אני הגשתי תלונה על זה. זה לא עניין אותי שזה היה לטובת איתמר או גרע מתומר. המטרה שלי הייתה לבוא ולהוכיח שהבחירות האלה, כל יום הבחירות היה ביזיון אחד גדול. לא הסתכלתי למי הוסיפו ולמי גרעו. אני לא ידעתי אפילו, לא ראיתי את התוצאות של משרד הפנים”.

סימני מספרת כי כבר במהלך הצילומים היא הבחינה באי סדרים, “כל פעם ליאור היה תופס את הראש ואומר שזה לא מקצועי. כל פעם שראינו משהו בפרוטוקולים הייתי שואלת, ‘ליאור, איך זה יכול להיות?’ והוא היה אומר לי ‘אביבית, את שואלת את אותה השאלה, ואני עונה לך את אותה התשובה’. אני הגעתי וצילמתי בנוכחותו ויצאתי משם, ומה שהם עשו בפרוטוקולים זה הם. עד שבאנו אליו בחמישי לחודש הקלפיות הסתובבו בין הבית של אימא שלו לבין הרכב שלו”.

אביבית סימני ואיתמר שמעוני

אביבית סימני ואיתמר שמעוני

מה ראית בפרוטוקולים?
“מבחינתי הכול היה מזויף שם. ראיתי שם פרוטוקולים לא זהים בקלפי 40, בקלפי 165 שינו את המספרים, על קלפי 1 שמצאנו שני פרוטוקולים. אני באתי ואמרתי במשטרה, ‘תראו, יש פה משהו שהוא לא הגיוני, ואני מבקשת שתבדקו’”.

הפער הצטמצם ל-202 קולות

את הערעור הגיש שמעוני בשבוע שעבר ובו דרש כי יכריזו עליו כזוכה בבחירות לאור המסמכים שהציג, ולפיהם הוא ניצח בבחירות.

על פי הפרוטוקולים ששמעוני מציג, לטענתו ישנן קלפיות שמספר הקולות שבהן גבוה ממספר הקולות שהוקלד והועבר לוועדת הבחירות. הבחירות, כזכור, הסתיימו בפער של 374 קולות, ולטענת שמעוני, אם יתוקנו שגיאות ההקלדה, תוצאות הבחירות ישתנו באופן שהוא מנצח בפער של 153 בסך הכול.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




שמעוני הציג לדוגמה את קלפי מספר 40, שבה הוקלדו לו 90 קולות, אך בפועל, לטענתו, נספרו בה לזכותו 245 קולות. מנהל הבחירות הגיש תגובה לערעור באמצעות עו”ד אורית קרץ מטעם פרקליטות מחוז דרום (אזרחי), ובה נכתב: “לגבי הטענות לפגמים בפרוטוקולים ובהקלדת התוצאות יצוין כי הוגשה תלונה בחשד לשינויים שנערכו לכאורה בפרוטוקולים לאחר הבחירות, והנושא מצוי בחקירת משטרה… לגבי הטענות הנוגעות לקלפיות 3, 13 ,40, 156 – בעניין הפרוטוקולים בקלפיות אלה, כפי שצורפו כנספחים לערעור, עלה כאמור חשד שהנתונים כפי שמופיעים בנספחים אינם משקפים נכונה את הפרוטוקולים כפי שנערכו ונחתמו. הנושא כאמור נמצא בחקירת משטרה, נתונים שהועברו למשטרה יוצגו לבית המשפט הנכבד במעמד צד אחד”.

עם זאת, בתגובת הפרקליטות התקבלה טענת שמעוני בנוגע לקלפי 165 שבה נרשמו קולות למועמדים, אך לא שלפי הסדר וכך קרה שלשמעוני נרשמו הקולות של המועמד אבי עייש, ואילו למשה אטיאס נרשמו הקולות של שמעוני. בעקבות זאת נוספו לשמעוני עוד קולות, והפער בינו לבין גלאם הצטמצם ל-202 קולות, מה שלא משנה את התמונה.

תוצאות הבחירות לאחר תיקון קלפי 165

תוצאות הבחירות לאחר תיקון קלפי 165

“הערעור כולו נסמך על מסמכים שזויפו”

בתגובתו של ראש העירייה תומר גלאם לערעור הבחירות שהוגש הוא הציג את הפרוטוקולים שצירף שמעוני לעתירה, ומולם הציג את הפרוטוקולים שצולמו על ידי המשקיפים בקלפיות על מנת להוכיח כי אכן נעשו זיופים.

כך למשל בקלפי מספר 40, שבה נרשמו 90 קולות לטובת שמעוני ואילו שמעוני הציג כי קיבלו בו 245 קולות, הראה גלאם את הצילום המקורי שהראה כי אכן היו שם רק 90 קולות.

פתקי הצבעה בקלפי באשקלון

פתקי הצבעה בקלפי באשקלון

בהתייחסו לקלפי מספר 156, ששם טען שמעוני כי לא הוקלדו לו 20 קולות נכתב: “ניתן לזהות כי בוצע תיקון של המספרים כך שבמקום 365 קולות כשרים יופיע 385 וסך הכול הקולות תוקן כך שיופיע 399 במקום 379. 20 קולות ‘עודפים’ אלה נתווספו באורח פלא למערער”.

גלאם הציג גם את הפרוטוקול של קלפי מס’ 13 “אשר בו גם בוצע ‘תיקון’ ששינה את מספר הקולות המקורי שקיבל המערער – 111 – למספר המופרך והמזויף 171”. גם במקרה זה הוצג צילום של פרוטוקול הספירה, שבו אכן צוינו לשמעוני 111 קולות. “הערעור כולו נסמך על מסמכים שזויפו על ידי המערער או מי מטעמו, על מנת שיצדיקו ערעור זה”, נכתב.

תגובות: “מי שצריך לתת תשובות זה מנהל הבחירות”

ממשרד הפנים מסרו: “מנהל הבחירות הגיש תלונה במשטרה. משרד הפנים ממתין לממצאי המשטרה”.

ממחוז דרום של המשטרה נמסר: “נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה, ולכן לא ניתן להתייחס לפרטים ממנה”.

עו”ד דניאל כהן, המייצג את איתמר שמעוני, מסר לאחר הדיון: “גם השופט במקרה הזה קיבל טענה שטענו בערעור לגבי המשכים ולגבי תהיות שמתעוררים. השופט קיבל את הטענה המרכזית שצריכה להיעשות בדיקה כוללת ומסיבית של הטענות האלה. אני רוצה לומר שהטענה של מנהל הבחירות היא מגוחכת. ליאור קלצ’קין טוען שמדובר בחדר קטן עם מכונות צילום, הוא הוציא את החומרים. זה קצת הזוי. הטענות לגבי גריעת הקולות של איתמר שמעוני שהמדינה מודה לפחות בקלפי אחת שאכן נגרעו לו קולות ומודה בהליך אחר שנגרעו קולות לשס”ג אלו טענות זהב ולהן השופט התייחס. יש מסמכים שאכן מעוררים תהיות, כמו פרוטוקול שכתבו עליו אופקים אך שמות המועמדים הוא מאשקלון. מי שצריך לתת את התשובות זה ליאור קלצ’קין, מנהל הבחירות באשקלון ולא אדם אחר”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר