גילי שאלתיאל, בני שלמה
גילי שאלתיאל, בני שלמה

"רכשתי נכסים עבור בני שלמה ורשמתי אותם על שמי": העבריין גילי שאלתיאל הודה והורשע

בעקבות חיסולו של ראש ארגון הפשיעה, הסתיים תיק הלבנת ההון שלו בהסדר טיעון. אשתו, חן שלמה, יצאה ללא כלום. מקורבו גילי שאלתיאל הודה שקנה עבורו מגרשים לצורך העלמת מס ונגזר עליו מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 23.7.23 12:56

     

כמה חודשים לאחר חיסולו של ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה, הגיעו הפרקליטות והסנגורים להסדר טיעון בתיק עבירות המס שבו היו נאשמים אשתו של שלמה, חן, וכן העבריין גילי שאלתיאל.

בתיק הזה שהחל בקול תרועה גדולה על כך ששלמה מפעיל רשת של חשבוניות פיקטיביות במיליארדים והסתיים בכתב אישום על הלבנת הון במיליוני שקלים, לפיו כספים רבים שהגיעו לידי שלמה הולבנו באמצעות הוצאת תלושי שכר לו ולאשתו וכן באמצעות רכישת מגרשים תוך רישומם על שמו של גילי שאלתיאל.

המשפט הזה התנהל במשך כשנה וחצי, עד היום שבו נרצח בני שלמה. תחילה ההליכים עוכבו בעקבות הרצח, ולאחר מכן נמחק בני שלמה מהתיק.

בשלב הזה, החלו אשתו ומקורבו גילי שאלתיאל במשא ומתן לצורך הסדר טיעון שאושר בבית המשפט. על פי ההסדר, ההליכים כנגד אשתו של בני שלמה יופסקו ואילו שאלתיאל יודה ויורשע בכתב אישום מתוקן.

"אני מסכימה לביטול האישום כנגדי, אני מבינה שזה לא זיכוי", אמרה חן שלמה בבית המשפט.

גילי שאלתיאל הודה בבית המשפט ואמר: "אני מודה בעובדות כתב האישום המתוקן, לרבות באישום הראשון שאני רכשתי נכסים על שמי עבור בני שלמה ז"ל וזאת לפי סיכום שמר שלמה סיכם עם אחרים לשלם למנהל עבור המגרש 269 בחלץ, על מנת שהמגרש ירשם על שמי, למרות שהוא אמור היה להיות של מר שלמה.

"אני מודה גם באישום השני, בכך שאני רכשתי את מגרש 6א' בקריית מלאכי והעברתי את המגרש למר שלמה למרות שנותרתי רשום כבעלים, ומר שלמה בנה במגרש בית ובכך אני עזרתי להסתיר את הבעלות שלו על הנכס ולהתחמק ממס".

בית המשפט אישר את הסדר הטיעון ונגזרו על שאלתיאל 6 חודשי מאסר בפועל בניכוי ימי מעצרו. בנוסף, שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בגובה 100 אלף ש"ח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר