בני שלמה בבית משפט
בני שלמה בבית משפט

ראש ארגון הפשיעה חשוד בהפצת חשבוניות פיקטיביות בחצי מיליארד ש"ח

בני שלמה, שנעצר בשבוע שעבר בחשד לניסיון חיסול של מקורב לדומרני, חשוד כי הפעיל מערך להפצת חשבוניות פיקטיביות. 36 חשודים נעצרו בהם תושבי השטחים ובעלי עסקים מאשקלון, אשדוד וקריית גת

פורסם בתאריך: 20.1.20 07:00

     

רק בשבוע שעבר הובא ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה לחקירה ולהארכת מעצר בחשד כי הוא האיש שעומד מאחורי ניסיון החיסול של מקורב לשלום דומרני, באמצעות מטען חבלה ברכבו. המקורב ניצל לאחר שחלק ממטען החבלה לא התפוצץ. מיד לאחר ניסיון החיסול ביקש שלמה לצאת מהארץ כשהוא מחזיק בדרכון מרוקאי, ואינו יודע כי כבר חודשים ארוכים שמתנהלת נגדו חקירה סמויה. אלא שהחשש של המשטרה כי הוא יעזוב את הארץ ולא יחזור הביאה למעצרו המידי.

מעצר. צילום דוברות המשטרה

מעצר חשוד בפרשה. צילום דוברות המשטרה

יומיים לאחר מכן, בתחילת השבוע שעבר עברה החקירה לשלב הגלוי שלה, וכוחות משטרה ביצעו גל מעצרים רחב היקף, לרבות בשטחי יהודה ושומרון, במהלכו נעצרו לחקירה 36 חשודים, חלקם חברי ארגון הפשיעה של בני שלמה ואף בני משפחה שלו.

שוטר מג"ב. צילום: דוברות המשטרה

מעצרים ביהודה ושומרון. צילום: דוברות המשטרה

"קו האופק", זהו שמה של הפרשייה שנחקרה מזה מספר חודשים והפכה גלויה עת פשטו מאות שוטרים, בלשים, לוחמי יס"מ ויחידות מיוחדות של מג"ב של משטרת ישראל יחד עם חקירות מכס ומע"מ תל אביב, יחידת יהלום ברשות המסים ויחידת הכלבנים של מכס נתב"ג, על בתיהם של עשרות חשודים תושבי המרכז, הדרום ושטחי איו"ש ועצרו את המעורבים בפרשה.

צפו במעצרים:

שלמה, בן 40, נחשב לראש ארגון פשיעה מתוחכם וחזק מאוד. בעבר היה יד ימינו של שלום דומרני, עד שהפך ליריבו המר. במסגרת היריבות ביניהם ניצל בני שלמה מניסיון חיסול בצומת גבעתי כאשר ניצל מירי בזכות רכבו המשוריין. במשטרה סבורים כי היריבות בין השניים היא שהביאה למלחמת הארגונים במסגרתה התפוצצו כלי רכב באשקלון בשנת 2014. מי ששילם מחיר יקר הוא אחיו של בני, שלום שלמה שנרצח בפצח ביתו שבמושב תלמים.

מדובר בפרשייה, כך הותר לאחרונה לפרסום, בה על פי החשד בוצעו עבירות על החוק למאבק בארגוני פשיעה, החוק לאיסור הלבנת הון חוק מס ערך מוסף ופקודת מס הכנסה. בין היתר נחקר חשד כי בני שלמה הקים, על פי החשד, מערך בראשותו של חשוד נוסף להפצת חשבוניות מס פיקטיביות בהיקף שנאמד בכחצי מיליארד ש"ח.

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

כסף רב נתפס בבתי החשודים. צילום: דוברות המשטרה

שטרות כסף. צילום: דוברות המשטרה

הלבנת הון. צילום: דוברות המשטרה

בנוסף לבני שלמה, נעצרו אף מספר חברים בארגונו ויעדים נוספים. החשודים שנעצרו הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של מרחב לכיש וביחידת החקירות ברשות המס- מע"מ ת"א ויחידת יהלום ברשות המיסים, ומעצרם הוארך בבית המשפט לטובת המשך פעולות החקירה הגלויות.

במשטרה אומרים כי מדובר בצח"מ ("צוות חקירה מיוחד") משותף בו שותפים מיטב גורמי החקירה ביחידה המרכזית במשטרה וביחידות רשות המיסים שבמהלך פעילות החקירה במישור הסמוי תוך חדירה לעורק הכספי של ארגון פשיעה, הביאו לאיסוף ראיות כנגד הרשת שפעלה, כשבראשה יעדים בכירים וחברי ארגון פשיעה, שעל פי החשד הקימו רשת פיננסית ענפה למימון פעילותם הפלילית, ציינו במשטרה.

רכב יוקרה. צילום: דוברות המשטרה

נתפסו רכבי יוקרה. צילום: דוברות המשטרה

במהלך פשיטת כוחות המשטרה במקומות השונים בעת ביצוע גל המעצרים, נתפסו כספות וכסף מזומן רב וצ'קים על סך מיליוני שקלים, תכשיטים, מספר רכבי יוקרה ועוד.

תכשיטים. צילום: דוברות המשטרה

נתפסו כספות וכסף רב. צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, כחלק מפעולות החקירה נסגר בצו בימ"ש עסק "צ'יינג'" ששימש ציר לעבירת הלבנת הון בידי מי מהחשודים והוקפאו נכסים לחילוט בשווי עשרות מיליוני ש"ח.

חשוב לציין, כי מדובר בחקירה שעדיין בעיצומה ופרטיה עדיין חסויים תחת צו איסור פרסום.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר