זירת רצח אמיר סעדה. צילום: דוברות המשטרה
זירת רצח אמיר סעדה. צילום: דוברות המשטרה

"טרם אותרו כל החשודים": הוארך איסור הפרסום על חקירת רצח אמיר סעדה

הצו אסור לפרסם כל פרט מפרטי החקירה, אך נימוקי השופט חושפים פרט קטן. מפקד ימ"ר לכיש מבטיח "הפתעה" לעבריינים המעורבים ברצח אמיר סעדה ואף משרטט את מפת הפשיעה החדשה שהשתנתה ללא הכר בשנה האחרונה

פורסם בתאריך: 2.7.23 15:49

     

בסוף השבוע האחרון הוארך בפעם השלישית צו איסור הפרסום על חקירת הרצח של העבריין, אמיר סעדה.

עו"ד אייל ז'ק

עו"ד אייל ז'ק

השופט יהודה ליבליין נעתר שוב לבקשתו של עו"ד איל ז'ק מטעם ימ"ר לכיש, לאסור כל פרסום של פרט מפרטי החקירה של הרצח עד לתאריך 11 ביולי.

בנימוקיו להיעתר לבקשה כתב השופט: "הנימוקים שניתנו לצו הפרסום עומדים בתוקפם נוכח העובדה שטרם אותרו כל החשודים ויש חשש לשיבוש החקירה". הדבר עיד על כך שהמשטרה הצליחה לאתר חלק מהחשודים, אך מנסה לאתר חשודים נוספים.

רק בסוף השבוע התראיין מפקד ימ"ר לכיש, סנ"צ דורון אלוני ל-N12 ואמר בנוגע לרצח הזה כי "על החיסול האחרון של אמיר סעדה יש צו איסור פרסום על פרטי החקירה, אך יחד עם זאת ניתן לומר כי החקירה מתקדמת וייתכן ואף תפתיע מספר גורמים בהקדם. תהיה כאן הפתעה לכמה גורמים עבריינים. אך על כך נרחיב בפעם הבאה".

דורון אלוני. צילום: דוברות המשטרה

דורון אלוני. צילום: דוברות המשטרה

כזכור, אמיר סעדה, בן 52 ומהאנשים המקורבים לראש ארגון הפשיעה שלום דומרני, נרצח בבית קפה ממש סמוך לחנות השווארמה שלו במדרחוב באשקלון, במוצאי השבת לפני כשבועיים. הרוצחים שהיו רעולי פנים ורכובים על טרקטורון ירו כמעט מטווח אפס ואז נמלטו מהמקום במהירות. הטרקטורון אותר זמן קצר לאחר מכן, כשהוא שרוף בשטח פתוח ליד בית העלמין באשקלון.

אלוני התייחס בריאיון גם לרצח של ראש ארגון הפשיעה, בני שלמה, אירוע שבו כל החשודים שוחררו לאחר תקופה ארוכה במעצר, זאת למרות שהרצח תועד כולו במצלמות אבטחה והחשודים נעצרו תוך שעות ספורות. "התיק של בני שלמה עדיין בהמתנה, הטיפול בתיק הזה בעיצומו ואנחנו ממשיכים לעבוד על התיק הזה – הוא בשלבים מאוד מתקדמים. עדיין אסור לפרסם את כל הדברים, אבל בקרוב מאוד נוכל לדבר על הדברים האלה בהרחבה", אמר אלוני.

בני שלמה ושלום דומרני. צילום: מוטי קמחי

בני שלמה ושלום דומרני. צילום: מוטי קמחי

בהתייחסו למפת הקואליציות באזור, אמר אלוני כי הרצח של בני שלמה הוביל ליצירת קואליציות אבסורדיות כמו למשל מה שקרה עם ידי ימינו של שלמה, אייל נגר שחבר לאויביו הגדולים, "יש קבוצה של אייל נגר, שכמו שאנחנו יודעים חבר למשפחת לביא. באופן עקרוני זה אבסורד כי עד לא מזמן הם היו יריבים. אירוע מכונן נוסף היה החתונה של עמוס לביא ששמו לו את המטען, ומי ששם לו את המטען משתייך לקבוצה של בני שלמה לשעבר. והקבוצה השנייה זה כל מי שקשור לדין בן פורת ורזיאל רווח, שהם מסומנים בתור אלה שאחראים לאותו מטען שהיה בחתונה ברחובות".

אייל נגר

אייל נגר

דין בן פורת

לדברי אלוני, "מאז הרצח נוצרו סכסוכים בין הקבוצות עצמן, סכסוך בתוך הקבוצה של בני שלמה ואייל נגר ודין בן פורת – כי ברגע שאייל נגר חבר למשפחת לביא הקבוצה השנייה אוטומטית בחוץ כי משפחת לביא לא יעשו סולחה וברית עם החבר'ה ששמו להם את המטען. יש פה משהו אמוציונלי ואישי ואין פה ויתורים. נכון לעכשיו, ברגע שנוצר וואקום בשטחים שעליהם שלט בני שלמה, מתחיל מאבק בין הארגונים על כל מקורות הממון. שלמה ינק את הממון שלו מכל מיני בתי הימורים, מטמנות כאלה ואחרות – ועכשיו יש כל מיני קואליציות שנוצרות מכל מיני אינטרסים. נוצרה קואליציה בין שלום דומרני לרזיאל רווח ודין בן פורת, שהיו אויבים בנפש וניסו לפגוע אחד בשני".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר