"אם יורידו אותי, תכתוב שרציתי חיים שקטים": אמיר סעדה נרצח בפתח העסק שלו באשקלון

סעדה, שפתח חנות שווארמה מצליחה במדרחוב, אמר בעבר שהוא רוצה להתפרנס בשקט ולחיות עם משפחתו. אבל כנראה שהעבר הפלילי שלו והקרבה שלו לשלום דומרני עלו לו בחייו. "היה לו רצון עז לצאת מחיי הפשע ולהקדיש את חייו למשפחה", אומר קצין משטרה לשעבר

פורסם בתאריך: 18.6.23 02:24

     

אמש, הגיעו אלמונים רכובים על טרקטורון למדרחוב באשקלון. מדובר היה בסביבות השעה 20:45.

הם ידעו היטב שהמקום יהיה כמעט שומם ורק אמיר סעדה יהיה שם, כמו בכל שבוע, מגיע לפתוח את מסעדת השווארמה שלו "הרצל 42".

זירת הרצח

זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה

זירת הרצח. צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, סמוך למכוניתו של סעדה בזירת הרצח

מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר, סמוך למכוניתו של סעדה בזירת הרצח

זירת הרצח

זירת הרצח

הוא היה אז בחנות הסמוכה, חנות טוטו. הם הגיעו לשם וירו בו כמעט מטווח אפס ונמלטו בנסיעה פרועה על הטרקטורון, אותו הם שרפו לאחר מכן בסמוך לבית העלמין באשקלון.

סעדה, בן 51, נשוי ואב לבנות, הוא אחד מהחברים הוותיקים והקרובים לראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני. מגיל צעיר הם "עבדו" ביחד.

לפחות פעמיים ניסו לחסל אותו בעבר. פעם אחת ירו לעברו כדורים והוא נפצע ברגלו. הצלקת הגדולה ברגלו ליוותה אותו עוד שנים לאחר מכן.

זירת הפיצוץ. צילום: איחוד הצלה

הרכב של סעדה לאחר הפיצוץ. צילום: איחוד הצלה

בחודש ינואר 2020, התפוצץ מטען חבלה ברכבו, הוא נפצע באורח קל מאוד. העבריין המנוח, בני שלמה נחקר אז בחשד להטמנת המטען והתיק נסגר לבסוף.

לאורך השנים, ריצה סעדה מאסרים על עבירות שונות, בעיקר עבירות אלימות.

אבל בשנים האחרונות, היה נדמה שהוא מחפש שקט. הוא פתח את חנות השווארמה שלו במדרחוב ותושבים רבים היו סועדים אצלו.

"מה אני צריך בחיים? תן לי בריאות ושקט עם המשפחה, זה הכל", אמר פעם סעדה לכותב שורות אלו, "מה לא עברתי בחיים, עכשיו אני רק רוצה להתפרנס".

אתה לא חושש שיפגעו בך?
"שמע, יש אלוהים למעלה והוא שומר עליי. הוא הציל אותי לא פעם אחת. אבל אם יורידו אותי, אז תכתוב שרק רציתי לחיות חיים שקטים".

למה אתה מדבר ככה?
"מי יודע מה יקרה מחר. מי יודע מה יקרה בעוד שעה", הוא ענה בחיוך.

אמיר סעדה ליד העסק שלו במדרחוב. צילום: אדי ישראל

"היה לו רצון עז לצאת מחיי הפשע ולהקדיש יתרת חייו בעיקר למשפחה", מספר רפ"ק בדימוס, צבי צור, "היה לו גם הומור שנון. הוא ידע שלמרות שעזב את הפשע הוא עלול להקלע לחיסול חשבונות מיריביו בעבר. הוא שמר על קשר חברי עם דומרני אבל ניסה להתרחק מהפשע ופתח שווארמה מצליחה בעיר לצד הקיוסק לוטו בבעלותו. הוא רצה מאד חיים שקטים עם המשפחה אך היה ריאלי ולקח בחשבון שעלול להיפגע כי עברו ימשיך לרדוף אותו".

צבי צור

צבי צור

צור מספר כי הכיר אותו כבר מנערותו, "יצא לי כקצין משטרה להכיר את אמיר סעדה ז"ל די מקרוב, כנער שהסתבך בפלילים. סעדה התבלט בכבוד שרכש לי כי שוחחתי עמו שיחות עומק על החיים במהלך השנים. עם השנים פילס דרכו לצמרת ארגון הפשיעה של דומרני. עם יציאתי לגימלאות מדי פעם ישבתי אצלו בקיוסיק לוטו שפתח לקפה של בוקר. ויצא לנו לשוחח על העבר והחווית המשותפות בהיותי בלש וחוקר ומאוחר יותר כמ"מ מת"ח אשקלון. בשנים האחרונות שוחחנו בעיקר את מהות החיים. יחסיו עמי היו מבוססים תמיד על כבוד הדדי והיתה לי ולו הערכה לתבונות החיים אחד כלפי השני. הידיעה על מותו צבטה לי את הלב. מוות מיותר וחבל שכדורי הירבים השיגו אותו לאחר מספר ניסיונות חיסול שהצליח לשרוד מהן".

בעבר, כשהיו שמועות כי העבריין שלום דומרני ויריבו בני שלמה עשויים להגיע לסולחה, אז סעדה מאוד קיווה שזה יקרה, בעיקר כי הוא ידע שבמלחמה הזאת הוא עצמו עלול לשלם את המחיר, "הלוואי, תאמין לי, אני אהיה שמח. מי מחפש בעיות? יש ילדים, יש משפחה, לא צריכים שטויות".

אמיר סעדה

למרות שהוא נחשב לעבריין בכיר, בעיני רבים הוא נתפס כאדם חביב ומסביר פנים שמארח ברוחב לב בעסק שלו.

רק לפני שלושה ימים הוא התבטא כשאמר "הולך להיות בלאגן, יהיה לך הרבה מה לכתוב", אמר סעדה ולא ידע מה הוא ניבא.

הלילה, הגיעו בני משפחתו לזירת הרצח וזעקו זעקות שבר, כאשר גופתו עדיין בזירה. "איפה החברים שלו שישמרו עליו", קראה אחת מבנות המשפחה.

זמן קצר לאחר הירי, כוחות המשטרה בהם חוקרי המז"פ, הגיעו לזירת הרצח והחלו לאסוף ראיות וממצאים, במקביל לפעולות חקירה ראשוניות וסריקות במטרה להתחקות אחר זהות החשוד בירי.

מפקד מרחב לכיש, נצ"מ רועי ולדמן, הערכת מצב בזירה, בה ציין את מאבקו המתמשך של המרחב בארגוני הפשיעה והחיכוך המוגבר עם העבריינים שהוביל לסיכולם של עבירות מתחום הפשיעה אלימה. כמו כן, הנחה כי חקירת הרצח תתנהל בימ"ר לכיש, תוך נקיטת כלל האמצעים הנדרשים על מנת להתחקות אחר זהות המעורבים ולהביאם לדין.

צו איסר פרסום הוטל על פרטי החקירה ועל זהות החשודים ברצח.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר