פבלו אדריאן בבית המשפט. צילום: אסף פוזיילוב
פבלו אדריאן בבית המשפט. צילום: אסף פוזיילוב

"חלום בלהות של כל הורה": הוחמר עונשו של עבריין מין שניסה לחטוף ילדה באשקלון

לאחר שבית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 28 חודשי מאסר על פבלו אדריאן מאשקלון, החליט בית המשפט העליון להחמיר בעונשו וגזר עליו 3 שנות מאסר

פורסם בתאריך: 13.3.23 11:47

     

בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר לשלוש שנות מאסר את עונשו של פבלו אדריאן (בלוך), אשר הורשע בעבירות של ניסיון חטיפה ותקיפת קטין. זאת לאחר שניסה לחטוף קטינה כבת 12, בעת שהלכה לביתה עם אחיה הפעוט בן השלוש. פבלו אדריאן הוא עבריין שהורשע בעבר בעבירות מין, רכוש ואלימות. הוא עלה לארץ מארגנטינה בשנת 2000 והתגורר בעבר בנצרת עילית ובקרית מלאכי. לפני כשלוש שנים, הייתה ההרשעה האחרונה שלו בגין פריצות לבתים, ונגזרו עליו 5 חודשי מאסר בדרך של עבודות שירות.

המקרה החמור של ניסיון חטיפת הילדה, התרחש בחודש אוגוסט 2021, כמה ימים לפני סוף החופש הגדול. ערב אחד, סמוך לשעה 20:30 שיחקה ילדה בת 12 יחד עם אחיה בן ה-3 בגן השעשועים בפארק הסמוך למקום מגוריהם ברחוב יוהנסבורג באשקלון.

באותה עת יצא אדריאן לטייל בפארק עם שני כלביו כשהוא מרכיב משקפי ראיה ועוטה על פניו מסיכת קורונה שחורה ואוחז ברצועות כלביו. הילדה ואחיה הגיעו לאזור הבתים הסמוכים לפארק ופנו לשביל בין הבתים המוביל לביתם. בשלב כלשהו, אדריאן אשר היה במקום עם שני כלביו, הלך אחרי הילדים, עזב את רצועות הכלבים והם נותרו במקומם.

רחוב יוהנסבורג באשקלון. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

רחוב יוהנסבורג באשקלון. צילום: מתוך גוגל סטריטוויו

הוא התקרב אל הילדים, והילדה שחשבה שאדריאן מתגורר במקום, בירכה אותו לשלום ופנתה עם אחיה לעבר שער ביתם הסמוך, בשלב הזה התקרב אדריאן אל הילדה מאחור ואחז בה כך שבידו האחת הוא סתם את פיה בכוח ובידו השנייה לפת את בטנה בכוח. הוא הרים אותה והחל להתקדם איתה לעבר הפארק, אחיה של הילדה אשר לא הרפה מידה נגרר אף הוא.

הילדה התנגדה למעשיו של אדריאן, נאבקה בו, בעטה בו ברגלה, משכה את ידו שכיסתה את פיה, והחלה לצרוח ולצעוק להוריה. למרות זאת הוא לא חדל ממעשיו וניסה להשתיק אותה, אך הילדה המשיכה להתנגד למעשיו בכל כוחה עד אשר השתחררה מעט מאחיזתו, נפלה על גבי השביל ונחבלה ברגליה.

אלא שאדריאן לא ויתר והמשיך לאחוז בילדה כשהוא סותם את פיה בידו, הוא משך אותה בכוח וניסה להרימה ולגרור אותה מהמקום. היא צעקה ואמרה לאדריאן בעברית "זה בית שלי" ו"משטרה". רק ברגע הזה הרפה אדריאן מהילדה, אמר לה 'סליחה', לקח את הכלבים שלו וברח לכיוון הפארק. באותו הזמן, שכן אשר מתגורר בבית הסמוך שמע את צעקות הילדה, ניגש לראות את מקורן, צעק לעבר השביל "מה קרה", "מישהו צריך עזרה".

כתוצאה ממעשיו של אדריאן נגרמו לקטינה חבלות של ממש בדמות שפשופים על ברכיה ופצע בכף רגלה.

במסגרת הסדר טיעון, הודה אדריאן במעשים אך טען כי אין להרשיע אותו בעבירה של ניסיון חטיפה כי הוא גרר את הילדה רק למרחק קצר והסביר כי לא רצה לחטוף את הקטינה ולכן יש להרשיעו רק בעבירת התקיפה.

היכל המשפט המחוזי בבאר שבע. צילום: אלירם משה

היכל המשפט המחוזי בבאר שבע. צילום: אלירם משה

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יורם ליבדרו, דחה את כל טענותיו של אדריאן והרשיע אותו בניסיון חטיפה ותקיפת קטין הגורמת חבלה של ממש. הוא גזר עליו 28 חודשי מאסר בפועל, מאסרים על תנאי ופיצוי בסך 15 אלף שקלים.

בשל קולת העונש, הוגש ערעור על ידי המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, במסגרתו נטען כי בית המשפט שגה עת גזר על בלוך עונש שאינו הולם את חומרת מעשיו, משאין חולק כי מדובר ב"חלום הבלהות של כל הורה", וכן לנוכח הסכנה הנשקפת ממנו, והנזק שנגרם כתוצאה ממעשיו.

בית המשפט העליון (הרכב השופטים ע. ברון, ד. מינץ וא. שטיין) קיבל את עמדת המדינה כי לאור חומרת המעשים ומשיקולי הרתעת היחיד והרבים, וכאשר לחובתו של בלוך עבר פלילי רלוונטי, היה מקום להחמיר בעונשו של בלוך במידה ניכרת. אולם, בהתחשב בכך שבלוך הודה בעובדות כתב האישום וחזר בו מהערעור על הרשעתו, ובהתחשב בכלל לפיו ערכאת הערעור אינה ממצה את הדין, החליטו להחמיר בעונשו ולהעמידו על 36 חודשים.

עו"ד ערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) ניהל את התיק בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עו"ד נועה עזרא-רחמני מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה הופיעה בדיון בערעור.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר