רגע הירי ברכב
רגע הירי ברכב

צפו בתיעוד מפחיד: שולף נשק באמצע הכביש ויורה על רכב; איך הסתיים התיק?

אירוע חמור מאוד התרחש לפני מספר חודשים בצומת שער הנגב כאשר אדם שלף נשק וירה לעבר מכונית מספר יריות. תושב אשקלון נעצר והואשם בביצוע הירי שאף היה מתועד. אלא שהתיק הזה הסתיים בעונש קל עבור האשקלוני שלא הורשע כלל בירי. אז מי כן ירה?

פורסם בתאריך: 5.4.22 15:14

עדכון אחרון: 5.4.22 16:04

     

לפני מספר חודשים התרחש אירוע ירי חמור מאוד. זה היה בתאריך 14 בספטמבר, סמוך לשעה 04:30 לפנות בוקר כאשר שני רכבים יצאו מאולם האירועים "טליה" באשקלון לאחר אירוע חתונה במשפחה המקורבת לראש ארגון הפשיעה, שלום דומרני.

ברכב אחד מסוג סקודה סופרב ישבו 3 אנשים וברכב השני מסוג פולקסווגן פאסאט ישבו לפחות שני אנשים. הם יצאו מאשקלון ונסעו על כביש 34 סמוך לשדרות באותה עת נסע גם רכב מסוג סקודה אוקטביה בנתיב נסיעתם ובו ישבו 3 אנשים. כאשר הרכבים התקרבו לצומת שער הנגב, עצרה האוקטביה ברמזור על מנת לפנות שמאלה לכיוון מכללת ספיר. בשלב הזה, עצרה מכונית הפאסאט מאחוריו ולידו עצרה הסופרב.

בשלב הזה קרא אחד הנוסעים בסופרב לבעל האוקטביה "עצור בצד". הוא שאל אותו למה לעצור בצד הרי הוא לא שוטר, וזה השיב לו כי הוא שוטר ואז הרים את אקדח שהחזיק ופתח את דלת הרכב, כשהאחרים שהיו עימו ברכב מאחור פתחו את דלתות הרכב, ובמקביל פתחו יושבי רכב הפאסאט את דלתות הרכב, וכל מי שיצא מכלי הרכב רץ לעבר האוקטביה.

צפו בתיעוד האירוע:

הנהג באוקטביה חשש לחייו, החל מיד להאיץ ולהימלט מהם ואז נפתחה לעברו אש מאקדח 9 מ"מ, כאשר מספר קליעים פוגעים רק ברכב, אחד מהם אף חדר לתוך הרכב עצמו אך לא פגע באיש.

היורה והאחרים חזרו מיד לרכבים שלהם והחלו לדלוק אחרי האוקטביה, אלא שהנהג זיהה ניידת משטרה ולידה שוטרים שהיו בפעילות מבצעית וביצעו חסימה בכביש. הם עצרו ליד השוטרים ודיווחו על הירי שבוצע לעברם. שני הרכבים האחרים נמלטו מהמקום.

שלושה חורי ירי ברכב

שלושה חורי ירי ברכב

אלא שמכאן הסיפור די מסתבך. למרות שיש תיעוד של המקרה הזה שרק בנס הסתיים ללא נפגעים, במשטרה התקשו לזהות באופן חד משמעי את היורה וחבריו.

מה שכן זוהה באופן ברור, על ידי צילומים של מערכת "עין הנץ" המשטרתית, אלה לוחיות הרישוי של הרכבים ומהם למדה המשטרה כי הפאסט היא בבעלותו של אסיר שיושב בכלא. ואילו הסופרב היא בבעלותו של תושב אשקלון, שלמה נחום. המשטרה התחקתה אחריו והצליחה לעצור אותו וגילתה כי הבגדים שלבש באותו הערב כובסו על ידי האישה שממנה הוא שוכר יחידת דיור וכן כי מסרונים שהועברו ביניהם נמחקו.

חור ירי בדלת הנהג

חור ירי בדלת הנהג

חור ירי בדלת תא המטען

חור ירי בדלת תא המטען

במשטרה חשדו כי היא סייעה לו למחוק כל עדות למעורבות בירי שהתרחש באותו הלילה ועצרו את האישה, אמא לילדים והיא שהתה מספר ימים במעצר ואף במהלך יום הכיפורים ולבסוף שוחררה. נחום מצידו טען כי היה כל הלילה באירוע ומשם חזר לביתו ורק הוא נהג ברכב.

במשטרה לא אמרו נואש והמשיכו לחקור את האירוע והצליחו לאתר עוד כמה מחברי הכנופיה ששההו בבריחה באותו הזמן. מדובר בתושב אשקלון בן 25, תושב קרית מלאכי בן 28 ותושב שדרות בן 36. השלושה אותרו בצימר בעיר טבריה. בחיפוש שנערך ברכבם וכן בצימר בו שהו, אותרו סמים, שכפ"צים, סכינים, אלות, תרסיס מדמיע ומכשירי קשר.

שכפ"ץ וציוד שנתפסו בחיפוש. צילום: דוברות המשטרה

שכפ"ץ וציוד שנמצאו בצימר. צילום: דוברות המשטרה

שכפ"ץ וסמים שנתפסו בחיפוש. צילום: דוברות המשטרה

שכפ"ץ וסמים שנמצאו בצימר. צילום: דוברות המשטרה

אלא שכאמור, מהתיעוד של הירי לא ניתן לזהות ולקשר באופן חד משמעי בין המעורבים בירי לבין העצורים וגם הם שוחררו.

היחיד שהוגש נגדו כתב אישום הוא נחום, כאשר לטענת הפרקליטות נחום הוא היורה בעצמו – מי שהחזיק בנשק, יצא מהרכב וירה לעבר המכונית הנמלטת. כתב אישום ייחס לו עבירות של נשיאת נשק, חבלה בכוונה מחמירה, חבלה ברכב ושיבוש הליכי חקירה. על מנת לחזק את הראיות שבידיה, הפרקליטות אף הביאה הקלטה מאותו הלילה כאשר חברת איתוראן התקשרה לנחום באותו הלילה בשל הפעילות ברכבו בשעת לילה מאוחרת והוא השיב כי הוא נוהג ברכב והכל תקין.

עו"ד מור כיאשמרה

עו"ד מור כיאשמרה

המשפט החל והסנגורית של נחום, עו"ד מור כיאשמרה, העלתה תהיות רבות בנוגע לחוזקן של הראיות שבידי המדינה. ואף הוכיחה כי ישנן טעויות בתיאור האירועים כפי שנכתב בכתב האישום, זאת לעומת הסרטון המתעד את האירוע.

לאור זאת, החל משא ומתן בין עו"ד כיאשמרה לבין הפרקליטות במסגרתו גובש הסדר טיעון והוגש כתב אישום מתוקן. על פי כתב האישום החדש, נחום כלל לא היה ברכב בזמן אירוע הירי ובטח שלא החזיק בנשק או ירה בו, אלא הוא רק נתן את הרכב שלו וזה שימש לביצוע עבירת הירי. במסגרת הסדר הטיעון, נגזרו על נחום 18 חודשי מאסר בלבד בניכוי שישה חודשים שבמהלכם הוא כבר ישב במעצר.

נציגת הפרקליטות בדיון אמרה לבית המשפט כי ההסדר גובש "בשל קושי ראייתי, שלא היו ראיות ישירות הממקמות את הנאשם בתוך הרכב בזמן האירוע, זה העיקר בגלל זה. לכן הגענו להסכמה זו לתקן את כתב האישום".

גם השופט יואל עדן כתב על כך בהחלטתו: "על פני הדברים למרות שמדובר בסיוע, הרי שמדובר בהסדר טיעון מקל. הסיוע הינו לעבירה אשר נסיבות ביצועה חמורות, ובמסגרתה בוצע ירי וחמישה כדורים פגעו ברכב המתלוננים".

למרות זאת, הוא אישר את ההסדר.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר