הגננת שולי צרפתי

8 חודשי עבודות שירות נגזרו על הגננת שולי צרפתי מאשקלון

בית המשפט גזר 8 חודשי עבודות שירות על הגננת הוותיקה שולי צרפתי שהורשעה בתקיפת פעוט בגן שלה. בשנת 2016 היא הורשעה בכך שתקפה פעוט הלוקה באוטיזם והכתה ילדים אחרים בגן, גם אז לא נגזר עליה מאסר בפועל

פורסם בתאריך: 2.5.21 09:32

עדכון אחרון: 2.5.21 16:13

     

השופטת ענת חולתא מבית משפט השלום באשקלון, גזרה הבוקר 8 חודשי עבודות שירות וכן פיצוי בגובה 3,000 ש"ח על הגננת שולי צרפתי בכך שתקפה את ד', פעוט בן כשנתיים ושלושה חודשים, במהלך ארוחת בוקר בגן שלה. לפני כחצי שנה הורשעה צרפתי בתקיפת הפעוט.

העונש הורכב מארבעה חודשי מאסר בתיק הזה ועוד 4 חודשי מאסר מתיק תקיפה קודם כאשר חודשי המאסר ירוצו כאמור בעבודות שירות.

השופטת חולתא כתבה בגזר הדין כי התחשבה בגילה של צרפתי ובמצבה הרפואי "נראה, כי הטלת עונש מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח יגרום לנאשמת סבל ונזק בריאותי לא מבוטל, העולה על התועלת הצפויה ממנו בשלב הזה. אכן, בעניין זה התועלת הצפויה מהטלת עונש מאסר מאחורי סורג ובריח היא בעיקר תועלת ציבורית , בהרתעת הרבים והבעת הסלידה הבלתי מתפשרת בחזרת הנאשמת על מעשה דומה שבו הורשעה בעבר בבחינת התועלת הציבורית הכללית, אל מול עניינה הפרטי של הנאשמת, אשר כפי שנמסר לא תשוב עוד לעסוק בעיסוק דומה , בית המשפט מחליט, בסופו של יום, לנקוט במידת הרחמים".

שולי צרפתי. צילום: יוסי פרטוק

שולי צרפתי. צילום: יוסי פרטוק

שולי צרפתי, היא אחת הגננות הוותיקות בעיר אשקלון, הבעלים והמנהלת של גן ילדים בשם "לגעת בטבע – גן הכפר" שממוקם בביתה. הפרשה התפוצצה עם מעצרה בחודש אוקטובר 2018. כעבור שבעה חודשים הוגש נגדה כתב אישום בעבירה של תקיפה ולפני כחצי שנה היא הורשעה בעבירה של תקיפת פעוט.

הגן אותו הפעילה צרפתי, חולק לכיתות לימוד. שתי כיתות לתינוקות עד גיל שנתיים בקומת המרתף של הבית וכיתה נוספת לפעוטות בגילאי שנתיים ומעלה בקומת הקרקע של הבית. קבוצת התינוקות טופלה על ידי מטפלות שנשכרו על ידי הנאשמת ואילו היא הייתה אחראית על הטיפול בקבוצת הפעוטות יחד עם סייעת נוספת.

בתחילת חודש אוקטובר 2018, בשעות הבוקר, ישבו הפעוטות בגן לאכול ארוחת בוקר. ד' פעוט בן שנתיים ושלושה חודשים, סירב לשבת ונעמד ליד הסייעת. צרפתי הרימה את הפעוט והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה. הפעוט בתגובה לכך, החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. צרפתי צעקה עליו והוא נתן לה מכה בידה.

גן הכפר בנאות אשקלון. מתוך גוגל סטריט וויו

גן הכפר בנאות אשקלון. מתוך גוגל סטריט וויו

בשלב הזה, אחזה צרפתי ביד אחת בשיערו של הפעוט, "תקפה אותו ונתנה לו מכה על היד ומשכה את ראשו בשיערו לאחוריו והיכתה אותו מספר פעמים על פיו", אמרה השופטת בהכרעת הדין.

הסייעת, גלדיס בורשטיין, שהייתה עדה לאירוע, התעמתה עם צרפתי על האירוע ועזבה את הגן. זמן קצר לאחר אותו האירוע, נעצרה צרפתי והיום כאמור נגזר דינה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הרשעתה של צרפתי התבססה בעיקר על עדותה של הסייעת גלדיס בורשטיין שתיארה כך את האירוע: "התחלנו לאכול ופתאום אני רואה שד' זורק את הצלחת שלו עם הירקות, ואז אני רואה את גברת שולי מחזיקה בשערות של ד', והיא התחילה ככה לתת לו מכות בפה, צעקה, צעקה עליו והילד עוד בכה…אז היא אומרת מהר מהר מהר לשטוף ידיים… זה היה ממש מכות בפה".

זו כאמור, אינה הפעם הראשונה שבה מורשעת צרפתי בעבירה כזאת. בשנת 2016 היא הורשעה בעבירה של תקיפת קטין. במקרה ההוא היא תקפה קטין בן שנתיים וחצי הלוקה באוטיזם, בכך שכאשר הוא נשכב על רצפת הגן היא הניחה עליו את כף רגלה על מנת שיקום והוא פרץ בבכי. למחרת, שוב הוא נשכב על רצפת הגן וצרפתי הניחה את כף רגלה על קרסולו על מנת שיקום ובשל כך הפעוט פרץ בבכי. כמו כן, במספר הזדמנויות כאשר ילד בגן הכה ילד אחר, הענישה את הילד המכה בכך שלקחה את ידו של הילד המוכה ובאמצעותה הכתה בפניו של הילד המכה באופן שגרם לו לבכי במספר מקרים. כמו כן, באותה תקופה דחפה את ילדי הגן בידיה או הכתה בראשם באמצעות ספר משום שהפריעו לה במהלך המפגש. גם אז נגזרו עליה עונש ללא מאסר, אלא מאסר על תנאי ופיצוי לילד. והשופט חיים נחמיאס אסר אז לפרסם את ההרשעה הזאת.

עו"ד ערן צרויה מפרקליטות מחוז דרום (פלילי) התייחס לגזר הדין: "בית המשפט הדגיש את הצורך בהרתעת הרבים ובהבעת הסלידה ממעשי הנאשמת, אך יחד עם זאת נקט במידת הרחמים כלפיה ולא הטיל עליה עונש מאחורי סורג ובריח, בין היתר בשל גילה המבוגר, מצבה הרפואי והבטחתה של הנאשמת שלא תשוב לעסוק בטיפול בילדים. הפרקליטות עתרה להשית על הנאשמת עונש מאסר בפועל אשר יהיה בו כדי להעביר מסר ולהרתיע מטפלות ומטפלים אשר אמונים על שלומם ובטחונם של ילדים קטנים. הנאשמת שולמית צרפתי הורשעה בתקיפת פעוט בן כשנתיים לאחר שהכתה אותו ומשכה בשערו בתוקפנות. מדובר בהרשעה שניה של הנאשמת, אשר הורשעה לפני כ-5 שנים בעבירות דומות. בית המשפט ציין בגזר הדין היום כי הליך טיפולי- שיקומי שהוטל על הנאשמת בגין הרשעה קודמת כשל. בסופו של יום, קבע בית המשפט כי בפגיעה בפעוט על ידי אחראי במסגרת חינוכית נפגע לא רק הפעוט עצמו, אלא נפגעת גם סביבתו של הפעוט ואף אוכלוסיית ההורים ברחבי המדינה כולה".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר