שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק
שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

הותר לפרסום: שולי צרפתי היא הגננת החשודה בהתעללות

הגננת, החשודה בהתעללות בפעוטות, שוחררה היום לביתה ונאסר עליה לבוא במגע עם ילדים במשך 180 יום. "התיק התחיל בקול תרועה רמה ויסתיים בקול ענות חלושה", מסר סנגורה

פורסם בתאריך: 8.10.18 18:58

     

בית משפט השלום באשקלון, התיר לפרסם את שמה של הגננת, שולי צרפתי, החשודה בהתעללות בפעוטות בגן שלה. השופט אבישי כהן דחה את בקשת סנגוריה להמשיך ולאסור את פרסום שמה, "אני סבור כי קיימת חשיבות רבה בפרסום החשדות המיוחסים למשיבה וכן בהחלטה בעניינה על מנת 'שישמעו ויראו'", כתב.

צרפתי, אשר הפעילה את פעוטון "גן הכפר" בשכונת נאות אשקלון, טיפלה שם בילדים בני שנתיים עד שנתיים וחצי. סייעת חדשה שהגיעה לעבוד בגן, ראתה את התנהגותה של צרפתי כלפי הילדים שלדברי המשטרה כוללים, הטחה, ניעור, משיכה בשיער וכדומה וניגשה למשטרה להגיש תלונה. "אנחנו לא ידענו שום דבר, הסייעת הייתה שם ביום שלישי ורביעי וביום רביעי היה מקרה והיו שם צעקות היא לקחה את התיק שלה והתלוננה עליה במשטרה", סיפר אחד האבות שי ג'ננשווילי.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




עוד ב-2016 הורשעה צרפתי במעשים דומים, אך אז נאסר לפרסם את פרטי התיק והם הועברו רק למשרד החינוך ולפיקוח על הגנים הפרטיים. דבר שלא מנע ממנה לפתוח פעוטון, מבלי שההורים ידעו על עברה.

האב שי ג'ננשוילי. צילום: יוסי פרטוק

האב שי ג'ננשוילי. צילום: יוסי פרטוק

צרפתי נעצרה ביום חמישי האחרון ומעצרה הוארך עד היום. היום היא הובאה שוב לדיון בהארכת מעצרה בבית משפט השלום באשקלון.

לדברי סנגורה של צרפתי, עו"ד שאול צור היא כופרת בחשדות המיוחסים לה. יחד עם זאת, חומר החקירה הועבר לפרקליטות לצורך גיבוש החלטה בדבר הגשת כתב אישום נגדה.

"לצערי אין זה מקרה ראשון בו אנו נתקלים כאשר הורים מפקידים את היקר להם מכל בידי גננות", כתב השופט אבישי כהן. "מטפלים מסורות אשר בד"כ מבצעים עבודתם נאמנה אולם לעיתים כפי שלכאורה בשלב זה עולה מחומר החקירה, נתקלים במקרה של גננת/מטפלת שאינה עושה עבודתה נאמנה ואף למעלה מכך, נוקטת בפעולות שיש בהן כדי לפגוע בקטינים ובחסרי הישע".

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

השופט כהן ציין עוד כי אין אינדיקציה לגרימת חבלות פיזיות לילדים ועם זאת, קיים חומר חקירה המצביע על התנהלות של היעדר חום וקרבה כפי שנדרש מגננת מהצד האחד ועד לנקיטת מעשים שיש בהם משום שימוש באלימות כלפי אותם ילדים. "יש לקחת את החשדות בקונטקסט הנכון ולזכור כי אנו עוסקים כאן בילדים בני שנתיים עד שנתיים וחצי אשר במרבית המקרים אף אינם יכולים לבטא עצמם ולדווח על אשר ארע והתרחש במהלך היום בגן שעה שנמצאים תחת ידיה האמונות של המשיבה ומתוך מחשבה של הוריהם שהפקידו אותם במקום הטוב ביותר עבורם", ציין השופט.

לבסוף, גובשה הסכמה בין הצדדים על שחרורה של צרפתי ממעצר, כך שהיא שוחררה לבית באופן חופשי לגמרי, אפילו ללא מעצר בית. לצד זאת, נאסר עליה להפעיל גן ילדים או לטפל בילדים במשך חצי שנה וכן הפקדת ערבות כספית.

שולי צרפתי. צילום: יוסי פרטוק

שולי צרפתי. צילום: יוסי פרטוק

"זו החלטה מזעזעת", אמר ג'ננשוולי האב. "היה צריך להשאיר אותה עד לתום ההליכים עד שיתברר כל הסיפור הזה. בעבר היא כבר הורשעה, צריך עוד משהו, צריך שהיא תרצח תינוק בשביל לעצור אותה? היא צריכה להישאר במעצר".

עו"ד שאול צור, המייצג את שולי צרפתי, מסר כי היא "כופרת בכל האישומים שהוטחו בפניה, היא נחקרה ושיתפה פעולה באופן מלא עם המשטרה. היא ביוזמתה מסרה את המצלמות שתיעדו את שאירע בגן. מבחינתנו, התיק התחיל בקול תרועה רמה ויסתיים בקול ענות חלושה. ספק אם יוגש כתב אישום על בסיס הראיות בתיק, עובדה ששוחררה לביתה, והיא קיבלה על עצמה מגבלות של לא לבוא במגע עם ילדים במשך 180 יום והגן נסגר ביוזמתה. אנחנו בטוחים שהפרקליטות ישתכנעו שלא להגיש כתב אישום נגדה. נקבל אתה חומרים החקירתיים, נלמד אותם ונקיים שימוע. עצם העובדה שהיא שוחררה לביתה מלמד על עוצמת הראיות ולכן מבחינתנו נגרם לה עוול גדול לאחר שטיפלה בילדים במשך 35 שנה והיא תילחם על שמה הטוב ונקווה שיפרסמו גם את תיק הסגירה. חשוב לציין כי אין לילדים כל חבלות וכל ממצא רפואי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר