שולי צרפתי היום בבית המשפט
שולי צרפתי בבית המשפט

"משכה בשיער והיכתה": הגננת שולי צרפתי מאשקלון הורשעה בתקיפת פעוט

הבוקר, כשנתיים לאחר מעצרה, הורשעה הגננת שולי צרפתי מגן "לגעת בטבע" כי תקפה את ילד שלמד אצלה בגן. לפני 5 שנים היא הורשעה בעבירה דומה אך נאסר לפרסם זאת

פורסם בתאריך: 30.11.20 08:53

עדכון אחרון: 1.12.20 15:11

     

השופטת ענת חולתא מבית משפט השלום באשקלון, הרשיעה הבוקר את הגננת שולי צרפתי בכך שתקפה את ד', פעוט בן כשנתיים ושלושה חודשים, במהלך ארוחת בוקר בגן שלה.

"החלטתי להרשיע את הנאשמת בעבירות המיוחסות לה בכתב האישום" אמרה השופטת. מדובר בהרשעה שניה של צרפתי, שהורשעה לפני כחמש שנים בעבירה דומה, אך אז השופט חיים נחמיאס אסר לפרסם את דבר ההרשעה.

עם צאתה של צרפתי מאולם בית המשפט, היא הגיבה להרשעה ואמרה כי נעשה לה עוול, "נעשה עוול, יש פה אי צדק. זה לא דין", אמרה צרפתי. הוריו של ד' הפעוט, אמרו בצאתם מבית המשפט: "הצדק עשה את שלו היום".

צפו בדבריה של צרפתי:

שולי צרפתי, היא אחת הגננות הוותיקות בעיר אשקלון, הבעלים והמנהלת של גן ילדים בשם "לגעת בטבע – גן הכפר" שממוקם בביתה. הפרשה התפוצצה עם מעצרה בחודש אוקטובר 2018. כעבור שבעה חודשים הוגש נגדה כתב אישום בעבירה של תקיפה.

הגן אותו הפעילה צרפתי, חולק לכיתות לימוד. שתי כיתות לתינוקות עד גיל שנתיים בקומת המרתף של הבית וכיתה נוספת לפעוטות בגילאי שנתיים ומעלה בקומת הקרקע של הבית. קבוצת התינוקות טופלה על ידי מטפלות שנשכרו על ידי הנאשמת ואילו היא הייתה אחראית על הטיפול בקבוצת הפעוטות יחד עם סייעת נוספת.

בתחילת חודש אוקטובר 2018, בשעות הבוקר, ישבו הפעוטות בגן לאכול ארוחת בוקר. ד' פעוט בן שנתיים ושלושה חודשים, סירב לשבת ונעמד ליד הסייעת. צרפתי הרימה את הפעוט והושיבה אותו בחוזקה בכיסא סמוך אליה. הפעוט בתגובה לכך, החל לבכות וזרק את צלחת האוכל שלו לרצפה. צרפתי צעקה עליו והוא נתן לה מכה בידה.

בשלב הזה, אחזה צרפתי ביד אחת בשיערו של הפעוט, "תקפה אותו ונתנה לו מכה על היד ומשכה את ראשו בשיערו לאחוריו והיכתה אותו מספר פעמים על פיו", אמרה השופטת.

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

שולי צרפתי בהארכת מעצרה. צילום: יוסי פרטוק

הסייעת, גלדיס בורשטיין, שהייתה עדה לאירוע, התעמתה עם צרפתי על האירוע ועזבה את הגן. זמן קצר לאחר אותו האירוע, נעצרה צרפתי, הוגש נגדה כתב אישום והיום כאמור היא הורשעה.

ההרשעה מתבססת בעיקר על עדותה של הסייעת גלדיס בורשטיין שתיארה כך את האירוע: "התחלנו לאכול ופתאום אני רואה שד' זורק את הצלחת שלו עם הירקות, ואז אני רואה את גברת שולי מחזיקה בשערות של ד', והיא התחילה ככה לתת לו מכות בפה, צעקה, צעקה עליו והילד עוד בכה…אז היא אומרת מהר מהר מהר לשטוף ידיים… זה היה ממש מכות בפה".

למרות שישנן מצלמות בגן, הזמן שבו התרחש האירוע הזה אינו מתועד, וההקלטה מתחילה מיד לאחר מכן.

גן הכפר בנאות אשקלון. מתוך גוגל סטריט וויו

גן הכפר בנאות אשקלון. מתוך גוגל סטריט וויו

צרפתי מנגד, טענה כי היא הגיבה בהכלה, תקשורת וסבלנות ואמרה שד' הפיל שוב ושוב את הצלחת שלו במהלך ארוחת הבוקר. אלא שלדברי השופטת שצפתה בסרטון של ארוחת הבוקר זה לא נראה כך. "לא דובים ולא יער. בשני קטעי זמן אלה לא נראה בשום אופן התיאור אותו תיארה הנאשמת עצמה בעדותה. לאורך כל התיעוד הקיים של ארוחת הבוקר, הנאשמת לא נראית מתכופפת ולו פעם אחת, ולא מרימה צלחת שנזרקה על הרצפה ולו פעם אחת (ודאי שלא כמה וכמה פעמים, כפי שהעידה)". עוד כתבה השופטת כי כל התנהלותה של צרפתי, "הותירה רושם רע ובלתי אמין ופגעה מאד במהימנותה".

לגבי הטענה של צרפתי כי הגיבה בהכלה וסבלנות ותקשורת להתנהגות של ד', כתבה השופטת שצפתה בסרטונים, "לאורך כל התיעוד החזותי, הנאשמת לא נראית בתקשורת עם הילד ד'. תיאורה של הנאשמת בדבר הרעפת תשומת לב, קשר עין, הסברים וניסיונות הרגעה נראה כהיפך הגמור מהנצפה בסרטון… הנאשמת נראית כשהיא משוחחת בטלפון, או מתכתבת בטלפון, מחליפה דברים עם בעלה בתנועות ידיים חדות", כתבה השופטת.

השופטת אף תיארה אירוע מטריד אחר שכן תועד במצלמות ואמר כי לאורך התיעוד החזותי צרפתי אינה קמה ממקומה אך "לראשונה קמה מכיסאה, תוך שהיא מרימה ילד ממקומו בגסות וגוררת אותו – פשוטו כמשמעו – לחדר השירותים", כתבה.

שולי צרפתי היום בבית המשפט

שולי צרפתי היום בבית המשפט

הסייעת עזבה את הגן כעבור זמן קצר ואף התעמתה עם צרפתי לפני שהלכה והטיחה בה את הדברים שראתה. אלא שכשצרפתי נשאלה שמטרה מדוע הסייעת עזבה, היא טענה כי אינה יודעת את הסיבה. מה שצרפתי אל ידעה באותו הזמן שבידי המשטרה היה תיעוד של העימות ביניהן ובו נראית הסייעת אף מדגימה את מעשיה של צרפתי. רק לאחר שהוצג התיעוד בפני צרפתי היא שינתה גרסתה וטענה "פה גלדיס מראה לי בידיה שכאילו אני מניחה את כף ידי ומקישה על פיו של דניאל. הכוונה לסיטואציה שהיתה לפני כן בארוחת הבוקר. פתאום היא החליטה לומר לי את זה מול הילדים במפגש ולהסתלק. לקחה את התיק והלכה…".

שינויי הגרסה, כך לדברי השופטת מעיבים על מהימנותה של צרפתי.

צרפתי הביאה להגנתה עובדות לשעבר שסיפרו על יחס חם ואוהב מצד צרפתי כלפי ילדי הגן ואין ספק שמדובר בסתירה לכאורה לדבריה של הסייעת. אלא שהשופטת טוענת כי האישום מדבר על אותו יום ספציפי וביום זה אותן עדות לא היו בגן. השופטת אף מציינת כי היא צפתה בסרטונים מאותו היום והתמונה שהתגלתה שם הייתה שונה מהתיאורים של אותן סייעות, "התנהגות הנאשמת קרה, תנועותיה חדות ותקיפות, הילדים מועברים ממקום למקום במשיכה ובתנועות חדות, לא נראה קשר עין עם הילדים, לא מגע רך או חם. לאורך ארוחת הבוקר הנאשמת לא נראית מתייחסת אל מי משני הילדים שהושמו לצדה (ד' ו-א') בפרט לא נצפית התייחסות חמה או מכילה, מסבירה או מרגיעה, כפי שהעידה על עצמה", כתבה השופטת.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




היא אף הציגה מספר דוגמאות מהתיעוד של פרק הזמן שלאחר ארוחת הבוקר: 

  • "09:26:53 אז נראית הנאשמת צועקת על ילד שניסה לצאת מבעד לפתח הצר שבין השולחן לארונית ודופקת בעוצמה על השולחן"
  • "09:27:07 הנאשמת נראית הודפת לאחור ילד שמתקרב לאיזור בו ישבה ובו נמצא א', במרחב מבודד"
  • "09:27:15 הנאשמת מנערת כיסא של ילד  שיושב ועוסק בענייניו, הילד נבהל והנאשמת מורה לו בחדות לקום ממקומו"
  • "09:27:26 הנאשמת מרימה בעוצמה ילד וגוררת אותו לחדר השירותים"
  • "09:28:00 הנאשמת מזיזה ילדים ממקום למקום במשיכה, מושיבה אותם בחדות במושב אחר ולא נראה קשר עין או שיחה עם הילדים"

כך סיכמה השופטת את הצפייה בסרטונים: "לא נצפו חיוך, מחווה של רוך, הבעת חום או שמחה והכלה ולו פעם אחת. הצופה בסרטונים ברצף יתרשם בעצמו. מחוות רכות וחמות נראות בהחלט מצד המתלוננת, מצד מטפלת נוספת שנכנסת לחדר לאחר העזיבה ואף מבעלה של הנאשמת, אלברט. אך לא ממנה".

לאורך המשפט ניסתה צרפתי לתקוף את מהימנותה של הסייעתש עבדה אצלה, השופטת דחתה את הדברים וכתב כך: "נאשמת תוקפת את מהימנות המתלוננת בהיבטים שונים. לצורך כך הועלו טענות בנוגע לרקעה האישי והרפואי של המתלוננת. טענות אלה הועלו על ידי הנאשמת מתחילת החקירה והן פותחו עוד במהלך המשפט. ייאמר כבר כעת, כל הטענות שנועדו לפקפק ביציבותה הנפשית של המתלוננת או לבסס מניע להפללה הנטוע באישיותה ובנסיבות חייה של המתלוננת הן חסרות כל בסיס ראייתי ומנוגדות ממש להתרשמות הישירה והבלתי אמצעית מהמתלוננת עצמה".

ולסיכום כתבה השופטת: "המדובר בעיסוק בפרטים שוליים ובזוטות ובאופן שלא מבסס את הטענות ולא מביא לגריעה כלשהי ממשקל התלונה. אשר על כן אני מרשיעה את הנאשמת במיוחס לה בכתב האישום".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר