שניר בוחבוט בציון הבבא סאלי
שניר בוחבוט בציון הבבא סאלי

השופטת חשפה בדיון: למשטרה יש ראיות כנגד החשודים ברצח בוחבוט

מתוך שישה חשודים מרכזיים ברצח של שניר בוחבוט באשקלון, רק שלושה נשארו במעצר. שני החשודים המרכזיים הופרדו ולא נשלחו לבתי מעצר והם נמצאים בתחנות משטרה לצורך שמירה על חייהם

פורסם בתאריך: 28.4.21 20:55

     

בית המשפט דן היום בהארכות המעצר של ששת החשודים ברצח שניר בוחבוט ופציעתו של אופיר ברנס ב-11 באפריל. שלושה מהחשודים שוחררו למעצר בית, ואילו לשלושה אחרים הוארך מעצרם. השישה מזוהים כחברי הכנופיה הקווקזית, אשר לה סכסוך עם ארגון הפשיעה של שלום דומרני.

מאז המעצר בשבוע שעבר נמצא זסקו, בן 19 וללא עבר פלילי, בתחנת משטרת קרית מלאכי ולא בבית מעצר, הרחק מכל חבריו ומגורמים עבריינים אחרים. הוא נעצר כשהוא נועל כפכפים ובית המשפט הורה להכניס לו נעליים, אלא שזמן קצר לאחר שהובאו לו הנעליים, חוקרי המשטרה לקחו אותם לצורכי חקירה.

מה שעורר תהיה היא העובדה שהוא לא נחקר אפילו פעם אחת ולא הוטחו בו הראיות שיש בידי המשטרה. "הבחור יושב בקרית מלאכי תחנת משטרה, יש שם 4 קירות, אין תיעוד, החשוד זקוק לארוחה חמה אחת ביום ולא מקבל זאת, תיעוד בחצר אין. לא מחזיקים ילד בן 19 שבוע בתחנת המשטרה", אמר סנגורו עו"ד נס בן נתן והתייחס לכך שלא חקרו אותו: "יש בחור בן 19, נעצר, אומרים לו אתה חשוד ברצח בניסיון רצח, מקבל שבוע של מעצר, לא יטיחו בו ראיה? לא רוצים לשמוע גרסתו? אולי תגובתו תניח דעתם?".

זירת הרצח

זירת רצח שניר בוחבוט

נציג המשטרה בדיון רס"ב אייל ז'ק דרש להאריך את המעצר ב-12 ימים. השופטת דורית בונדה, כתבה בהחלטתה כי היא קיבלה לידיה חומרי חקירה שאספה המשטרה בשבוע האחרון וכתבה כי החומרים הללו, "מלמדים על חיזוק החשד באורח משמעותי ביחס לשני החשודים העיקריים בפרשה, אחד מהם הוא החשוד שלפני, ניקיטה זסקו והשני הינו חשוד שטרם התקיים דיון בעניינו והוא לאון רמנטוב… אין מדובר בחיזוק החשד בעלמא, אלא בחיזוק החשד הסביר באופן אשר לטעמי עולה כדי ראיות לכאורה כנגד החשודים".

היא אף התייחסה לדבריו של הסנגור וציינה לעניין החזקתו של זסקו בתחנת קריית מלאכי כי זסקו "חשוד בלא פחות מרצח של אדם, מעורבותו ישירה, אדם אחר נפצע, כשהחשוד שלפני הוא גורם מרכזי בפציעתו. חרף כך, עדיין כעצור וכחשוד מגיעות לו זכויות, אך נראה כי מעצרו בתחנת המשטרה נועד להגן עליו ועל חייו".

מעצרו של זסקו הוארך שמונה ימים.

אופיר ברנס

אופיר ברנס

לאחר מכן התקיים הדיון בהארכת המעצר של לאון רמנטוב, שאף הוא נמצא באחת מתחנות המשטרה ולא בבית מעצר וסנגורו טען כי פעמיים המשטרה הוציאה אותו מהתא שלו לשיחות שהן לא חקירה.

עוד טען סנגורו כי זה שהמשטרה מפיצה שהוא חשוד מרכזי ברצח היא מציבה אותו בסכנת חיים, "החשש לחיים שלו זה לא משחק", אמר.

לבסוף הוסכם כי מעצרו יוארך כפי שהוארך לזסקו בשמונה ימים.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לאחר מכן החל הדיון בנוגע לחשוד השלישי, אבישי מרשה, בן 18. במקרה הזה טענו סנגוריו כי החשד נגדו לא התחזק כלל וכי הוא הציג אליבי שלפיו בזמן הרצח היה בצימר בנתניה. במהלך הדיון שלו, נכנסה לאולם בית המשפט, אחת מאחיותיו של שניר בוחבוט ז"ל.

בני משפחתו של מרשה אף התייצבו לדיון כאשר הם מבקשים להיות מי שאחראים עליו בזמן מעצר הבית שלו. אלא שלפתע הודיע נציג המשטרה כי ברגע זה חלה התפתחות בחקירה אשר מצריכה את השארתו של מרשה במעצר.

ההתפתחות בחקירה הוצגה באופן סודי לשופטת ולאור זאת הוסכם להאריך את מעצרו של מרשה בחמישה ימים.

שלושת החשודים האחרים, האחים טימור וסמיון בנימינוב ואופק גטה שוחררו למעצר בית.

עוה"ד נס בן נתן ורובי גלבוע

עוה"ד נס בן נתן ורובי גלבוע

עו"ד רובי גלבוע המייצג את האחים בנימינוב מסר בתגובה: "החשדות כלפי מרשיי ברף הנמוך ומתבססות על שמועות, כך נטען על ידי מתחילה, טוב עשה הבית המשפט אשר השכיל לבור את המוץ מן התבן ובאין ראיות שחרר אותם".

עו"ד נס בן נתן המייצג את ניקיטה זסקו מסר בתגובה: "מרשי מכחיש כל קשר לאירוע והוא ישמח להציג את גרסתו לחוקרי המשטרה ברקע שיחקרו אותו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר