הפגנה בדרישה לפטר את יואל ישורון. צילום: דוד לוי
הפגנה בדרישה לפטר את יואל ישורון

נוכחות דלה של מפגינים נגד דיקאן מכללת אשקלון

הדברים שאמר דיקאן הסטודנטים עוררו סערה ברשת, אבל לא גרמו למפגינים להגיע. "ביולי הקרוב נחגוג את צבעי הקשת בגאווה", מבטיחה יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה, יפה טבג'ה

פורסם בתאריך: 20.6.18 09:54

     

אתמול התקיימה, בכניסה למכללה, הפגנה בדרישה להדחתו של דיקאן הסטודנטים במכללה, יואל ישורון. ההפגנה התקיימה בעקבות הדברים שכתב ישורון בבוטות כנגד מצעדי הגאווה וכינה אותם בין היתר "מצעדי חיות דו-רגליות, מבחילות ודוחות". בהמשך מחק ישורון את הפוסט ואף הוסיף התנצלות אם מישהו מקהילת הלהט"ב נפגע מדבריו.

דגל גאווה בכניסה למכללת אשקלון. צילום: דוד לוי

דגל גאווה בכניסה למכללת אשקלון

הדבר לא עצר את קיום ההפגנה נגדו, אלא שהנוכחות בה הייתה דלת משתתפים שנשאו שלטים בגנותו של ישורון וכן תלו שם דגלי גאווה. מארגני ההפגנה הסבירו כי המסר של ההפגנה עבר וזה הדבר החשוב מבחינתם ואמרו עוד כי מדובר בהפגנה שאורגנה מהיום למחר וזה מסביר את מיעוט המשתתפים.

הפגנה בדרישה לפטר את יואל ישורון. צילום: דוד לוי

הפגנה מהיום למחר

בתוך כך, מי שגם כן הגיבה לדבריו של ישורון היא יפה טבג'ה, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללה. "בתחילת דרכי כיו"ר האגודה, הדבר הראשון שהיה לנגד עיניי הוא לצמצם את הפערים והשסעים בין המגזרים בחברה הישראלית, בחלקת האלוהים שלי לפחות. המטרה הייתה לייצר תקווה ישראלית בקמפוס ואף בחברה במסגרת תפקידי. אני יודעת איך זה להרגיש שקופה, לכן היה חשוב לי להשפיע על הזירה המקומית שלי ושאף סטודנט, מגדר ומגזר, כזה או אחר ירגיש שונה. במהלך השנה קיימנו אינספור אירועים תרבותיים כדי להכיר להיחשף, כי הסוד של צמצום הפערים הוא להכיר מקרוב. הכרנו מקרוב את תרבות הערבית , למדנו את המסר של חג המימונה שהוא הרבה גדול יותר ממופלטה, הפכנו את חג הסיגד של העדה האתיופית למסורת וביולי הקרוב נחגוג את צבעי הקשת בגאווה".

טבג'ה אף הוסיפה פניה אישית לסטודנטים מהקהילה הלהט"בית וכתבה: "יש לנו ציבור סטודנטים גדול מהקהילה הלהט"בית, ולהם, להם אני כותבת את המילים האלה: אחיי , אחיותיי, עברתם כברת דרך ארוכה. ההיסטוריה שלכם היא בארון סגור וחנוק כי כפו עליכם, הורדתם את הראש בעל כורחכם, רק משום שהאהבה שאהבתם לא התיישרה עם התכתיבים "והחוקים" של החברה. אהבה היא אהבה, שום אהבה לא יכולה להיות אהבה רעה. לדת 70 פנים, ובפנים היפות שלה היא אומרת שהקדוש ברוך הוא, רוצה שכל ילדיו יהיו מאושרים, ולאבא שבשמיים לא משנה אם אתם אוהבים את אותו מין. שום אבא לא רוצה שילדיו יהיו בסבל , וזו התשובה לאותם המלעיזים שטוענים אחרת.

מור יוסף מקבל תעודת מצטיין מישורון. באמצע: יו"ר אגודת הסטודנטים

טבג'ה עם ישורון שמעניק תעודת מצטיין לתלמיד אליאור מור יוסף שהיה ממארגני ההפגנה

"אחיי, אחיותיי סטודנטיות וסטודנטים יפים שלנו, לשום מגדר, מגזר, אוכלוסייה, לא מגיע ללכת עם ראש למטה. אנחנו כבר לא שם. תהיו זקופים, ועם ראש למעלה. אנחנו גאים בכם, אני גאה בכם, גאים באהבה שהיא אהבה. בהקשר לכותרות הסוערות: הן לא מייצגות כלל את עמדת אגודת הסטודנטים ואת עמדת המכללה, אלא את דעתו האישית של יואל ואנו מסתייגים הסתייגות עמוקה מדברים אלה, אשר לא מייצגים ככלל את הלך הרוח במכללה. סוד הקסם של המכללה האקדמית אשקלון הוא רבגוניותה התרבותית, השבטית. יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, עולים וותיקים, יוצאי אתיופיה, מזרחים ואשכנזים, להטבים, וכולם – בלי מחיצות ועם משפחתיות שלא קיימת במקום אחר. אנחנו נמלא את המכללה בצבעי הקשת לאופטימיות גאווה ותקווה".

עוד כותרות

מהמכללה האקדמית אשקלון נמסר כי "הדקאן כתב את דעתו נגד מצעד הגאווה בדף הפייסבוק הפרטי שלו. איננו רואים שום מקום לנקוט עמדה ביחס לדברים שנכתבו בדף פרטי".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר