יואל ישורון. צילום: ניר שמול.
יואל ישורון. צילום: ניר שמול.

היום: הפגנה בדרישה לפיטורי דיקן הסטודנטים במכללת אשקלון

את ההפגנה מארגן אחד מתלמידיו שהוא בעצמו משתייך לקהילה הלהט"בית, "כמי שקיבל ממנו מצטיין דיקן - אני מתבייש. פתאום אני בהמה?", תהה התלמיד. ישורון: "אם דבריי בפוסט פגעו במישהו מהקהילה הלהטבי"ת - אני מתנצל"

פורסם בתאריך: 19.6.18 11:32

     

הדברים שכתב יואל ישורון, דיקן הסטודנטים במכללת אשקלון, בנוגע למצעדי הגאווה, ממשיכים לעורר גלים. מחר, בהתארגנות של אחד מתלמידיו המצטיינים, תתקיים הפגנה במכללת אשקלון, בדרישה להדיחו מהתפקיד.

מודעת ההזמנה להפגנה

מודעת ההזמנה להפגנה

התלמיד, אליאור מור יוסף, אמר ל"כאן דרום" כי ארגן את ההפגנה בשל "תחושת הפגיעה מדבריו של ד"ר יואל ישורון – דיקן הסטודנטים. כמי שקיבל ממנו מצטיין דיקן – אני מתבייש. לחצתי לו את היד והוא אמר לי כל הכבוד ושהוא גאה בי על הישגיי. פתאום אני בהמה? פתאום אני לא ראוי? למה? כי אני חולק את חיי עם גבר ולא עם אישה? אני אוהב את בן הזוג שלי וטוב לנו ביחד. מה פסול באהבה הזו? למה הוא צריך להתבטא כך?".

מור יוסף מקבל תעודת מצטיין מישורון. באמצע: יו"ר אגודת הסטודנטים

"אני מתבייש". מור יוסף מקבל תעודת מצטיין מישורון. באמצע: יו"ר אגודת הסטודנטים, יפה טבג'ה

את ההפגנה שתתקיים היום בשעה 14:30 מול הכניסה למכללה, מארגנת האחווה הגאה יחד עם מור יוסף ויחד עם התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, והאגודה למען הלהט"ב. בהתאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית הגיבו בחומרה לדברים שכתב ישורון וקראו לסטודנטים להגיע להפגנה: "אנחנו מזועזעים והמומים מאמירותיו של מר יואל ישורון סגן ראש עיריית חולון ודיקן מכללת אשקלון. אנו מצפים מאדם העוסק בהוראה לא לפעול על פי סטיגמות ודעות קדומות. לא ייתכן שבשנת 2018, לאחר מצעד בתל אביב בו נוכחו כרבע מיליון בני אדם, אנחנו עדין נתקלים באמירות חשוכות מן הסוג הזה. אנחנו בהתאחדות הסטודנטים הארצית לא נשב מהצד, בזמן שציבור שלם נפגע ואנחנו נפעל למען קידום הסובלנות וקבלת האחר בחברתנו. אנחנו קוראים לעיריית חולון ולמכללת אשקלון להתנער מהאמירות הללו ולפעול למען התושבים והסטודנטים שלהם".

כזכור, ישורון פרסם פוסט, אותו מחק לאחר שעורר סערה, ובו כתב בין היתר: "במדינת תל אביב צמחו גידולי פרא, מפלצות בסגנון סרט "היורה" שרקחו ממוחם הננסי והמעוות מצעדי חיות דו-רגליות, מבחילות ודוחות. בראש הפירמידה עומד ראש עירייה דפוק, קשיש בלוי, אנין טעם להחריד, ספק יהודי, החוגג על המנגל עם בשר כלבים (!!!) עד שבא לעם ישראל להקיא עליו ועל צלחתו. ועירו של אוכל הכלבים??? שם בחוצות העיר תל אביב, צועדים על שתיים ובגאווה, שרוטים לעומק, חרמני מישכב זכר (בעעעעע) ואסופת חיות ממין נקבה, מכוערות עם קעקועי "אני שרמוטה"(!!!)".

מכללת אשקלון. צילום: אלירם משה

הכניסה למכללת אשקלון. צילום: אלירם משה

מור יוסף אומר כי מחר המפגינים ידרשו את פיטוריו של ישורון:"הכי עצוב לי זה שבעוד רגע אני מסיים תואר ראשון בעבודה סוציאלית באשקלון. בלימודים לימדו אותנו להיאבק למען החלשים, לשאוף לצדק חברתי, לקדם שוויון זכויות ולפעול למען האוכלוסיות המודרות ביותר בחברה ודווקא עכשיו אני נחשף לאי צדק ואי שוויון במכללה שמלמדת אותי, אני נחשף לכל כך הרבה שנאה דווקא במקום באמור להכין אותי לחיים בשדה. אין מה לומר, עצוב מאוד. מחר בשעה 14:30 נקיים הפגנה מול הכניסה למכללה, נמחה על דבריו ונדרוש שיתפטר".

עוד כותרות

ישורון מסר בתגובה: "הבהרה: א. את הפוסט כתבתי בדף הפיסבוק הפרטי שלי במסגרת עיקרון חופש הביטוי כעיקרון יסוד במדינה דמוקרטית, וודאי ליברלית. ב. דבריי לא כוונו, אפילו לא ברמז, כלפי החברה הלהטבי"ת (!!!) אלא נגד המצעדים ומוחצנותם הוולגרית "מצעד הגאווה" ו"מצעד השרמוטות" (כפי שכונו על ידי מארגני המצעדים עצמם). ג. אגב, בתוך הקהילה הלהטבי"ת עצמה יש ביקורת על מצעדים אלה והנזקים שהם מחוללים למאבק שלהם עצמם. ד. אם דבריי בפוסט פגעו במישהו מהקהילה הלהטבי"ת אף שכפי שציינתי, לא התכוונתי לכך כלל ועיקר, אלא רק על מוחצנותם הוולגרית של המצעדים – אני מתנצל!".

מהמכללה האקדמית אשקלון נמסר כי "הדקאן כתב את דעתו נגד מצעד הגאווה בדף הפייסבוק הפרטי שלו. איננו רואים שום מקום לנקוט עמדה ביחס לדברים שנכתבו בדף פרטי".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר