שיפוץ מעיין שרה. צילום תומר שונם הלוי

לאחר עיכובים רבים: החל שיפוץ בית הספר מעיין שרה

לבית הספר יתווספו שש כיתות חדשות, ארבעה מרחבי מוגנים, חצר וחדרי ספח. עלות העבודות, שיימשכו כשמונה חודשים, נאמדת בכ-12 וחצי מיליון שקלים ולמעלה משלושה מיליון שקלים עבור עבודות הפיתוח שיתקיימו במקביל

פורסם בתאריך: 26.11.17 18:30

     

הבוקר נכנסו כלי עבודה רבים לבית הספר 'מעיין שרה' בשכונת 'שמשון' במטרה להתחיל את עבודות השדרוג והבנייה מחדש במקום.

העבודות כוללות בנייה חדשה של שש כיתות עם שירותים, מקלחות וחדרי הרגעה צמודים, ארבעה ממ"מים חדשים, פיר מעלית ומעלית ודירה ללימוד חיים רגילים. במסגרת השיפוץ יפורקו כל האלמנטים במבנה הקיים, כולל החלפת חלונות, דלתות, סורגים, מערכות חשמל, תקשורת, מיזוג אוויר, מים, ביוב, שירותים ומקלחות חדשים. במקביל, יבוצעו שינוים פנימיים להתאמת המבנה הקיים לסטנדרט הנדרש לאוטיסטים, כולל נגישות ובטיחות, חדר טיפולים מיוחדים, מטבחון ואולם רב תכליתי.

צילום סרטון: תומר שונם הלוי

כמו כן, ייערך פיתוח במקום, כולל הפרדת חצרות לגילים השונים, מתקני חצר מיוחדים, הצללות, מגרש ספורט, כניסה חדשה לבית הספר כולל חניית מורים והסדרי תנועה מותאמים לצורכי בית הספר.

שיפוץ מעיין שרה. צילום תומר שונם הלוי

בוועד הורי בית הספר בירכו על כך ומסרו "ועד ההורים, ההורים, הצוות החינוכי והילדים מתרגשים מאוד לקראת תחילת בנייה ושיפוץ בית ספר חדש מונגש ומותאם לצורכי הילדים הן מבחינת ההנגשה והן מבחינת התכנים וההכנה לחיים", מסרה יו"ר ועד הורי בית הספר, דורית רפאל. "רוצים אנו להודות לתומר גלאם ראש העיר בפועל, רמי סופר ,יובל זוזט, ילנה מהנדסת העיר ולכל העוסקים במלאכת הקודש. מקווים אנו שתוך שמונת החודשים הבאים בית הספר יהיה מוכן ונוכל לחנוך אותו ולאכלס את ילדינו עם מינימום בעיות התאקלמות. תודה לצוות החינוכי בראשם, חגית רוקח, על ההירתמות והסיוע לאורך כל הדרך".

באותו עניין:

מעיין שרה לפני השיפוץ. מבנה ישן ומיושן. צילום: אלירם משה

עלות העבודות, שיימשכו כשמונה חודשים, נאמדת בכ-12 וחצי מיליון שקלים ולמעלה משלושה מיליון שקלים עבור עבודות הפיתוח שיתקיימו במקביל. כידוע, עד לסיום העבודות שוהים תלמידי בית הספר במתנ"ס 'וולדנברג' אשר הוכשר והותאם במיוחד עבורם על ידי העירייה בהשקעה של כ-600 אלף שקלים.

"היום, לאחר שנים של הבטחות, אנחנו זוכים לבנות לתלמידי 'מעיין שרה' את בית הספר לו הם ראויים", אמר ראש העירייה בפועל, תומר גלאם, שהגיע היום לשטח בית הספר. "היום אנחנו גם זוכים להשיב את האמון של הורי התלמידים בעירייה, כאשר הם רואים בעיניהם כיצד החלום הופך למציאות, התוכניות נכנסות לעבודה והמילים הופכות למעשים. נושא הטיפול באוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים קרוב ללבי ויש לי אליו רגישות יתרה. לשמחתי, התוכנית האדריכלית שהצגנו ואושרה על ידי משרד החינוך נותנת מענה מלא ומקיף לבקשותיהם של הורי בית הספר ולצרכיהם של התלמידים, עמם אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות מלאה. אין לי ספק שבעוד שמונה חודשים, כולנו נחנוך את אחד המבנים המתקדמים, החדישים והיפים בארץ לבעלי צרכים מיוחדים, כפי שמגיע להם".

דורית רפאל ויורם גניש עם תומר גלאם ויובל זוזט. צילום: תומר שונם הלוי

סגן ראש העיר הממונה על הרווחה, רמי סופר: "לאחר שבמשך שלוש שנים נלחמתי בבירוקרטיה, יחד עם שותפי לדרך, אבי קריסי, ויחד דאגנו לקבל תקציב לבניית בית ספר חדש לתלמידים, החלום הפך לעובדה בשטח. לאחר חצי שנה בתפקיד סגן ראש העיר וכממונה על בניית בית הספר החדש, עמדתי בהבטחתי לדאוג למציאת בית ספר חלופי ברמה גבוהה שישמש את תלמידי בית הספר בשנת הלימודים הקרובה ועמדתי בהבטחתי להתחלת הבנייה בשנה הנוכחית, כדי שבית הספר יפתח את שעריו בשנת הלימודים הבאה. לאחר שנסענו ובדקנו פיזית בבתי ספר דומים ברחבי הארץ על מנת לוודא את צרכי התלמידים, עמדנו על כך שבית הספר החדש ייבנה ברמה הגבוהה ביותר, יהיה ממוגן ומותאם לצרכיהם של התלמידים. בימים אלו אני ממשיך לקדם את פרויקט בניית מרכז יום תמר לילדים בעלי צרכים מיוחדים, לאחר סחבת בעניין שנמשכה שנים רבות".

מובילת המחאה. עו"ד תמר קידר

עו"ד תמר קידר אשר פעלה מטעם הורים בעניין ואף הייתה מעורבת בהגשת העתירה בעניין השיפוץ, לא ממהרת לברך את קברניטי העיר על כך ומסרה: "לא היה ברור למה מיהרו להוציא את הילדים בספטמבר למתנ"ס עלוב כאשר אפשר היה בזמן הזה להכשיר ולהתאים מתנ"ס חלופי אחר עד שיחלו עם העבודות. מעניין גם העיתוי של הגשת הצעה לסדר יום שהניעה לפעולה. ויובהר, כל שיפור בתנאי ילדי בית הספר מבורך. גם השיפוץ הזה. אבל לא לילד הזה פיללנו. המבנה היה צריך להיהרס ולא להיות משופץ. תומר לקח את התוכנית של שמעוני והעתיק מבית ספר גוונים באשדוד. אולי יש כאלה שימחאו כפיים כי אכן מדובר בשיפור התנאים – אך החלום לבית ספר חדש נגוז. מבנה מותאם בן קומה אחת כבר לא יהיה. העיקר שהפיקו סרטון שלם של מחלקת הדוברות. בואוי נראה שיהיו היתרים ואישורי כבאות ופיקוד העורף לפני שיאכלסו בילדים ולא נחזור על הרשלנות והטיפשות של הקיץ. עוד יהיה בית ספר ראוי ומותאם באשקלון. והתודה מגיעה להורים של בית הספר. רק להם. לא לתומר ולא לחגית המנהלת שעשר שנים ישבה בחיבוק ידיים. התודה מגיעה רק לאלו שלחמו ופעלו ויצאו ודיברו ובכו וצעקו ובעיקר, לא ויתרו".

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר