לא מספק את ההורים. בית הספר מעין שרה. צילום: תומר שונם הלוי

למרות מאמצי העירייה: סאגת בית הספר 'מעין שרה' מסרבת לגווע

העירייה יוצאת לשיפוץ מאסיבי של בית הספר שלטענת ההורים הוזנח. "תכנית הבנייה נותנת מענה מלא ומקיף לבקשותיהם של הורי בית הספר ולצרכיהם של התלמידים" הודיע ראש העיר. אבל חלק מההורים מסרב להפסקת אש

פורסם בתאריך: 16.8.17 20:01

     

האם סאגת בית הספר 'מעין שרה' קרובה לקיצה? אם אתם שואלים את העירייה אז בתוך חודש צפוי לצאת לדרך פרוייקט שיפוץ נרחב שלדברי העירייה ישנה את פניו של בית הספר. בית הספר 'מעין שרה', שוכן ברחוב אפרים צור שבשכונת שמשון, הוא בית ספר לחינוך מיוחד שכל תלמידיו סובלים ממוגבלות כלשהי. במהלך השנה האחרונה התנהל מאבק בין הורים לילדים מבית הספר שטענו השכם והערב כי בית הספר מופלה לרעה ביחס ליתר בתי הספר ברחבי העיר. המאבק אף הגיע לכותלי בית המשפט.

"העבודות כוללות בנייה חדשה של שש כיתות עם שירותים, מקלחות וחדרי הרגעה צמודים, ארבעה ממ"מים חדשים, פיר מעלית ומעלית ודירה ללימוד חיים רגילים. במסגרת השיפוץ יפורקו כל האלמנטים במבנה הקיים, כולל החלפת חלונות, דלתות, סורגים, מערכות חשמל, תקשורת, מיזוג אוויר, מים, ביוב, שירותים ומקלחות חדשים. במקביל, יבוצעו שינוים פנימיים להתאמת המבנה הקיים לסטנדרט הנדרש לאוטיסטים, כולל נגישות ובטיחות, חדר טיפולים מיוחדים, מטבחון ואולם רב תכליתי" עוד הוסיפה העירייה בהודעה שיצאה השבוע לכלי התקשורת "הפיתוח במקום כולל הפרדת חצרות לגילים השונים, מתקני חצר מיוחדים, הצללות, מגרש ספורט, כניסה חדשה לבית הספר כולל חניית מורים והסדרי תנועה מותאמים לצורכי בית הספר".

בנוסף, הודיעה העירייה כי תשקיע כ-600 אלף שקלים עבור התאמת מתנ"ס 'וולדנברג' בו ישהו התלמידים במשך כשמונה חודשים, עד השלמת עבודות הבינוי בבית הספר.

"התוכנית האדריכלית שאושרה על ידי משרד החינוך נותנת מענה מלא ומקיף לבקשותיהם של הורי בית הספר ולצרכיהם של התלמידים, עמם אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות מלאה. נושא הטיפול באוכלוסיית בעלי הצרכים המיוחדים קרוב ללבי ויש לי אליו רגישות יתרה" מסר השבוע גלאם בהתייחסו לנושא "אני בטוח שבסופו של התהליך, בתוך שמונה חודשים מתחילת העבודות, תלמידי בית הספר 'מעיין שרה' יזכו ללמוד במבנה מונגש, מותאם וראוי במיוחד עבורם".

אפילו יו"ר ועד הורי בית הספר, דורית רפאל ברכה על הבשורה: "בשעה טובה ילדינו עוברים למבנה חלופי על מנת שיחלו תהליכי הבנייה בבית הספר" מסרה רפאל והוסיפה "ההורים בבית הספר מודעים ותומכים בתהליך הבנייה והמעבר למתנ״ס 'וולדנברג'. העירייה עבדה בצמוד ובשקיפות איתנו בשיתוף עם עמותת אלו״ט. העירייה ביצעה בתוכנית את כל הבקשות שהגשנו כולל ביקור משותף בבית ספר 'גוונים' על מנת שבית ספרנו יהיה מהמתקדמים והמותאמים לתלמידי התקשורת".

מובילת המחאה. עו"ד תמר קידר

עד כאן הכל טוב ויפה. אלא שאת ההורים שניהלו את המאבק בשנה האחרונה מול העירייה זה לא מספק ואולי בגלל שמידרו אותם מהתכנית שיוצאת כעת לפועל. עו"ד תמר קידר העומדת בראש ההורים הנאבקים ואף יזמה הליכים משפטיים נגד העירייה בנושא, מצאה טעם לפגם.

"תומר גלאם ממהר להשיג הישגים לפני הבחירות. חשוב לגזור סרט על סיום עבודות השיפוץ ולהציג תמונות לתקשורת. אם השיפוץ היה נותן מענה אמיתי לצרכי הילדים, הייתי הראשונה להצדיע. הייתי מאפשרת לו שיעשה סיבוב והון פוליטי כאוות נפשו, העיקר שיינתן פתרון אמיתי. אך, לא כך פני הדברים¨ כתבה השבוע קידר "הם עובדים עלינו בעיניים. ולא מתביישים. כאילו מדובר בבשורה לילדים המיוחדים. ממש לא!! זהו בזבוז כספים ותוכנית מטופשת וחסרת כל תכלית. תכנית השיפוץ עצמה לא הוצגה מעולם בפני הורי בית הספר. אלא, נשלח מכתב קצר על ידי המנהלת. הא ותו לא. הכל נעשה במחשכים ותוך מידור הורים. הורים שהביעו ולו מחאה קטנה – מודרו. איך בדיוק תהיה תמיכה של כל הורי בית הספר לתוכנית? מישהו מתישהו הציג בפניהם משהו? למרות בקשתי ממנהלת בית הספר שיכנסו אסיפה עם כל הורי בית הספר ויציגו את התוכנית ויענו לשאלות- לא עשו כן. הציבו את התוכנית כעובדה שאין עליה עוררין. ההורים מקבלים מסר ברור: זאת התוכנית ולא יבנה מבנה חדש במקום אחר. למה? למה עלינו לקבל את הפשרה? "כי זה מה שאפשר ותגידו תודה שבכלל עושים לכם שיפוץ" כתבה והוסיפה "דברי מר גלאם הינם ציניות בהתגלמותה. על מה בדיוק הוא מברך? על תכנית שלא היה שותף לה? שאינו מכיר אותה ושלא ברור לו כלל על מה היא נותנת מענה. לא ברור כיצד 110 ילדים ועוד 100 אנשי צוות יצטופפו ב4 ממ"דים. כן. מוסיפים 4 ממ"דים. איזה מדהים הא? מדובר בתוכנית שהינה שיפוץ קוסמטי. מדובר בתוכנית שהינה לעג לרש".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר