הכיכר המרכזית ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: יובל דולב
הכיכר המרכזית ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: יובל דולב

המכללה האקדמית ספיר – לימודים בסביבה חדשנית ומאתגרת

תפקידו של מוסד אקדמי הוא בראש ובראשונה, להכין את בוגריו לקריירה במקצוע שבחרו. "המכללה האקדמית ספיר" מצליחה לשלב כבר שנים רבות את בוגריה בשוק התעסוקה הרחב, ע"י יצירת סביבת לימודים מאתגרת, המטפחת את ערכי המצוינות, החדשנות והמעורבות בקהילה

פורסם בתאריך: 13.2.19 15:29

     

המכללה האקדמית ספיר הינה המכללה הציבורית הגדולה והפופולרית ביותר בישראל ומהווה עוגן אקדמי, כלכלי, תרבותי, חברתי וטכנולוגי בנגב. היא הצליחה לעשות זאת בזכות הפעילות האקדמית הבינלאומית שלה, המעורבות החברתית הענפה של הסטודנטים בחיי הקהילה, סביבת הלימודים החדשנית והמתקדמת שלה ויותר מכל- שאיפתה לפתח ולקדם את מדינת ישראל מבחינה טכנולוגית ומבחינה חברתית. ראיינו את פרופ' עמרי ידלין, נשיא המכללה, על מנת לברר כיצד הפכה "המכללה האקדמית ספיר" לאחד מהמוסדות האקדמיים הנחשבים והמבוקשים ביותר בישראל.

מהי איכות הלימודים במכללה?

"המכללה האקדמית ספיר נמצאת במקום הראשון בארץ מבחינת כל המדדים. בתחום המשפטים, אנחנו מדורגים בחמישייה המובילה של המוסדות האקדמיים במדד תוצאות בחינת ההסמכה של לשכת עורכי הדין. בכלכלה וחשבונאות, אנו מובילים בתוצאות מבחני הלשכה לרו"ח. נוסף על כך, בוגרי 'בית הספר לאמנויות הקול והמסך' שלנו, מובילים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה וקוטפים פרסים יוקרתיים בארץ ובחו"ל, כולל זכייה של בוגר המכללה ב-7 פרסי אופיר על סרטו 'האופה מברלין', לרבות הסרט העלילתי הטוב ביותר. כל אלה מהווים רק טעימה מההישגים הרבים של המכללה ולמעשה, רוב בוגרינו הם המובילים בתחומם בישראל".

כיצד תכנית הלימודים הייחודית של ה"מכללה האקדמית ספיר" מחברת את הסטודנטים לשוק התעסוקה?

"בנוסף להרחבת אופקים והקניית השכלה ברמה הגבוהה ביותר, המשימה המרכזית של כל אחת ממחלקות המכללה היא להנחיל לסטודנטים כלים להשתלבות בעולם התעסוקה. כך לדוגמה, 'המחלקה לתרבות- יצירה והפקה', מספקת לימודי תרבות ברמה הגבוהה ביותר ובמקביל, מכשירה את הסטודנטים להיות מנהלי תרבות, עורכי תוכן, יוצרים, מפיקים ואנשי מקצוע בתחומי ההוצאה לאור והספרות. כך גם ב'מחלקה לתקשורת', שבמסגרתה הסטודנטים יוצרים ומפיקים תכנים אמנותיים בתחומי הרדיו, העיתונות והניו מדיה, לצד לימודים אינטנסיביים בתחומי הדעת שלהם. כמו כן, אנו מספקים תכניות לימודים נוספות בתחומים רבים: עבודה סוציאלית, מנהל ומדיניות ציבורית, לוגיסטיקה, ניהול תעשייתי, שיווק טכנולוגי, ניהול המשאב האנושי, מדעי המחשב ולימודים רב תחומיים".

ספר לנו על מרכז היזמות והחדשנות החדש של "המכללה האקדמית ספיר".

"עפ"י תפיסתנו, יצירתיות, חדשנות ויזמות הינן תכונות חיוניות בעולם התעסוקה של המאה ה-21. כל אלו, נחוצות לא רק ליזמי היי טק, אלא לכל אדם המעוניין לממש את עצמו ולהתקדם בשוק העבודה. ב'המכללה האקדמית ספיר', הסטודנטים מפתחים את התכונות הללו כבר במהלך תקופת הלימודים. לצורך כך, הקימה המכללה חטיבה אקדמית ללימודי יזמות וחדשנות, הפתוחה לכל הסטודנטים במכללה, ומרחב מתקדם ליזמות וחדשנות (‘eXlab’), אשר מיועד לפיתוח מיזמים וסטארט-אפים. במקביל לכל אלה, הקמנו יחד עם 'המועצה אזורית שער הנגב', חממת הייטק (‘SouthUp’), הממוקמת בסמוך למכללה ומפעילה כיום 12 סטארט-אפים".

מרחב היזמות והחדשנות “eXlab” ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: רון רחמני.

מרחב היזמות והחדשנות “eXlab” ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: רון רחמני.

מהם התפקידים המרכזיים של "מכללת ספיר" בחברה הישראלית?

"'מכללת ספיר' פותחת את שעריה לסטודנטים מכל מגוון האוכלוסייה בארץ. לכן, סטודנטים שמגיעים אלינו נחשפים לחברה הישראלית על כל גווניה. למכללה יש תפקיד בהנגשת השכלה, לצד הקנייתה ברמה הגבוהה ביותר, בשילוב עם כלים להתקדמות בשוק העבודה. כמו כן, אחד מסימני ההיכר של המכללה, הוא התפקיד החברתי שהיא ממלאת בקהילה הישראלית. 'היחידה למעורבות חברתית' של 'ספיר' הינה הגדולה והחשובה ביותר בארץ והסטודנטים של המכללה, משתלבים בכ-50 פרויקטים חברתיים ייחודיים בנגב בכלל ובערים השכנות בפרט: שדרות, נתיבות, אופקים ורהט. נוסף על כך, למכללה יש תפקידים לאומיים חשובים. בראש ובראשונה, המיקום של המכללה באזור עוטף עזה, מעניק חוסן לכל היישובים באזור. ניתן לראות זאת בפעילותה של 'ספיר' במהלך תקופת בלוני הטרור. באותו הזמן, המכללה וחממת ‘SouthUp’ יצרו 'האקתון', אירוע יזמות אליו הגיעו 300 יזמים מכל הארץ, אשר מטרתו הייתה לפתח רעיונות למיזמים אזרחיים. תפקיד לאומי נוסף שהמכללה לקחה על עצמה, הינו קידום השכלה גבוהה בקרב האוכלוסייה הבדואית ובקרב אוכלוסיות מוחלשות אחרות. מרכז היזמות והחדשנות של 'ספיר' נבנה עפ"י תפיסה שקיימת חשיבות לאומית לכך שה'סטארט אפ ניישן' לא יהיה תחום רק למרכז הארץ, ושהוא יכה גלים גם בפריפריה. אין לנו ספק, שבעקבות המהלך שקורה בספיר ובאזור עוטף עזה, יגיעו מיזמי היי טק גם לאזורי פריפריה אחרים בארץ".

מהן אפשרויות הבידור והפנאי המוצעות בפני הסטודנטים?

"בקמפוס 'המכללה האקדמית ספיר', פועלים מוסדות רבים מטעם 'המועצה האזורית שער הנגב', מה שמאפשר לסטודנטים גישה נוחה לשירותים חברתיים רבים. הקמפוס מציע שירותי בידור ופנאי מגוונים: פעילויות של אגודת הסטודנטים, אירועים, מסיבות, הופעות, הפסקות פעילות, בריכת שחייה, חדר כושר, מסעדות, מזנונים, עיתוני סטודנטים, אתר אישי לסטודנט, תחנת רדיו, חוגים במרכז הספורט ועוד". נוסף על כך, בשנים האחרונות התפתחה אווירה סטודנטיאלית ייחודית בשדרות וביישובי הסביבה. הסטודנטים שלנו מבלים יחד במקומות בילוי רבים באזור: סינמטק, פאבים, מסעדות, מעונות ועוד".

מרחב היזמות והחדשנות “eXlab” ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: רון רחמני.

מרחב היזמות והחדשנות “eXlab” ב"המכללה האקדמית ספיר". צילום: רון רחמני.

"המכללה האקדמית ספיר"

כתובת: ד.נ חוף אשקלון, "מועצה אזורית שער הנגב".

רוצים לשמוע עוד? מוזמנים לפנות למרכז המידע, הייעוץ וההרשמה של "מכללת ספיר" במוקד 6606* או בטלפון 077-9802802.

קישור לאתר


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר