עו"ד אשר אוחיון ואיתמר שמעוני
עו"ד אשר אוחיון ואיתמר שמעוני

"אנחנו מצפים שההרשעה תבוטל": סנגורו של שמעוני בריאיון לקראת הגשת הערעור

מחר יגיש סנגורו של איתמר שמעוני, עו"ד אשר אוחיון, את הערעור על ההרשעה בקבלת שוחד, אל בית המשפט העליון. "אני אופטימי", אומר אוחיון. גם שאר המורשעים והפרקליטות צפויים להגיש את הערעור שלהם

פורסם בתאריך: 8.3.21 21:55

     

חודש וחצי לאחר שנגזרו 4 שנות מאסר על ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, צפוי סנגורו החדש-ישן, עו"ד אשר אוחיון להגיש את הערעור לבית המשפט העליון. הערעור יהיה הן על ההרשעה בעבירת השוחד והן על ההרשעות בהפרת אמונים והלבנת ההון וכן על חומרת העונש שנגזר של שמעוני.

לא מעט עורכי דין ליוו את התיק הזה מטעמו של שמעוני, כזכור, בשלב המעצר, היה זה עו"ד ירון לונדון שייצג את שמעוני. כעבור מספר חודשים הוא הוחלף בעו"ד אשר אוחיון. בהמשך צורף עו"ד ששי גז ואז אוחיון פרש מהייצוג וחזר כדי לייצג את עופר שמעוני. לאחר מכן הוחלף גז בעו"ד מנחם רובינשטיין שייצג את שמעוני בכל הליכי המשפט הארוכים לצד עו"ד גבריאל רפפורט. לאחר ההרשעה ולקראת הטיעונים לעונש וגזר הדין, היה זה עו"ד שרון נהרי שייצג את איתמר וכעת חזר עו"ד אשר אוחיון לייצג את איתמר אך הפעם במקביל לייצוג של אחיו עופר.

עופר שמעוני עם סנגורו עו"ד אשר אוחיון

אוחיון עם עופר שמעוני בבית המשפט

אוחיון, עורך דין ירושלמי חובש כיפה, נחשב לאחד מעורכי הדין הפליליים הוותיקים בארץ ובין רשימת לקוחותיו נמצאים גם לא מעט אנשי ימין כמו ג'ק טייטל, הרב מוטי אלון, אשר ויזגן וישי שליסל. אחד הזיכויים הידועים הרשומים על שמו של אוחיון, הוא הזיכוי של בכיר ועד נמל אשדוד, אלון חסן.

שמעוני כזכור, הורשע בכך שקיבל 150 אלף ש"ח ככספי שוחד מאיש העסקים יואל דוידי, כאשר הכסף עבר דרך אחיו, עופר שעבד כמתווך. עופר שמעוני גם כן הורשע בקבלת שוחד ונגזרו עליו 14 חודשי מאסר.

איתמר שמעוני ועורך דינו בבית המשפט

איתמר שמעוני ועו"ד שרון נהרי בעת מתן גזר הדין

אוחיון סבור כי יצליח להטות את הכף לטובת לקוחותיו בבית המשפט העליון, "יש הנחות שגויות ולא נכונות", מסביר אוחיון, "הכרעת דין השגויה, לא איתמר לקח שוחד ולא עופר לקח שוחד. אין ראיה שהוא ידע שמקור הכספים הוא דוידי. אין שמץ ראיה שהוא היה מודע לכך שהכספים הללו הם לא לא עוד דמי תיווך שעופר קיבל עד אז בסכומים גדולים יותר בעבור עסקאות אמת. כדי להרשיע בשוחד צריך להיות מודע. הכרעת הדין מאוד חסרת בסיס והיא בנויה על ספקולציות".

זה מה שנקרא ראיות נסיבתיות.
"ראיות נסיבתיות, וזה לא פסול להרשיע בראיות נסיבתיות, הן צריכות להיות חזקות. כאלה שכל בר דעת אומר שאין אפשרות אחרת ופה אין שום ראיה נסיבתית שכזאת. אין ראיה נסיבתית חזקה כזו שכל בר דעת יאמר שאין אפשרות אחרת. ממש להפך. אני לא חושב שאדם מן היישוב שהיה שומע מה הן הראיות הנסיבתיות היה משוכנע שמדובר בשוחד. רחוק מזה. לכן אנחנו מערערים. אנו מקווים ומצפים באופן ריאלי שההרשעה תבוטל".

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

גבי מגנזי. צילום: עופר וקנין

ככל הנראה, צפויה הפרקליטות לערער על הזיכוי של איתמר שמעוני מעבירת השוחד בפרשת מגנזי. שם על פי החשד קיבל שמעוני 100 אלף ש"ח מאיש העסקים גבי מגנזי. הכסף הועבר באמצעות נהגו של מגנזי שהפך לעד מדינה לידי משה פונטה, מי שנחשב איש סודו של שמעוני.

במקרה הזה הורשע שמעוני הפרת אמונים וגם על זה אוחיון יגיש מחר את הערעור, "מגנזי ידע שהוא נותן כספים לפונטה שהיה שותף עסקי שלו. בשום פנים ואופן הוא לא דמיין שהוא נותן כספים לאיתמר. וגם איתמר לא ידע שמגנזי נותן לפונטה".

עד המדינה, חוסה לימברק

הנהג ועד המדינה, חוסה לימברק

עלפי הכרעת הדין איתמר ידע שהוא מקבל כספים מגבי מגנזי, לאחר שהציץ בפתק שהציג לו פונטה כאשר ישבו במסעדת בשרים באשדוד ובו היה רשומים שמות של מי שלכאורה העבירו כספים. "גם לפי הפתק ולפי הראיות שיש, אף אחד ל אומר שאיתמר ראה מה שרשום בו לגבי מגנזי. זה פתק שהוא בכתב ידו של פונטה ונרשם הרבה לפני הפגישה. אין שום ראיה שהוא ראה את מה שכתוב בו או שזה היה חשוב לו גם לפי העדות של העוקבות של המשטרה שישבו במסעדה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"לאיתמר הייתה חשובה השורה התחתונה, וזה רק מטעמי זהירות שההלוואות הפרטיות של פונטה לא יהיו מאנשים שיש להם קשר עסקי מהעירייה. זה מטעמי זהירות וזה ממש לא עניינו של איתמר ממי לוקח פונטה הלוואות פרטיות. פה זה מתחיל ופה זה נגמר", אומר אוחיון.

שמעוני ועו"ד אשר אוחיון בבית המשפט

שמעוני ועו"ד אשר אוחיון בבית המשפט

אתה אופטימי?
"אני אופטימי כי אני רואה את חומר הראיות".

גם במחוזי ראית את הראיות והיית אופטימי.
"אני יותר אופטימי מאשר במחוזי ואגיד לך למה, כי במחוזי זה היה חומר גלם שלא עבר בכור ההיתוך של חקירות נגדיות וצריך להתמודד עם דברים לא צפויים. כאן אני אמור להתמודד עם הכרעת דין שנימקה הרשעה באופן שהוא מונח לפנינו והטעויות שעולות מהכרעת הדין הן צפות וברורות. לא צפויות הפתעות. הערעור הוא על קרקע יותר בטוחה מאשר המשפט עצמו".

הערעור הזה ושאר הערעורים יצטרפו לתיק שנפתח בבית המשפט העליון בדצמבר 2019 עת הפרקליטות הגישה ערעור על זיכויו של עו"ד שרון מילר.

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר