עורך דין שרון נהרי. צילום: תומר אפלבאום
עורך דין שרון נהרי. צילום: תומר אפלבאום

"נגרם לאיתמר שמעוני עיוות דין": הסנגור החדש מדבר

עו”ד שרון נהרי, מבכירי הפליליסטים בארץ, שהחל לייצג את איתמר שמעוני, מתייחס להכרעת הדין, שלדבריו מלאה בתמיהות, וכן מתייחס לחשיפת הקשר בין פרקליטת המחוז לבין השופטת שהרשיעה את שמעוני

פורסם בתאריך: 1.3.20 11:57

     

כפי שפרסמנו לראשונה, עו"ד שרון נהרי, מבכירי הסנגורים הפליליים בישראל החל לייצג את ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני שהורשע בלקיחת שוחד והפרת אמונים. בראיון ל"כאן דרום", הוא מוצא את הקווים המקבילים לתיקי נתניהו וטוען כי השופטת שהרשיעה את שמעוני פגעה בזכויותיו כשהסתירה ממנו את קשריה עם פרקליטת המחוז.

נהרי ייצג בעבר עבריינים בכירים, כמו ריקו שירזי ויצחק אברג’יל. בעבר הוא אף ייצג שני ראשי רשויות בפרשיות שחיתות: ראש המועצה המקומית עמנואל עזרא גרשי וראש מועצת זיכרון יעקב אלי אבוטבול. הוא גם ייצג את הרב אליעזר ברלנד בתיק ההסגרה שלו מהולנד ואף ייעץ לנשיא לשעבר משה קצב.

שמעוני ועורכי הדין אוחיון ורובינשטיין בבית המשפט

בעבר יוצג שמעוני על ידי עו”ד ירון לונדון בתקופת המעצר, לאחר מכן על ידי עו”ד אשר אוחיון וכן על ידי עו”ד ששי גז במהלך השימוע. לאורך כל ניהול התיק בבית המשפט ייצג אותו עו”ד מנחם רובינשטיין יחד עם עו”ד גבריאל רפפורט.

“לטעמנו היה מקום לזיכוי”

עו”ד נהרי טרם קרא את חומרי החקירה, אך התעמק בהכרעת הדין, ולדעתו היא בעייתית. “הכרעת הדין, לטעמנו, מבוססת על ראיות נסיבתיות, שחלקן פורשו על ידי בית המשפט כראיות מרשיעות, כאשר אותו בסיס של ראיות נסיבתיות גם הביא לזיכויו של איתמר שמעוני. כך שבעצם הפיצול הזה, למרות שהדבר אפשרי על פי דין, יש חולשה ראייתית גדולה, שהייתה צריכה להביא לזיכוי של איתמר שמעוני באופן מלא ולכל הפחות מחמת הספק. זאת ועוד, הכרעת הדין מתעלמת מהסברים של עדים שהעידו במשפט ומהסבריו של איתמר כעד הגנה, שסתרו את הראיות ואת עדות עד המדינה, ולטעמנו היה מקום לזיכוי”.

השבוע חשף העיתונאי אבישי גרינצייג כי הפרקליטה ליאת בן ארי, המנהלת את פרקליטות מיסוי וכלכלה וניהלה את התיק נגד שמעוני, גם הגישה בעבר המלצה לטובת השופטת לימור מרגולין, זו שהרשיעה את שמעוני. “השופטת לא חשפה בפני הנאשם את קרבתה לליאת בן ארי ולכל הפחות את העובדה שהיא המליצה עליה בוועדה, דבר שגורם לעיוות דין ופוגע במראית הצדק של איתמר ובאמון הציבור כולו”.

השופטת לימור מרגולין-יחידי

השופטת לימור מרגולין-יחידי

נתקלת במקרה דומה בעבר?
“נתקלתי בשופטים שמכירים בעלי דין או מכירים צדדים שלישיים, אבל תמיד הם חשפו זאת בפני הנאשם בתחילת המשפט ואמרו לו שאם יש בעיה, הוא זכאי להעלות את הטענה ולבקש להחליף את השופט, והם ישקלו את זה. הדבר אינו מביא לפסלות השופט באופן אוטומטי, אך היה ראוי שהיא תחשוף את הדברים האלה”.

הקשר לתיקי נתניהו

נהרי אף קושר זאת לתיקי נתניהו שאותן מלווה הפרקליטה בן ארי, “שלא לדבר שבאופן מפתיע יש בהכרעת הדין של שמעוני פרק שלם של סיקור תקשורתי שמתאים להפליא לתיקו של בנימין נתניהו. זאת כאשר בכלל לא היה צורך בנימוקים וקביעת קריטריונים מה מהווה שוחד בסיקור תקשורתי, כאילו מדובר בהלכה של בית המשפט העליון, בעוד שבכלל שמעוני זוכה מעבירה זו. איני מבין מדוע הפליגה השופטת בדרמטיות משפטית עם קביעת הלכה בעניין קביעת הלכה בעניין שלא היה צריך. כשמחברים את כל הדברים האלה יחד, הם גורמים לתחושת אי נוחות קשה אצל הנאשם, ואני בטוח שגם אצל אמון הציבור כולו”.

פרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי. צילום: מוטי מילרוד

מה הסיכוי שבית המשפט יבטל הכרעת דין קיימת?
“אני ער לכך שלא כל פגם ולא כל בקשת פסולת מתקבלת או מביאה לביטול הכרעת דין, אך יחד עם זאת היה ראוי לחשוף זאת בפני הנאשם ואין מחלוקת שהנאשם נפגע מכך. במיוחד שבימים האחרונים התגלה העניין של ההמלצה שהגישה ליאת בן ארי”.

הטיעונים לעונש בתיק שמעוני נדחו שוב ושוב, בעיקר בשל הערעור שהגיש שמעוני בדרישה לפסול את הכרעת הדין שהרשיעה אותו בטענה כי השופטת פעלה בחוסר סמכות לאחר שפקע מינויה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המועד בדיון הטיעונים לעונש של שמעוני ושאר המורשעים בתיק, נדחה שוב ושוב וביום שלישי יתכנסו הסנגורים על מנת לקבוע מועד מוסכם על כולם.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר