איתמר שמעוני בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום
איתמר שמעוני בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

איתמר שמעוני עתר לבג"ץ: בטלו את הרשעתי

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני הגיש עתירה לבג"ץ בטענה כי השופטת שהרשיעה אותו עשתה זאת בחוסר סמכות ודורש כי הרשעתו בלקיחת שוחד תבוטל

פורסם בתאריך: 31.12.19 11:54

     

ראש עיריית אשקלון לשעבר, איתמר שמעוני, הגיש עתירה לביטול הכרעת הדין המרשיעה כנגדו. שמעוני טוען בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין מנחם רובינשטיין וברק כהן, כי השופטת לימור מרגולין-יחידי דנה בתיק והכריעה בו בחוסר סמכות. העתירה הוגשה כנגד נשיא בית המשפט המחוזי בת"א השופט איתן אורנשטיין, השופטת מרגולין-יחידי ומנהל בתי המשפט.

השופטת לימור מרגולין יחידי

השופטת לימור מרגולין יחידי

כזכור, לפני כחודשיים, בחודש נובמבר הורשע איתמר שמעוני בעבירות של לקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס. אלא שיום למחרת הודיעה השופטת שהרשיעה אותו, כי היא פורשת מכס המשפט ובעקבות זאת, הורה נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין כי התיק יועבר לידיו של השופט בני שגיא. אלא שרגע לאחר מכן, פנתה הפרקליטות בבקשה לתקן את הכרעת הדין בנוגע לסכום הכסף שבו הורשע שמעוני בהפרת אמונים והשופטת קיבלה את הבקשה מבלי לשמוע את הצד השני.

עו"ד מנחם רובינשטיין בבית המשפט. צילום עזריאל משה

עו"ד מנחם רובינשטיין בבית המשפט. צילום: עזריאל משה

ההתנהלות הזאת עוררה את חשדו של עו"ד רובינשטיין והוא החליט לבדוק את העניין וגילה כמה דברים מעניינים. כזכור, את התיק של שמעוני קיבל בתחילת  הדרך, השופט מרדכי לוי שאף התקיימו בפניו מספר דיונים. כעבור כחצי שנה, ורגע לפני דיוני ההוכחות, הורה הנשיא אורנשטיין להעביר את התיק לשופטת לימור מרגולין-יחידי. אלא שתוקף המינוי של השופטת מרגולין שהייתה במינוי זמני, היה אמור לפקוע חודש לאחר מכן, אך היא המשיכה לדון בתיק עוד יותר משנתיים.

בית המשפט המחוזי בת"א. צילום: עזריאל משה

בית המשפט המחוזי בת"א. צילום: עזריאל משה

למרות שהחוק קובע שופט שהחל לדון בתיק ימשיך לדון בו גם אם תם תוקף מינויו, כותבים עורכי הדין בעתירה כי בכך שהנשיא אורנשטיין, ניצל את הסעיף הזה כדי להאריך באופן מלאכותי את כהונתה של השופטת, הוא התנהל כאילו הוא הוועדה למינוי שופטים וכי הוא פעל בחוסר סמכות קיצונית.

חשוב לציין, כי קודם להגשת העתירה לבג"ץ, פנה עו"ד רובינשטיין וביקש מהנשיא אורנשטיין שיסביר מדוע החליט לקחת את התיק מידי השופט לוי והעביר אותו לשופטת מרגולין-יחידי וזאת למרות שתוקף מינויה אמור לפוג בעוד זמן קצר.


באותו נושא:


הנשיא אורנשטיין הגיב לבקשה וכתב: "הקצאת תיקים בין שופטי בית המשפט היא בסמכות נשיא בית משפט על פי דין, אינה עניין לבעלי הדין ומובן שאין מקום לשתפם בשיקולים באשר להקצאת תיקים בין שופטים".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




הסנגורים ביקשו מבג"ץ להוציא צו ביניים אשר במסגרתו יידחה הדיון שאמור להתקיים ביום חמישי בעניין הטיעונים לעונש. השופטת ענת ברון דחתה את הבקשה והורתה למשיבים למסור את תגובתם עד לסוף חודש ינואר. למרות זאת, הגיש עו"ד רובינשטיין בקשה לשופט בני שגיא על מנת שידחה את הדיון של יום חמישי בטענה כי הוא ירוקן ממשמעות את החלטת בג"ץ.

בתוך כך, הפרקליטות מתכוונת לערער על הכרעת הדין בפרשת שמעוני וכבר החלה בכך שהגישה ערעור נגד זיכויו של עו"ד שרון מילר מעבירה של מתן שוחד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר