עו"ד שרון מילר. צילום: תומר אפלבאום
עו"ד שרון מילר. צילום: תומר אפלבאום

פרשת שמעוני: הפרקליטות הגישה ערעור ראשון לבית המשפט העליון

עו"ד שרון מילר הואשם במתן שוחד לראש העירייה לשעבר, בית המשפט המחוזי זיכה אותו וכעת הפרקליטות מערערת על הזיכוי. על פי ההערכות היא צפויה לערער גם על הזיכויים החלקיים בפרשה

פורסם בתאריך: 27.12.19 12:04

     

ביום האחרון שבו ניתן היה להגיש ערעור, על הזיכוי של עו"ד שרון מילר, מיהרה הפרקליטות לבית המשפט העליון ועשתה זאת. מהודעת הפרקליטות עולה כי היא מתכונת לערער גם על הזיכוי של משה פונטה בפרשה זו. על פי ההערכות יוגשו ערעורים גם כנגד הזיכויים החלקיים האחרים בפרשה.

משה פונטה ביום הכרעת הדין. צילום: תומר אפלבאום

משה פונטה ביום הכרעת הדין. צילום: תומר אפלבאום

כזכור, עו"ד שרון מילר הואשם כי העביר 75 אלף שקלים למשה פונטה, על מנת שיעביר אותם לראש העירייה לשעבר, איתמר שמעוני. הכסף שימש את שמעוני במימון הסכמי השתיקה. במקביל הקים מילר, יחד עם פונטה, חברה בשם "אלפא ביתא" להתחדשות עירונית באשקלון ונטען כי התמורה לשוחד מצד שמעוני היה קידום ענייני החברה.

איתמר שמעוני בבית המשפט. צילום: תומר אפלבאום

איתמר שמעוני בהכרעת הדין. צילום: תומר אפלבאום

השופט לימור מרגולין זיכתה את מילר מעבירה של מתן שוחד ואת פונטה מעבירה של תיווך לשוחד וטענה כי האינטרסים של מילר לא היו מגובשים מספיק בזמן שהוא נתן את הכסף ולכן היא מזכה אותו מחמת הספק.


באותו נושא:


בפרקליטות מנגד, כתבו בהודעת הערעור כי גישה כזאת חוסמת כל אפשרות של הרשעה בשוחד בשמה שנקרא "שלח לחמך". זאת אומרת במקרים שבהם איש הציבור מקבל כספי שוחד, אך הפעולה שהוא אמור לבצע בתמורה אינה מידית וודאית בזמן לקיחת השוחד.

במקרה הזה, נכתב בהודעת הערעור בחר מילר לחבור אל פונטה דווקא בשל היותו "איש סודו ואמונו" של שמעוני. מילר ופונטה סיכמו ביניהם ביולי 2015 על שותפות עסקית לקידום מיזם של התחדשות עירונית באשקלוו עצמה; "שמעוני ידע על המיזם המשותף ואף נתן לו את ברכת הדרך, במפגש משותף טרם העברת הכסף", נכתב בהודעת הערעור, "מילר נענה מיד לבקשתו של פונטה להעמיד את סכום הכסף הנכבד, למרות שלא היה לו כסף מזומן והוא נזקק להלוואה לשם כך; מילר הבין כי הכסף מיועד לצרכיו של שמעוני, ואף הבין כעורך-דין את הבעייתיות הפוטנציאלית בכך, אך 'נמנע מלברר את הדברים', גם לאחר מתן הכסף המשיכו מילר ופונטה לקדם את המיזם… ההסבר החלופי היחיד שעלה במשפט למתן הכסף: קרי, הלוואה בין השניים – נדחה בידי בית המשפט המחוזי, ואין בנמצא הסבר חלופי 'תמים' להעמדת הכסף; אין ספק של ממש כי בידיו של ראש עיר, שאף משמש כיו"ר החברה הכלכלית בעירו, לסייע לכל מיזם בנייה בעירו".

עובדות אלו, כך לטענת הפרקליטות, מספיקות כדי לבסס את העבירה של מתן השוחד.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בנודע לזיכוי של פונטה במקרה הזה, נכתב כי מאחר ועדיין לא נגזר דינו של פונטה לא ניתן להגיש ערעור והוא יוגש לאחר מתן גזר הדין.

ביום חמישי הקרוב, 2.1, צפויים להישמע הטיעונים לעונש בפרשה.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר