קבוצת הקטרגל אברה חי אשקלון
קבוצת הקטרגל אברה חי אשקלון

"אברה חי – אשקלון": יותר מסתם קבוצת קטרגל

קבוצת הקטרגל "אברה חי - אשקלון" הוקמה לפני כשלוש שנים ע"י ארבעה חברים במטרה להעלות את המודעות לאשקלוני השבוי בעזה, אברה מנגיסטו. לאחרונה זכתה הקבוצה במקום השלישי בארץ בליגת הקטרגל א.י.פ.ל

פורסם בתאריך: 25.9.20 16:25

     

לפני 3 שנים הוקמה קבוצת הקט רגל "אברה חי אשקלון" על ידי 4 חברים- גבריאל טיגבו, תמיר אברה, אמיר אבבה ואורי אישטו. קבוצת הקט רגל היא לא מקצוענית אבל מושכת קהל רב שמגיע לצפות במשחקים בשבתות, אבל יותר מהכל- יש לה מטרה אחת, להעלות את המודעות לנושא של תושב אשקלון, אברה מנגיסטו השבוי בעזה כבר שש שנים.

הקבוצה מורכבת משחקנים מגיל 18 עד 40, והפכה לאימפריה של ממש בליגת הקטרגל. לפני כמה שבועות, הקבוצה הגיעה להישג השיא שלה כאשר זכתה במקום השלישי בארץ בליגת הקט רגל א.י.פ.ל.

"יש המון שחקנים טובים שנפלטו מקבוצות שונות ומצאו אצלנו מסגרת", מספר טיגבו (37), שהוא גם אחד השחקנים, "בכל שבת מגיעים אנשים רבים ליציע ומעודדים. בכל משחק, לפני שאנחנו מתחילים לשחק אנחנו צועקים את שם הקבוצה אברה חי, ויש לזה משמעות גדולה. הרבה מהשחקנים שמשחקים אצלנו היו משחקים פעם בליגת כדורגל פעילה ופרשו, וחזרו לשחק קטרגל למען אברה, כדי להעלות את המודעות".

גבריאל טיגבו

אז איך הם מעלים את המודעות לשבוי האשקלוני? מלבד זה שהמועדון נקרא על שמו, הם גם עולים למגרש עם חולצות הנושאות את שמו ואת דמותו, "כיום אין בליגה שחקן שלא יודע מי זה אברה מנגיסטו. שאר הקבוצות מזדהות איתנו ותומכות בנו והשגנו את המטרה שלנו – העלינו את המודעות. אני קרוב מאוד למשפחה של אברה והייתי מהראשונים שליווה את המשפחה. הם מברכים על זה, ומחשיבים אותנו לחלק מהמאבק", מסביר טיגבו.

אברה מנגיסטו. צילום מתוך דף הפייסבוק

 

"המשפחה תומכת"

זה קרה לפני כשלוש שנים, החברים ישבו יחד והחליטו להקים קבוצה שתעלה את המודעות לשבוי האשקלוני, "היו כבר קבוצות מהעיר בליגה ואמרנו: 'בואו נקים משלנו קבוצה למטרה טובה וחשובה'", מספר אמיר אבבה (36) יו"ר הקבוצה ואחד השחקנים, "הקמנו את הקבוצה עבור מטרה אחת – העלאת המודעות בקשר לאברה מנגיסטו. בהרבה מקומות היינו הולכים ואנשים היו שואלים אותנו: 'מה זה אברה חי?', עכשיו כשאנחנו קבוצה בכירה ומוכרת בליגה, כולם יודעים מה זה ובהחלט אני חושב שהצלחנו להעלות את המודעות בנושא, על הדרך אנחנו גם משחקים קטרגל לכיף ומעניקים מסגרת לנוער כדי שלא יסתובב ברחובות ויעשה שטויות, הצעירים נהנים שיש להם את המסגרת לבוא ולשחק בשבתות באופן תחרותי. יש הרבה קהל שמגיע לראות את המשחקים שלנו".

חזרו למשחק למען אברה. יו"ר הקבוצה אמיר אבבה והמאמן תמיר אברה עם גביע המקום השלישי

חזרו למשחק למען אברה. יו"ר הקבוצה אמיר אבבה והמאמן תמיר אברה עם גביע המקום השלישי

אבבה סבור שאין מספיק מודעות לנושא של מנגיסטו בקרב מי שאינם בני העדה האתיופית, "אני לא יודע אם אנחנו משפיעים על מקבלי ההחלטות והאנשים שלמעלה, אבל אני בטוח שהעלנו את המודעות לנושא בקרב הציבור ועשינו את שלנו. גם המשפחה תמכה בנו ובתחילת הדרך שלנו הזמנו את דוד של אברה למשחק שלנו והוא הגיע", הוא מספר, "אנחנו משחקים במחוז דרום בליגת הקטרגל בה משרד הספורט מכיר, ליגה שקיימת כבר 20 שנה.

כולם משחקים בהתנדבות כמובן, מדי פעם עושים אימונים ובאים בכל שבת לשחק. תחילת העונה הקרובה כרגע צפויה להיות עוד חודש, אבל עם הקורונה אי אפשר לדעת כי זה נדחה כל פעם".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




"קהל של 200 צופים"

הקבוצה נמצאת כאמור כבר שלוש שנים בליגת הקטרגל והשנה הגיעה לשיא. למרות שמדובר שספורטאים ושחקני עבר, המאמן תמיר אברה (35) סבור כי מה שמאחד את כולם להביא הישגים זאת המטרה "מה שאיחד אותנו זה שבכל משחק היינו צועקים 'אברה חי' בפני הקהל, גם בניצחונות וגם בהפסדים. מה שהיה יפה זה שילדים היו שואלים אותנו מה זה אברה חי והיינו מסבירים להם, זה היה יפה לראות שבזכותנו אנשים התחילו להתעניין בכל העניין הזה", אומר אברה.

הם כולם שם משחקים בהתנדבות מלאה ויש להם גם אידיאלים חברתיים, מעבר למסר והעלאת המודעות לאברה מנגיסטו "אנחנו מנסים לטפח את הדור החדש עם שחקנים צעירים" מוסיף אברה, "במשחקי דרבי לפעמים כמות הקהל מגיעה ל-150-200 צופים. זה גורם לנו לתחושה טובה שאנחנו לא רק משחקים קטרגל לכיף אלא גם תורמים בצורה שלנו להעלאת המודעות לנושא. בתחילת הדרך הזמנו את המשפחה של אברה למשחקים שלנו ומבחינתם זה היה ממש מבורך, לכל אחד יש דרך לתרום את חלקו בהעלאת המודעות ואנחנו בחרנו בקטע הזה. שם הקבוצה על שמו ובכל חולצת אימון ומשחק יש הדפס שלו".

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר