אמפי אשקלון בימיו הטובים. צילום: פוטו יוסי את עוזי
אמפי אשקלון בימיו הטובים. צילום: פוטו יוסי את עוזי

פיני ביטון דורש: השיבו לנו את האמפי

פיני ביטון מפנים שאת הגן הלאומי לא ישיבו לעיריית אשקלון, אבל דווקא היום על רקע מגבלות הקורונה בכל הנוגע למופעי תרבות, הוא קורא לעירייה להשיב לפעילות את האמפיתיאטרון ולהחיות אותו. וגם: במה צדק פרופ’ רוני גמזו ואיפה (שוב) טעה בנימין נתניהו

פורסם בתאריך: 31.7.20 11:47

     

בא לעבוד

הנאום של הפרופסור גמזו ביום שלישי בערב, פתר עבורי שאלה שהעסיקה אותי מאז קיבל את המינוי: האם הוא מקבל סמכויות והופך למפקד הקורונה או שהוא מגיע בסך בתור פלסטר שאמור לכסות את ערוות הממשלה, שעד עתה מתקשה להביא פתרונות אחידים וברורים לציבור המבולבל ממילא.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

ובכן, שמחתי לשמוע את הפרופסור גמזו אומר בשפתו שלו: אני בעל הבית אני המפקד של המבצע הזה. העובדה שהוא מאמץ חלק מתכניתו של נפתלי בנט אין בה כדי לגרוע מהראיה המפוכחת שלו את המשבר והדרכים לטיפול בו. הרעיון המרכזי להעביר נתח גדול מעוגת העשייה לצבא / פיקוד העורף מוכיחה שהוא באמת בעל הבית (מקווה שביבי ימשיך לתת לו את המנדט לפעול עצמאית וללא מחסומים פוליטיים) שכן, הוא מאמץ עמדה מנוגדת לעמדת משרד הבריאות. הכוונה שלו לאגד את כל הכוחות הרלוונטיים לטובת המטרה המרכזית ובכלל זה, העברת נתח עשייה גדול לגוף עם המערך הלוגיסטי הגדול במדינה – צה”ל – מוכיחים שהאיש בא לעבוד.

אהבתי גם את הרעיון של העברת סמכויות לרשויות המקומיות במכלול סוגיות שהרשות היא הגוף הכי מתאים לפעול ולטפל. אחרי חודשים של דיבור במספר שפות, דומה כי הממשלה מתחילה לדבר בשפה אחת, גמזואית. נקווה שזה יחזיק מעמד. אחרי הכל, נראה שזה כל מה שהציבור המוטרד זקוק לו, שידברו אתו ברור, לא? אני מניח שעכשיו העיריה תצטרך לקבל החלטות בתחומים הנוגעים לנו התושבים. אני מאמין שההחלטות תהיינה שקולות, מדודות ובעיקר תואמות את האופי הייחודי של אשקלון כעיר חוף עם מרחבים פתוחים גדולים מאוד. המסר הגדול של התכנית: כולם שותפים למאמץ – גם קודם היה מסר כזה אבל הוא נבלע בתוך ים המסרים הנוספים של “עסקנים פוליטיים”. עכשיו הכדור יהיה גם קצת אצלנו הציבור. את זה אני אוהב. אני רק מתפלל לזה שכולם מבינים את גודל האחריות והחובה לשתף פעולה ולפעול אך ורק על פי ההנחיות. איך אמר ביבי: הכותרת של התכנית היא המילה ‘ביחד’. וה’ביחד’ נדרש כעת יותר מתמיד. ימים יגידו.

חתונה על חוף קורונה

ואם בהעברת סמכויות לרשויות כחלק מההתמודדות עם הקורונה, הנה בא תומר גלאם ולא רק שלא מחכה להעברת סמכויות אלא לוקח יוזמה ומחזק בכך, הלכה למעשה, את נחיצות העברת חלק מהסמכויות לרשות. המיזם המעולה נקרא “חופה מול הים”. המיקום: על המים ממש מול נוף מדהים הוקמה חופה יפיפייה שמיועדת לזוגות שקבעו תאריך חתונה ובשל המגבלות לא יוכלו לקיים זאת באולם. באה העיריה ומצאה פתרון מקסים: חופה במרחב הפתוח במקום הכי יפה בעיר. כל מה שנדרש זה להירשם ולהגיע. איזה יופי. האמת היא שזה פתאום נראה כזה פשוט, מתבקש. אבל אצלי זה רק מחדד את הנחיצות בהעברת סמכויות למי שמנהל את המרחב הציבורי שלו ויודע היטב מה הוא יכול להציע לתושביו. וכשאני חושב על זה יותר לעומק…

חופה. צילום: סיון מטודי

חופה. צילום: סיון מטודי

זוכרים שקראתי לא מזמן לעירייה לנסות לקחת בחזרה את האחריות לניהול הפארק הלאומי מידי רשות הטבע והגנים? עכשיו רק תדמיינו לעצמכם כמה חופות ניתן היה לקיים במרחבי הגן המשתרע על דונמים כל כך גדולים ומוריקים (חוץ ממה שייבשה רשות הטבע לצערנו) הנשפכים לים כחול. גן עדן של ממש. כך או אחרת, שאפו לתומר ולעושים במלאכה, רעיון כביר ויפה וכל כך נחוץ.

האמפי האבוד

והמשך לנושא הקודם, תראו איך כמעט הכל קשור בהכל. כשבימים טרופים אלה מחפשים פתרונות להחזרת התרבות והבידור לחיינו. נחיצותם של מרחבים פתוחים המתאימים למופעים מול קהל גדול היא כמעט קריטית. למה זה? כי מישהו התחיל לחשוב “מחוץ לקופסה”. החשיבה “מחוץ לקופסה” מולידה רעיונות יצירתיים יותר ליציאה מהמשבר, בלי לסכן חלילה את הציבור. הפעילות במרחב הפתוח פחות מסוכנת, זה כבר הוכח ולכן נראה לי הכי טבעי בעולם, שבכל עיר שבה יש מקומות המתאימים לאירועים תחת כיפת השמים הם גם יהיו נגישים ומוכנים להפעלה, נכון?

הגן הלאומי אשקלון

הגן הלאומי אשקלון

אז זהו שזה נכון לכל מקום נורמלי, חוץ מאשר אצלנו כאן בפארק הלאומי (שוב רשות הטבע…מה יהיה?) האמפי הנהדר שנבנה שם לפני שנים רבות ושידע עדנה גדולה בעבר הפך מזמן לעיי חורבות שמם עזוב ונטוש. הצמחייה העשירה מסביב מרבדי הדשא בטראסות העליונות הכל יבש! אתם יודעים מה? הייתי סולח לרשות הטבע אם היו מראים / מציגים הוכחות של חוסר נחיצות/ כדאיות כלכלית להפעלת המקום… אין כזאת אבל נניח, רק נניח.

אבל כשבימים כאלה עולה כבר כמה שבועות הרעיון להתחיל מופעים במרחב הפתוח לא הייתם מצפים שלפחות יתחילו להזיז את הישבנים שם ברשות ויתחילו לפחות פעולות בסיסיות של היערכות? עד מתי נמשיך לראות את אוזלת היד והאטימות של הרשות הזאת? אני קורא למר תומר גלאם שוב: הפעם אני לא מבקש ממך לקחת את הפארק חזרה לניהול העיריה כי הבנתי שיש קשיים חוקתיים אבל נניח לזה כרגע. אבל אני מבקש ממך לפנות לרשות הטבע והגנים ולדרוש בתוקף את השמשת האמפי והכנתו למופעים בדחיפות. מותר לנו לצפות לזה שכל אתר זמין ומתאים, בטח האמפי פארק, יעמוד לרשות הציבור. ואם בסוף יוחלט לא לאשר מופעים במרחב הפתוח בהתאם למגבלות, לא נורא. ימתין לנו אמפי מטופח לימים טובים יותר ויפה שעה אחת קודם.

טעות, ביבי, טעות

הסנקציות שהוטלו השבוע על מספר שרים וחברי כנסת בליכוד שחרגו מהמשמעת הקואליציונית נעשו אולי בצדק ברמה המפלגתית. אולי אפילו ברמה ציבורית, שכן משמעת קואליציונית היא כלי חשוב לניהול תקין של ממשלה ומשילות בכלל. הבעיה הגדולה של הסנקציות האלה שהן באות ממקום רע של התנגשות טובת הציבור עם טובת הקואליציה. הסנקציות אמנם הופעלו נגד שרים וחברי כנסת, שחלקם הביעו תרעומת וטענו שלא הפרו את המשמעת הקואליציונית ואף הביאו טיעונים הגיוניים. אבל מבחינתי, גולת הכותרת היא השעיית חברת הכנסת ד”ר יפעת שאשא-ביטון מראשות ועדת הקורונה. השעיה של יושבת ראש ועדה שגם הוכיחה הלכה למעשה שב”שיקול הדעת העצמאי” שלה היא פשוט היטיבה עם ציבור גדול. היא אפילו מנעה מהממשלה את הפדיחה של עצמה, אז מה העניין?


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




לא ניתן היה לעשות לה נו נו נו כמו לאחרים ולהשאיר אותה במקומה? ברור שניתן. כאן ביבי אתה שוב טועה! אתה מחזק את מי שטוען שכלום לא צומח לידך? מה העניין הזה להתנקם באשה כל כך מוערכת שמהווה תוספת מבורכת לליכוד. כלום לא ניתן לנזוף ולהתרות בלי להעיף? ברור שניתן. אבל כוחנות מסוג זה ביחד עם העובדה שלא נמצאה אפילו אישה אחת ראויה לכהן בקבינט הקורונה המצומצם מצביעה על ניתוק של ממש מציבור שלם. למרות שברור לי שאתה עושה וממשיך לעשות הכל על מנת שנצא מהמשבר, משהו בהתנהלות הכוחנית הזאת צורם ומעכיר את התחושה שלי ושל רבים מתומכיך. תוחזר לאלתר יפעת שאש- ביטון לקדמת הבמה. היא טובה, היא חכמה, היא דעתנית, היא רגישה לצרכי הציבור והיא נחוצה למדינה ולליכוד.

אשר קריסי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

אשר קריסי ז"ל. צילום באדיבות המשפחה

את אשר אהבנו

היוזמה המבורכת של ראש העירייה בבקשה להצעת שמות להנצחה בעיר גנבה את עיני השבוע. שמות רבים צצו במוחי, אבל אחד מהם לא מש ממחשבתי לרגע: אשר קריסי ז”ל. כתבתי כאן בעת לכתו של האיש היקר הגדול והצנוע הזה, שעזב אותנו זה מכבר. פועלו המבורך במכלול תחומי העשייה בעיר בצניעות הכל כך אופיינית לו, הפכו לשם דבר בכל מקום בו דרכה רגלו. מן הסתם הנצחתו תחשוף את גודל אישיותו. עבורי היה ונשאר המורה והמחנך האולטימטיבי. המורה לחיים והמחנך לדעת. מקווה מאוד שאוכל לפסוע ביום מן הימים ברחוב אשר קריסי.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר