גני ילדים פרטיים בבאר שבע שכדאי לכם להכיר צילום: Pixel-Shot, shutterstock
גני ילדים פרטיים בבאר שבע שכדאי לכם להכיר צילום: Pixel-Shot, shutterstock

גני ילדים פרטיים בבאר שבע שכדאי לכם להכיר

לילד שלכם מגיע את הטוב ביותר. לכן הכנו עבורכם רשימה של גני ילדים באזור באר שבע שיספקו לילדכם מענה מקיף ואישי

פורסם בתאריך: 11.2.20 13:05

     

גן שלי

גרים בבאר שבע ומחפשים את גן החלומות? כדאי שתכירו את "גן שלי". הגן המוקם בשכונת רמות בעיר ומנוהל על ידי שלי דה-ולנסה, גננת מוסמכת בעלת ניסיון של 15 שנים, ובעלת תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה. הגן של שלי הפך לשם דבר ויעידו על כך דורות של ילדים, עשרות המלצות ובעיקר מאות בקרים של חיוכים, שמחה וצחוק. הורי הילדים לא מכירים את המשפט "אני לא רוצה ללכת לגן שלי הבוקר", להפך, הם צריכים לשכנע אותם לחזור הביתה.

הסיבה לכך היא צוות הגן המורכב מנשים מוכשרות ומוסמכות שכמעט אפשר לחשוב שיש להן בתעודת הזהות את כמות הילדים בגן. היחס האימהי, הדאגה, החום והמסירות לעבודה מחוללים פלאים על כל מי שמגיע לממלכה הקסומה ברחוב מיכל אבן ארי. תוסיפו לזה חצר פתוחה עם מתקנים בטיחותיים, מבנה בטוח עם אישורי נגישות, בטיחות, כיבוי אש ומשרד הבריאות, והכי חשוב – חוויה חינוכית, משעשעת ויוצאת דופן לקטנטנים עם גן תיאטרון ראשון מסוגו, וקיבלתם את הגן שיגרום לילדכם לחייך כל בוקר מחדש.

חממה עוטפת, מקום בטוח ובעיקר - צוות מקצועי ומסור. צילום: ירדנה וחוויר וואסר - למון ארט

חממה עוטפת, מקום בטוח ובעיקר – צוות מקצועי ומסור. צילום: ירדנה וחוויר וואסר – למון ארט

מאחורי המקהלה עומדת המנצחת הגדולה. שלי דה-ולנסה עבדה עם ילדים בוגרים יותר בגיל 3-5 עוד לפני שפתחה את הגן. לאחר מספר שנים במערכת החינוך הבינה כי היא רוצה לצאת לדרך עצמאית ולחנך את הילדים בדרכה הייחודית. "הגעתי למקום הזה מתוך תחושה של שליחות", היא מספרת, "כבר בתור ילדה ידעתי, וכך גם כל הסביבה שלי, שאהיה גננת או מורה. זה היה החלום שלי, וכבר אז הייתי אוספת את כל ילדי השכונה, מלמדת אותם ושרה להם".

הערכים שמובילים את הגן מתבססים על הקניית תחושת בית לילדים בתוך הגן. מטבע הדברים, הילדים מבלים בגן שעות ארוכות ולכן הצוות במקום רואה עצמו כמשפחה. "אנחנו נותנים לילדים סביבה מגוננת. חשוב לנו מאוד להעניק חום, אהבה, תמיכה וביטחון לכל ילד בגן".

שלי מדגישה כי מבחינתה כל ילד הוא עולם ומלואו, כל אחד יחיד ומיוחד, ולכן היא מתייחסת לכל אחד כאינדיבידואל. כל ילד מקבל את הצרכים שלו בהתאם לקצב ההתפתחות שלו. הגן מהווה מסגרת חברתית המעניקה לילדים ערכים, ידע, משמעת, הרגלים וכישורים חברתיים התואמים את גילם.

הגן מתאים לילדים בגילאי חצי שנה ועד לגיל ארבע ומחולק לקבוצות קטנות בהתאם לגילם. הגן פועל בימי א-ה בין השעות 7:00 ועד 16:00 עם אופציה להארכה עד חמש, וביום ו' בין השעות 7:00 עד 11:45.

מעבר להכשרה שלה כגננת מוסמכת, למדה שלי שלוש שנים לימודי תיאטרון בובות אצל דבורה צפריר בתל אביב, וכך משתלב הידע שלה בגן. התיאטרון הוא חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים. את הידע, הכישרון והאהבה היא מתרגמת למגוון פעילויות מעשירות עם הילדים. בנוסף, בגן יש קיר ענק שכולו מלא בבובות תיאטרון כאשר כל בוקר נפתח בפעילות שונה יחד עם הבובות.

גן תיאטרון ראשון מסוגו. צילום: ירדנה וחוויר וואסר - למון ארט

גן תיאטרון ראשון מסוגו. צילום: ירדנה וחוויר וואסר – למון ארט

שלי מסבירה כי בכדי להעביר תכנים משמעותיים בגילאים כה קטנים, יש צורך לעשות זאת בצורה מאוד מוחשית. "בעזרת הבובות וההצגות אני מעבירה את התכנים בצורה מהנה וחוויתית. אני מאמינה שחשוב מאוד שהילדים ייהנו מהתכנים שהם לומדים. בגילאים האלה הם כמו ספוג, הכל מחלחל פנימה גם אם זה לא נראה לנו".

שלי מסבירה כי בגילאים האלו משך הקשב הוא מאוד קצר, אך בזכות ההצגות והתיאטרון והעניין שזה יוצר אצלם, היא מצליחה להגיע לזמן קשב ארוך מהרגיל. "הילדים יכולים לשבת גם ארבעים דקות מהופנטים".

בנוסף לכל מה שמקבלים הילדים, גם אתכם, ההורים, לא שוכחים בגן. שלי עברה קורס הדרכת הורים, והיא מלווה הורים המתמודדים עם קשיים בגידול הילדים. את היכולות שרכשה בתחום היא מעבירה להורי הגן. "אני מייעצת להורים איך להתמודד עם בעיות שינה, עם מריבות בין אחים, עם סדר היום בבית, בהצבת גבולות וכדומה".

כדי שתהיו רגועים שילדכם נמצא לא רק בחממה עוטפת ואוהב אלא גם במקום בטוח, לגן יש את כל הרישיונות והאישורים הנדרשים. הגן עומד בכל התקנים, כולל ממ"ד, ואף נגיש לנכים. כל צוות הגן עבר קורס עזרה ראשונה וקורס בטיחות.

מעבר לתכנים המועברים בגן, מקבלים הילדים חוגי העשרה הכוללים סיפורי התורה וסיפורים מסביב לעולם, חוג אומנות וציור וריתמוזיקה. כלל החוגים מועברים על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה המקנים לילדים כישורים ומיומנויות רבים.

לילד שלך מגיע את הכי טוב- גן שלי 
כתובת: מיכאל אבן ארי 43, רמות, באר שבע 
טלפון: 052-8958044
קישור למייל
שעות פעילות : א'-ה':07:00 –  עם אופציה להארכה עד חמש16:00, ו':07:00 – 11:45
התרשמו מאיתנו בפייסבוק שלנו

תהיו בטוחים שילדכם נמצא בידיים הטובות ביותר. צילום: ירדנה וחוויר וואסר - למון ארט

תהיו בטוחים שילדכם נמצא בידיים הטובות ביותר. צילום: ירדנה וחוויר וואסר – למון ארט


גן שׁוּשׁ

גן שוש, השוכן בבית יפה ברחוב רבקה, הוא אחד הגנים הבולטים בבאר שבע. סיגל חסן, מנהלת הגן וגננת במקצועה, מציעה בית חם, אוהב ומכיל עבור הילדים מזה למעלה מעשרים ושבע שנים.

בגן לומדים הילדים בשתי כיתות לימוד – כיתת הפעוטות בגילאי שלושה חודשים עד שנתיים, וקבוצת הבוגרים בגילאי שנתיים עד ארבע. הגן מפוקח על ידי משרד החינוך, הרשות המקומית והתמ"ת וחבר באיגוד הגנים הפרטיים (חיב"ה).

צוות מקצועי וותיק

מעבר להיותה גננת מוסמכת ובעלת ניסיון חיים בניהול גני ילדים, סיגל הינה בעלת תואר ראשון ושני בחינוך, מאמנת אישית, מנחת הורים ומאבחנת דידקטית. את הכלים והידע שברשותה היא מציעה גם להורים ולצוות הגן.

סיגל נוכחת בגן לאורך שעות היום ומעורבת בכל הנעשה בו. לצדה, צוות הגן המקצועי כולל גננת מוסמכת ושתי סייעות. ייחודיות הגן טמונה בין היתר בניסיונן רב השנים של נשות הצוות, והעובדה כי הן עובדות בגן עוד מיום הקמתו, היא שהופכת אותן לחלק בלתי נפרד מהצלחת הגן.

"הילדים רצים בשמחה בכל בוקר לזרועותיהן של בנות הצוות, והגן מהווה בית שני עבורם", מספרת סיגל. "אני נרגשת לגלות בכל פעם שהילדים לא רוצים לעזוב את הגן אחר-הצהריים, כיוון שהם מרגישים בטוחים ואהובים אצלנו".

תכנית למידה עשירה המותאמת לגיל הילד

לגן תכנית למידה שנתית סדורה ומפורטת המפוקחת על ידי משרד החינוך. כל התכנים מותאמים לגילאים הצעירים. הלמידה בגן מתבצעת תוך דגש על סדר יום מובנה שחשוב על מנת שהילדים יחושו מוגנים ובטוחים, ומסייע להם במעברים בין הפעילויות השונות בגן.

לאורך היום הילדים לומדים ורוכשים כלים. הלמידה נעשית במפגשים של מליאת הגן, בקבוצות, ולמידה פרטנית. סיגל מדגישה כי כיתת הבוגרים מתחלקת לאורך היום לשתי קבוצות – ילדים בגילאי שנתיים עד שנתיים וחצי, וקבוצה נוספת לגילאי שלוש עד ארבע.

בגן מגוון פינות משחק עשירות כגון ספריה, משק בית, קוביות ומשחקים דידקטיים המתאימים לגילאי הילדים. כמו כן, הילדים בגן מתנסים בחומרים שונים ומגלים עולם ומלואו על ידי ניסוי ותהייה. צוות הגן מעודד ומפתח את היצירתיות והדמיון בקרב הילדים, באמצעות משחק. לכל אורך שעות היום, הילדים נהנים ממוסיקה המתנגנת במרחב הפעילות.

כמו כן, לאורך השנה מתקיימות פעילויות משותפות עם הורי הגן – מסיבת חג החנוכה, ט"ו בשבט וכן בסוף השנה, ובהן הילדים מציגים, שרים ורוקדים.

צילום: סיגל חסן

צילום: סיגל חסן

הקניית ערכים

סיגל רואה חשיבות רבה בהקניית ערכים לילדי הגן. "אנו חלק בלתי נפרד בחינוך הילד. חשוב לי שכל ילד יקבל ערכים וכלים שיסייעו לו ויובילו אותו להחלטות הנכונות בהמשך חייו", אומרת סיגל. כך, ילדי הגן לומדים על סבלנות וסובלנות, על החשיבות להיות אדם טוב, לחלוק ולסייע לחבר שזקוק לעזרה.

"בגן שלנו מקבלים ילדים מכל קשת האוכלוסייה, באהבה ועם המון הכלה. חשוב לי שכל ילד בגן ירגיש שייך, שווה ואהוב", סיגל משתפת. צוות הגן מעודד את הילדים ליצירת קשרים חברתיים בגיל הרך, תוך התיווך הנדרש ולימוד דרכי התמודדות שונים. "אנו מקפידים על הכבוד בין הילדים בגן, והאינטראקציה בין הילדים נעשית תמיד בנועם ובסבלנות", אומרת סיגל. "הילדים מסייעים זה לזה וקיימת ביניהם אחווה ורגישות אחד כלפי השני".

תפריט מזין ומתובל באהבה

בגן מוגשות ארוחות טריות וכשרות המבושלות מדי בוקר במטבח הגן, בטרם הילדים מגיעים. התפריט השבועי הינו מגוון ומזין וכל ארוחה מורכבת מכל אבות מזון. הורים שמגיעים אל הגן בבוקר נהנים מריחות התבשילים המרחפים באוויר, ומבקשים את המתכונים למאכלים השונים ושואלים אם הם יכולים להישאר לארוחת הצהריים. "ההורים שואלים באילו תבלינים אנחנו משתמשים שגורמים לילדים לאהוב כל כך את האוכל של הגן. אנחנו אומרים להם שהאוכל בגן מתבשל עם תבלינים של אהבה", מציינת סיגל בחיוך.

גן שהוא משפחה

"אני רואה את תפקידי כגננת בליווי כל ילד וילד בתקופה החשובה בה הוא מייצר את אישיותו", מספרת סיגל. "אני מאמינה שמאחורי כל ילד יש מבוגר שמאמין בו ואני כאן בשביל לעזור לילדים שלנו לפרוח. גם אחרי כל השנים האלו, אני נהנית מהעבודה עם הילדים המקסימים והם גורמים לי אושר רב. גן שוש הוא הרבה מעבר לגן. ההורים והילדים הם כמו משפחה עבורי, והם נותנים בי אמון מלא" אומרת סיגל, "וכמו שקורה במשפחות, אני מתרגשת מאוד לפגוש את אותם ילדים שהיום כבר בוגרים, וגאה לדעת שהיינו שם עבורם בתקופה החשובה והמעצבת הזו בחייהם".

 

צור קשר

כתובת: רבקה 34, באר שבע

טלפון: 08-6431962

נייד: 052-4244685

צילום: סיגל חסן

צילום: סיגל חסן


כתבה שיווקית


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר