יורם שפר
יורם שפר

יורם שפר מגיב: התחנה המרכזית בראש סדר העדיפויות שלי

סגן ראש העירייה יורם שפר, הממונה על ההנדסה ואיכות הסביבה, מספר על המאמצים שלו לקדם את בניית התחנה החדש, על החסמים בדרך ועל השיפור הניכר בתחבורה הציבורית בעיר

פורסם בתאריך: 8.6.18 13:11

     

תגובה לטור “מגיע לתושבי אשקלון תחנה מרכזית” מאת ברק חדריאן, 1.6.18

כבן העיר הזו משנות ה-60 וכיום וכנבחר ציבור נפלה בחלקי הזכות לפעול במספר תחומים חשובים לעיר. התחנה המרכזית והתחבורה הציבורית הינם פרק שאני נטלתי עליי מאז 2014, הובלתי מהלך שהיה תקוע בעניין קידום שיפוץ ובניית תחנה מרכזית, החלופה שהוצגה נתקבלה בהסכמה מלאה עם מנכ"ל נצבא, ולצערי החליטו לשנות את התכניות.

תחנה מרכזית אשקלון

תחנה מרכזית אשקלון

נתוני המצב: החניון והמוסך שייכים לבעלות אגד והמבנה בבעלות חברת נצבא. הוצע לאגד על ידי מקום חלופי למוסך ולחניון כדי לבנות ולהרחיב את התחנה לאחר תיאום ואישור משרד התחבורה, והם סירבו.

התכנית לבניית התחנה אושרה על ידי כל הגורמים וקיבלה אישור עקרוני בוועדת המשנה לתכנון ובנייה כפרויקט עירוני ותפקודם כי זה חשוב מאוד.

התחנה המרכזית באשקלון. צילום: דני סבח

משרד התחבורה, בדרגים הגבוהים, מעורבים בכל המהלכים להביא לידי ביצוע ולעתים הם כבולים באפשרויות ההנחיות לבעלי התחנה המרכזית. בשבוע האחרון הוצע על שיפוץ התחנה המרכזית על ידי, ומשרד התחבורה אימץ את המלצתי בתיאום עם נצבא.

מאז אמצע שנת 2016 עם כניסת 'דן בדרום' לאשקלון ועד היום השימוש גדל בתחבורה הציבורית כ-175 אחוז, הוקמו כ-80 תחנות חדשות, בכ-100 תחנות מוקמו סככות, תוגברו קווי האוטובוס לרכבת ובכלל ברחבי העיר, תחנות אוטובוס בבית חולים ברזילי שלא היה מעולם, בימים הקרובים יופעל קו חדש לגן הלאומי, והיד עוד נטויה.


רוצים לדעת לפני כולם?

לחצו כאן להורדת האפליקציה של "כאן דרום אשקלון" באנדרואיד

לחצו כאן להורדת האפליקצייה של "כאן דרום אשקלון" באייפון


במקביל, בימים אלו החל תכנון מחודש למסוף רמז בשכונת מגדל כדי לשפר את איכות השירות בתחבורה הציבורית. תודה למשרד התחבורה וחברת 'דן בדרום' על שיתוף הפעולה הפורה.

חשוב לי לציין כי התחבורה הציבורית היא אחד מהפרמטרים להפחתת זיהום ונושא מרכזי בתחום איכות הסביבה בעיר אשקלון.

אני מכיר ומוקיר את פעילותו של ברק חדריאן היקר, אבל לומר על פרנסי העיר שהתחבורה הציבורית במקום תחתון הינה טעות ועיוות מהיסוד.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר