אבי סוכר במדי אשקלון. צילום: פבל

אבי סוכר סוגר מעגל ומדבר: "אומרים שכשלתי? אז כנראה שאני לא מבין בכדורסל"

הכוכב ושחקן הנשמה של אליצור אשקלון, אבי סוכר, סוגר מעגל באליצור איתו אשקלון בתור מאמן ומדבר על המטרות שהוא מציב לקבוצה, על הסיבות שהביאו אותו לכאן, על הזיכרונות מאיתו שרביט ז”ל ועונה לאוהדים שחושבים שהוא נכשל כמאמן

פורסם בתאריך: 3.8.18 16:47

     

כבר בעונה שעברה, ממש בשיא המאבקים על העלייה לליגה הלאומית, בחרנו לראיין את אבי סוכר, מאמנה דאז של מעלה אדומים, במה שעשה רושם כמפגש פסגה. אבי סוכר פגש את קבוצתו לשעבר, המועדון הכי יקר ללבו, ומה היה יותר מרגש וסמלי מכך כדי לייצר עניין על רקע אותה התמודדות, שבה ניצחה אגב אליצור איתו אשקלון. כבר אז ניתן היה להרגיש היטב על קולו הרועד של סוכר מה זה עבורו מועדון אליצור אשקלון. הזיכרונות צפו, הרגש גאה והכמיהה שלו לשוב ולטעום מהמועדון האשקלוני הורגשה בכל מילה שיצאה מפיו.

שחקני אליצור 'איתו' אשקלון ברגע ההנפה (צילום: אורן מרסיאנו)

שחקני אליצור 'איתו' אשקלון ברגע ההנפה (צילום: אורן מרסיאנו)

רצה הגורל וכמה חודשים לאחר מכן אבי סוכר נבחר להיות המאמן שיצעיד את אליצור אשקלון בליגה הלאומית העונה. וזה כבר הרבה מעבר לעוד מפגש מול האקסית; זה לגמרי לחזור הביתה, ליסודות, למקום, לאנשים ולסמל שהוא כל כך אוהב. “זה כזה מרגש עבורי”, הוא מצהיר בריאיון מקומבק ומיוחד ל"כאן דרום". “מרגיש לי מצד אחד הכי טבעי בעולם ומצד שני התחלה חדשה. זה דבר שמעלה בי הרבה נשכחות, הרבה חוויות ודברים מרגשים. הקהל, הקבוצה, הסמל איתו – זה משהו שמאוד יקר ללבי. ממש מחכה ומצפה להתחיל”.

“מרגיש לי הכי בבית שיש”

סוכר בן ה-41 עשה את השנים היפות ביותר שלו כשחקן כדורסל בשורות אליצור אשקלון והיה שותף לפיסות היסטוריה ורגעים מיוחדים במועדון הכחול. הוא ענד את סרט הקפטן ועלה עם אליצור מהליגה השנייה לליגת העל, ואז, יחד עם קורי קאר והשותפים, היה בין האחראים לעלייה הגדולה לחצי גמר הגביע ולהגעה למשחקי הפלייאוף בליגה הראשונה. מעבר להישגים המקצועיים, הוא נחשב לשחקן האהוד ביותר, ללב ולסמל של הקהל המקומי. אחרי קריירה ענפה ומכובדת בליגת העל סוכר פרש ממשחק לפני ארבע שנים וחצי עקב פציעה. באותה עונה שבה פסקה פעילותו הוא קיבל את המושכות והוביל את הוד השרון כמאמן ראשי בליגה הלאומית, זאת לאחר שרמי הדר עבר לאמן את מכבי חיפה.

אבי סוכר במדי אליצור אשקלון. צילום: שרון בוקוב

אבי סוכר במדי אליצור אשקלון. צילום: שרון בוקוב

בהמשך הוא הספיק לאמן שנתיים ברמלה, ובעונה האחרונה עמד על הקווים במעלה אדומים. כעת הוא מקבל את משרת החלומות מבחינתו. אמנם לא קבוצה בליגת העל או כזו עם תקציב משופע, אך כבר הספקנו להבין שאליצור אשקלון עבור אבי סוכר זה הרבה מעבר לעוד מועדון כדורסל. “אני חושב שלא יכול להיות מקום יותר טוב בשבילי מאליצור איתו אשקלון”, הוא אומר בהתייחס לסגירת המעגל. “גם מבחינת הקהל, המקום, מה שהוא מסמל, העבר שלי עם אשקלון, העבר שלי עם איתו ז”ל. מרגיש לי הכי בנוח, מרגיש לי הכי בית שיש. טבעי לחלוטין”.

כמה סמלי עבורך להגיע לאמן קבוצה שקרויה על שמו של איתמר שרביט ז”ל, שאליו היית קרוב מאוד?
“הכי סמלי בעולם. כל פעם שאנחנו מדברים ומזכירים את השם שלו, יש לי צמרמורת בגוף. איתו, מעבר לזה שהיה איש המשק של אליצור אשקלון, הוא היה חבר, הוא היה שומר עלינו, דואג לנו ולי באופן אישי. בחור אהוב, מעל ומעבר. זה מרגיש לי כבוד לבוא ולייצג את איתו ואת הקבוצה הזו שמסמלת אותו, את הזכר שלו – שזה הכי חשוב ומעל הכול”.

אליצור רצתה אותך כבר לפני שנתיים וסירבת להגיע לכאן. למה עכשיו כן?
“באותה תקופה כשנעשתה אליי פנייה הייתי בדיוק במעבר דירה ואשתי הייתה בהיריון. היו לי גם המון עיסוקים ועסק חדש, ולא היה לי את הזמן לבוא לאליצור אשקלון. זה היה תזמון מאוד בעייתי מבחינתי, היו לי הרבה דברים לעשות והרגשתי שאני לא יכול להיות 100 אחוז בקבוצה, אז פשוט סירבתי, לא הייתה לי ברירה”.

“לאשתי לא היו מילים מרוב התרגשות”

המאמן ושחקן העבר נשוי לשרון ואב לשלושה: מאיה, עידו ורומי. הוא מתגורר כיום בכפר סבא הירוקה ומעיד כי הנסיעות היומיות הן לא דבר שיהווה בעיה. “נסעתי עד מעלה אדומים כל יום, אז מה זה בשבילי אשקלון?” הוא עונה בנחרצות.

האישה פרגנה לך על החזרה לאשקלון?
“ברור. כשההצעה הונחה על השולחן, אני לא יודע אם היו לה מילים מרוב ההתרגשות. היא יודעת מה זה אשקלון בשבילי. ובכלל, כל המשפחה וההורים שלי, הם הגיבו בהמון התרגשות, המון פרגון ותמיכה. הם יודעים שזה המקום הטבעי בשבילי והבית. באמת שלא יכול להיות מקום יותר טוב מזה. זו סגירת מעגל בשבילי להגיע לשם בתור מאמן”.

מפרגנים. משפחת סוכר בהרכב מלא

המשפחה מגיעה למשחקים ומעודדת?
“הם מגיעים לכל משחק בחוץ ובבית. ראיתם אותם במהלך הקריירה שלי בכל משחק בתור שחקן, אז תראו אותם גם בתור מאמן וכל עוד אני קשור לכדורסל הם יגיעו”.

הבית שלך מוגדר במהות שלו כבית שנושם כדורסל?
“לגמרי. יש לי ילד בן חמש וקצת, והוא כבר שנה שנייה שלו משחק כדורסל. זה בית שכל היום רואה יורוליג וליגת העל, כל המסכים שלי בבית זה רק כדורסל. יש סל במרפסת, סל בחוץ”.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




בשנים האחרונות נוכחנו לראות יותר ויותר בעלי מקצוע בספורט, ובייחוד בליגות הנמוכות, אוחזים במקום עבודה נוסף. גם סוכר לא מתפרנס אך ורק מכדורסל. הוא עוסק באופן עצמאי בנדל”ן, אך טוען שהדבר לא יפריע לו, והוא יצליח לשלב בין העיסוקים במהלך העונה. “זה משהו שלא גוזל ממני יותר מדי זמן. יש לי זמן לעבודה, לכדורסל, אין לי בעיה. העבודה שלי מאוד דינמית, אני יכול לסדר את זה לפי הצרכים שלי. אני לא עובד אצל מישהו, אני עצמאי לגמרי, אני יכול להחליט באותו יום שאני לא עובד בכלל או להחליט שאני עובד שעה או דקה או מה שאני רוצה”.

“יומרני מדי להגיד שהמטרה היא לעלות ליגה”

אל סוכר הצטרף השבוע גם מנכ”ל חדש למועדון, אשר יחליף את אבישר מרציאנו בתפקיד. רועי ברקוביץ’, שהיה שחקן באליצור אשקלון בגלגולה הקודם, מוכר היטב גם כבנו של אגדת הכדורסל מיקי ברקוביץ’. הוא צפוי לנהל את הקבוצה מא’ ועד ת’ ולמעשה לקחת את המושכות הניהוליות לידיים ולהוריד ממיקי שרביט את הנטל.

ברקוביץ' ג'וניור

מנכ"ל חדש. דרך חדשה. רועי ברקוביץ'.

ברקוביץ’ יהיה אמון גם על ניהולה של מחלקת הנוער, יתווה את הדרך וינסה להפוך את המחלקה למצליחה יותר. לסוכר וברקו היכרות מוקדמת. על פי דברי המאמן, ניתן להבין ששיתוף הפעולה ביניהם אמור להיות פורה העונה. “אני ורועי לא שיחקנו באותן קבוצות, אבל אנחנו מכירים שנים”, הוא מספר. “יש בינינו קווי דמיון: רועי היה רכז בעברו, וגם אני, שנינו באים מליגת העל עם המון ניסיון וידע ועם המון הבנה בכדורסל. עברנו קבוצות, הנהלות, כל מה שאפשר בכדורסל הישראלי. החיבור היה מאוד טבעי בינינו, אנחנו באותו קו ובאותו ראש. הוא ממלא אותי בידע שלו ואני בשלי, ואנחנו לגמרי משלימים אחד את השני. אני באמת חושב שאנחנו שילוב מנצח ושזה מהלך מבורך לאשקלון בכלל שרועי הגיע לשם כדי להרים גם את מחלקת הנוער והילדים. בעיר הזו יש כדורסל וספורט, היא צמאה לזה, ורועי הוא האיש הנכון להרים את זה. יש לו הכול, רק נרוויח מזה כולנו”.

בשיחות שלך עם מיקי ורועי, מה המטרות שהוגדרו?
“נפגשנו כולנו, הבנו את המצב של הקבוצה ועשינו חושבים איך הקבוצה הולכת להיראות. אנחנו עדיין מחכים לראות מה קורה עם התקציב, אבל תהיה קבוצה מאוד מעניינת, אטרקטיבית, קבוצה שמחוברת לקהל ולמועדון. השחקנים שיגיעו יבינו שהם באים לייצג את אליצור איתו אשקלון, הם יביאו הרבה מהלב ומהדנ"א שלי לפרקט. מבחינת מטרות, לדעתי קודם כול אנחנו צריכים לקבע את עצמנו בליגה הלאומית, זו שנה מאוד קריטית וחשובה אחרי עליית הליגה, אז אנחנו מתחילים עם זה, ואני מאמין שעם האוכל גם יבוא התיאבון. כרגע אנחנו מאוד צנועים במטרות עד שנדע מה התקציב”.

עליית ליגה זו מילה גסה עבורכם?
“אנחנו כספורטאים ואני כמאמן שואפים תמיד למעלה ונרצה כמה שיותר, אבל כרגע זה יהיה יומרני מדי להגיד שאנחנו באים לעלות ליגה. אנחנו בתקציב לא מאריות הליגה, יש את רחובות, חיפה, קריית אתא שעושות החתמות גדולות, והן עם תקציב פי שלושה וארבעה משלנו. אנחנו נעשה את ההתאמות שלנו, אנחנו באמת לא רוצים לצאת בהצהרות לפני שנדע בדיוק מה קורה בקבוצה, אבל נשאף להיאבק למעלה כמה שיותר”.

הבעיות התקציביות וחוסר הזרמת הכספים מצד העירייה זה משהו שכרגע תוקע אתכם מלהחתים שחקנים?
“כן, לגמרי. יש שחקנים שמחכים לאישורים שלנו ולאוקיי שלנו כדי להתחיל לזוז, וכרגע אנחנו בפיגור מאוד רציני אחרי הקבוצות שכבר סגורות בסגלים שלהם. זה פוגע מאוד בהכנה ובבנייה של הקבוצה, אנחנו מקווים שזה ייפתר בהקדם האפשרי ושנוכל לרוץ ולהחתים שחקנים, כי בקצב הזה גם לא נשארים שחקנים פנויים בשוק”.

סטנלי ברנדי. מוביל את אליצור איתו. צילום: אורי קריספין

השכר שהוצע לך מספיק הולם מבחינתך?
“אפשר להגיד שבאתי לקראת אליצור איתו אשקלון כי המועדון הזה חשוב לי בגלל המטרה המרגשת שלו; מפעל החיים הזה של להנציח את איתו זה משהו שהוא מאוד חשוב לי. מבחינתי, השכר הוא פחות פקטור ולא משנה לי. מה שמעניין אותי זה להצליח עם הקבוצה ולהצעיד אותה למעלה כמה שיותר”.

“אומרים שכשלתי כמאמן? אז כנראה שאני לא מבין בכדורסל”

השבוע, לאחר שנודע על מינויו של אבי סוכר למאמן הקבוצה, הקולות בקרב אוהדי הקבוצה היו חלוקים. חלק זכרו לו חסד נעורים והתלהבו מהרעיון, חלק זכרו את העובדה שסירב להגיע לקבוצה לפני שנתיים כשזו שיחקה בליגה הארצית, והיו גם מי ששפטו את קורות החיים שלו כמאמן וחשבו שהוא לא מוצלח מספיק כדי לקבל את שרביט האימון של אליצור אשקלון. סוכר יצא להגנה על שמו וביטל את הטענות הללו.

“אם הם חושבים שכשלתי, כנראה שהם לא בודקים מספיק טוב”, הוא הגיב. “להיות בליגה הארצית פעמיים ולהגיע לגמר ולאמן את אליצור רמלה בליגה הארצית עם הפסד אחד כל העונה ולהגיע לגמר הגביע ולגמר הליגה זה כישלון? בעונה שלמה הפסד אחד היה לי. אם זה כישלון בעיניהם, אוקיי, כנראה שאני לא מבין בכדורסל. לקחתי קבוצה כמו מעלה אדומים, שהייתה אולי בחצי מהתקציב שלכם באליצור איתו אשקלון, והבאתי אותה לפסע מעלייה, על חודה של נקודה עם סל על הבאזר. לטעמי זה לא כישלון. לא חוכמה לקחת קבוצה שיש בה תקציב פי שלושה מכל קבוצה אחרת ולהצעיד אותה למעלה, החוכמה היא לייצר יש מאין ולייצר התאמות. ההצלחה לא נמדדת רק באליפות. יש לי דרך מסוימת, והדרך שלי הולכת ומשתפרת. אני לא רואה את זה ככישלון, אבל את יודעת, על ספקולציות ומחשבות של אחרים אני לא יכול לשלוט, יש דברים מוכחים”.

ובכל זאת, עם חלק מהאוהדים כן נשארת בקשר, אתה מחכה למשחק הראשון לפגוש אותם?
“ממש לא, את יודעת למה אני מחכה? לאימון הראשון. יש שם חבר’ה נהדרים, חבר’ה שגדלו עליי, ואני יכול להגיד שגידלתי אותם, ואני שמח לראות שהם עדיין בקבוצה. הם משקיעים בלהרים את הקבוצה. אלו חבר’ה שהיו ילדים קטנים כשאני שיחקתי. יהיה כיף לראות אותם, אני מצפה ממש לראות אותם באימון הראשון בפעם הראשונה שאני אדרך על הפרקט. זה קטע מרגש בעיניי, זה משהו שמחזיר אותי אחורה”.

חזר מהיורודיסני היישר לאימון הקבוצה. אבי סוכר אוגר כוחות לתפקיד המאתגר

אלו תגובות קיבלת אחרי המינוי?
“חלק שלחו לי הודעות בפייסבוק והתכתבו איתי. לאט לאט, אני מאמין שאחרי שהכתבה הזו תצא אולי עוד כמה ידברו איתי. זה ללא ספק מחמם את הלב, יש שם חבר’ה טובים, והם נכס לקבוצה הזו”.

אתה מאמין שאליצור אשקלון תחזור לימים הגדולים שלה ונראה אותה מעפילה בשנים הקרובות לליגה הראשונה?
“זו המטרה. אני מאמין שאם ימשיכו בדרך הזו וישמרו על התואר של הכוונות של המועדון, של להנציח את איתו, שזה מה שיהיה לנגד עיניהם של כל העוסקים בדבר, אז זה יכול לקרות. אני חושב שהם לקחו את זה למקום טהור ולא סתם תמיד אומרים שיש השגחה עליונה של איתו. אם יבואו אנשים טובים שרוצים את הצלחת הקבוצה, אז זה יכול לקרות די מהר כי יש כדורסל וספורט בעיר, אנשים צמאים לזה. מי כמוני יודע בתקופות היפות של אשקלון איך האולמות היו מלאים והקהל היה מצביע ברגליים. העיר הזו חייבת קבוצה בליגת העל”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר