אבי סוכר במדי אשקלון. צילום: פבל

אבי סוכר מתגעגע לאיתו שרביט ולא שוכח את אוהדי אליצור

אבי סוכר, הלב הגדול של אליצור אשקלון המיתולוגית, מאמן היום את מעלה האדומים ומגיע ביום א’ למשחק מול אליצור איתו אשקלון. בשיחה עם “כאן דרום” הוא אומר בדמעות: "יהיה לי מאוד קשה בגלל שזו הקבוצה של איתו"

פורסם בתאריך: 5.1.18 10:30

     

“תגידי, את יודעת להגיד לי את הכתובת של האולם? איזה אולם זה? לא יודע איפה זה נמצא. אני יודע שיש אולם אחר, לא ההיכל שבו שיחקנו פעם”. כך נפתחה שיחת הטלפון הנעימה ביני ובין אבי סוכר, מאמנה של מעלה אדומים ומי שהיה הסמל הגדול של אליצור אשקלון בימים עברו. ההוכחה הטובה ביותר לזמנים שהשתנו הייתה למעשה בגוף השאלה.

בתקופתו הנוצצת לפני יותר מעשור נחשב סוכר לשחקן הנשמה של אליצור אשקלון המיתולוגית. הוא זכה לשחק אל מול היכל ספורט גדוש מדי שבוע, היה שותף להישגי השיא של המועדון ולא התקשה לכבוש במהרה את לב האוהדים. מאז עברו הרבה מים בנהר. סוכר הספיק לפרוש מכדורסל ולעבור לשלב האימון, ואליצור מנגד עברה לגלגול הבא שלה כקבוצת אוהדים.

מפגשי עבר שכבר אירעו בין הצדדים, וביום ראשון הקרוב נזכה לאחד נוסף כזה במסגרת הליגה הארצית. הפעם סוכר יגיע כמאמנה של מעלה אדומים וישחק מול אליצור איתו אשקלון, גרסת האוהדים.

מאמן מעלה אדומים וסמל כחול. אבי סוכר

למרות הזמן שחלף, ניתן גם היום לשמוע בקולו של סוכר את התשוקה הרבה שבה הוא מדבר על המועדון האשקלוני. עבורו ההתמודדות הקרובה היא בוודאי לא עוד סתם משחק, ולדבריו, מפגש עם קבוצה שהוקמה לזכרו של איתמר שרביט ז”ל הוא האישיו. “אני מדבר איתך, ויש לי צמרמורות ביד”, הגיב סוכר בהתרגשות כשהזכרתי את הקאמבק שלו באשקלון. “ממש כל הגוף מתחיל להצטמרר לי. אני מדבר, והעיניים שלי מתחילות לדמוע. יהיה לי מאוד קשה ומרגש בגלל שהקבוצה הזו היא קבוצה של איתו, ואיתו היה בשבילי מעבר לאפסנאי באליצור אשקלון. איתו היה הסמל של אשקלון, הוא היה חבר ואח. המשחק הזה ללא ספק יזכיר תקופות מאוד יפות עם אשקלון ועם הקהל שלה. אני אישית מאוד התחברתי לקהל הזה, אני מאוד אוהב אותו. אני חושב שיש לאוהדים אפילו מניות בכניסה שלי לנבחרת ישראל, עם הקמפיין שהם הובילו. אני זוכר להם הרבה דברים טובים, וללא ספק יהיה מאוד אמוציונאלי”.

אליצור שאתה זוכר עברה מתיחת פנים והיום זו קבוצה שונה לגמרי. אתה עוקב?
“לא הייתי מעורה בכל מה שקרה ומה שהוביל לזה, אבל אני די מעודכן בדברים. אני מכיר את אליצור אשקלון על בוריה, שיחקתי שם המון שנים. ההיכרות שלי עם כל הגורמים שניהלו אז היא היכרות מאוד טובה, אז בגדול אני מכיר את הסיפור. אני חושב שמה שקבוצת האוהדים הקימה היה צעד מתבקש כדי לעשות משהו קצת בריא יותר, משהו שיהיה יותר מסודר ומאורגן. זה מאוד חשוב לעיר כי אשקלון זו עיר של כדורסל ולא רק של כדורגל, עיר של ספורט בגדול. גם ראשי הערים שהיו בתקופה שלי חשבו כך, במיוחד בני וקנין, שתמך בספורט. אני חושב שזה מגיע לעיר הזאת, במיוחד שקבוצת האוהדים הזאת עשתה את זה קודם כול בשביל איתו, שזה דבר נפלא. חשוב שהקבוצה הזאת תצליח ותשגשג למען העיר, זה דבר מבורך”.

מה הזיכרון הכי גדול שלך משם?
“העונה שעלינו לפיינל פור והעונה שעשינו חצי גמר גביע המדינה. זו הייתה עונה מטורפת, האולם היה מפוצץ כל משחק. הייתה אווירה מדהימה, קהל מטורף, קבוצה אדירה. ברמה ההישגית, זו העונה הכי יפה שאליצור אשקלון ידעה אי פעם באולם הזה. גם בעונה עם בויד, שהעלינו אותה ליגה, הייתה עונה חזקה מאוד בפן הרגשי, מעבר לזה שהשגנו את המטרות. עברנו טראומה מאוד קשה, משהו שחיבר ואיחד אותנו ועשה לנו פצע לכל החיים”.

אתה עוד בקשר עם האנשים והשחקנים מהתקופה ההיא?
“אנחנו חברים באמת טובים, חלקם ברמה של אחים. יש חלק שחיים בחו”ל כבר מעל עשור, ואנחנו בקשר מצוין. יש לנו קבוצת וואטסאפ כבר שנים, ויש המון חברים שם. אני בקשר גם עם אוהדים מאז שנמצאים גם היום. ראיתי אותם במשחק אימון שהיה נגדנו. אני בטוח שעוד אתקל בפרצופים מוכרים שעוד היו ילדים בתקופה שאני הייתי. זה כיף לראות שהם עדיין אוהבים את אליצור אשקלון”.

סוכר, בן ה-41, פרש ממשחק לפני ארבע שנים עקב פציעה. באותה עונה הוא קיבל את המושכות והוביל את הוד השרון כמאמן ראשי בליגה הלאומית, לאחר שרמי הדר עבר לאמן את מכבי חיפה. בהמשך הוא אימן שנתיים ברמלה, ואת העונה הנוכחית פתח כמאמן מעלה אדומים. הקבוצה של סוכר ממוקמת שנייה בטבלה, ולמעשה המפגש הקרוב עם אליצור יהיה קרב צמרת לכל דבר. אשקלון, השלישית בטבלה, זקוקה לניצחון כדי לעקוף את מעלה אדומים ולרשום ניצחון רביעי ברציפות שגם ינעל את הסיבוב הראשון.

אליצור איתו אשקלון. צילום: אורי קריספין

“אשקלון בנו קבוצה מאוד עמוקה”, ניתח סוכר את סגל היריבה. “ברוב המקרים לקבוצה כזו לוקח זמן להתחבר עד שהיא מתחילה לנוע. בהתחלה הם קצת קרטעו, אבל היום הקבוצה כבר מתחברת, והם אחרי ניצחונות רצופים. אני חושב שאשקלון נבנתה במטרה לעלות ליגה. הכספים שהושקעו ממה שאני יודע והשחקנים שנמצאים בקבוצה — זו הצהרת כוונות ללא ספק לעליית ליגה. מפה ועד אם הם אכן יעלו, ימים יגידו. השנה הליגה מאוד תחרותית וקשה, וזה לא יהיה פשוט”.

אבי סוכר במדי אשקלון. צילום שרון בוקוב

איך אתה רואה את המשחק בראשון?
“יהיה משחק מאוד מעניין, מאוד קשה, מאצ’-אפים טובים. אני מקווה שגם יהיה משחק ברמה גבוהה”.

אם יקרה ותפסידו, זה יהיה הפסד מתוק עבורך?
“מתוק עד כמה שאפשר. מי שמכיר אותי כשחקן וכמאמן יודע שאני ווינר בנשמה, אני אוהב לנצח. תהיה פה מלחמה בין שתי קבוצות מאוד כישרוניות, משחק כדורסל מעניין מאוד”.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר