ח"כ אבי דיכטר
ח"כ אבי דיכטר

פיני ביטון מאבד סבלנות מול נתניהו: ימונה דיכטר לשר!

פיני ביטון כועס על ראש הממשלה בנימין נתניהו. כן, פיני הביביסט כועס ומאוכזב. הוא כועס על זריקתה של מפלגת ימינה הנאמנה, לספסלי האופוזיציה. ומאוכזב מהזלזול המתמשך בנציגי הדרום: אבי דיכטר ומיקי זוהר שלא יישבו מסביב לשולחן הממשלה. “הדרום מתחיל לאבד סבלנות וגם אני”, הוא כותב

פורסם בתאריך: 15.5.20 10:14

     

ימינה, פנה!

אם יש מישהו שלא מכיר ויודע עד כמה אני אוהב את ראש ממשלתנו, אז הנה אני שב ומחדד את זה כאן. למה מחדד? כי כפי שמעולם לא הסתרתי את הערכתי, אהדתי, תמיכתי ואהבתי לאיש וכמובן את העובדה שאני מחזיק ממנו כאחד המנהיגים הגדולים בעולם, היום, רביעי בבוקר, לקראת השבעת ממשלת החירום / ממשלת האחדות, או איך שלא תקראו לה, אני פשוט רותח על ביבי! למה רותח? כי היו לי (ועדיין יש לי) ציפיות ממנהיג דגול ברמתו.

הרי ברור לכל שהחובה הבסיסית של מנהיג – בוודאי מנהיג נבחר – לשרת נאמנה את בוחריו, מקבלת משנה תוקף בעיקר בימים של הכרעות. לי אין ספק שמשימת הרכבת הממשלה – קל וחומר ממשלה פריטטית שבה אתה מחויב לחלוקה מהותית של העוגה – היא משימה קשה מאוד. כולם יודעים שביבי מחויב לאלה שהלכו איתו באש ובמים. או.קיי, עד כאן הכל ברור. ואם הכל ברור, אז איך זה שביבי פתאום סוטה מהמסלול בלי להביט במראה בכלל? הרי כולם גם יודעים שיש את יום המחר. ביבי יודע זאת טוב מכולם. לא סביר בעיניי שביבי ממשיך לחבוט במפלגה שמייצגת ציבור ימני-ציוני כל כך גדול באמתלות כמעט ילדותיות.

בנימין נתניהו ואיילת שקד. צילום: אוליבייה פיטוסי

בנימין נתניהו ואיילת שקד. צילום: אוליבייה פיטוסי

לא סביר בעיניי שציבור שלם שבחר בנט שקד וחבריהם בידיעה ברורה שהוא שם את יהבו על ביבי יקבל כתף קרה מהמנהיג של הגוש כולו. יכול להיות שביבי, אחרי שהצליח לפרק את כחול לבן, מהמר על הפיכתה למפלגת ימין? יכול להיות שנמאס לו להיות תלוי בגוש שלמעשה החזיק אותו בחיים בשלושת המערכות האלה? מוזר, לא? אין לי רצון להגדיר את ההחלטה הזאת שלו במילים שלי, כי הלקסיקון הצר שלי יוביל כנראה לשימוש במילים הכי נהירות לנו אנשי הימין (החל בחוסר אמון וכלה בבגידה בבוחרים).

אבל בסופו של יום, ההתנהלות הזאת תפגע קשה באמון של אנשי מחנה הימין כולו גם בליכוד וגם בנתניהו! אפילו ה"ביביסטים" הכי חזקים לא אוהבים את המהלך הזה! אנחנו אנשי אמונה ואמון. ערכים שככל הנראה בהיעדרם הפכה מפלגת העבודה לצל של עצמה. אסור שנגיע לשם. אסור שנבעט בערך של השותפות. חוץ מזה איילת שקד, בנט, פרץ וסמוטריץ' הם לא רק כוח פוליטי ונציגים של זרם גדול מאוד ביהדות. הם אנשים שהוכיחו עשייה ויכולות בשטח. כלום הכל זה שיקולים צרים? כלום לא נמאס לבוחרים שלך מהשנאה היוקדת של שרה לשקד ובנט? ומה זה אומר לנו הציבור? שבשורה התחתונה השיקול האישי הצר מנצח את טובת העם, המדינה (ואולי גם טובת הליכוד בכלל)?

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

היום יום רביעי, שעת בוקר. הסימנים הברורים מצביעים על כך שימינה מחוץ לממשלה. אם כך יהיה בסופו של דבר אני מודיע לך ביבי האהוב שלנו שאתה מתחיל לפרק את הבלוק הערכי ואחרי שהבלוק הזה יתפרק, הדרך להתרחקות הליכוד מהציבור הימני תהיה קצרה מאוד על כל המשתמע מכך. שבור חזרה ימינה! אתה הבנת את זה ביבי?

הדרום מאבד סבלנות

ובאותו עניין, ציבור מצביעי הליכוד האשקלוני מאוכזב, כעוס ואפילו חש כנבגד עם פרסום רשימת השרים המתהווה בליכוד. הציבור בדרום כולו כעוס. לא פחות! היעדרם של אבי (אברהם) דיכטר ומיקי זוהר מרשימת השרים של הליכוד מהווה מכה קשה לדרום בכלל ולאשקלון בפרט. אני מנסה להבין את מערכת השיקולים של ביבי ולא מצליח לי.

אם השיקול הראשון הוא בחירת מי שנשכב בשבילך על הגדר אז מיקי זוהר אמור להיות לפחות שני ברשימת השרים. אם השיקול הוא גם נאמנות למנהיג גם ייצוג הולם למרחב גדול במדינה וגם הפקת לקחים ממערכות בחירות כושלות (קרי, מה שקרה עם המפלגות הערביות) אבי דיכטר חייב להיות שר. אחרי שארדן ככל הנראה ייצא לארה"ב לא יהיה לנו נציג בממשלה. לנו, כן לנו.

תבינו קוראים יקרים אולי זאת דרישה לא הגיונית לדרוש נציג לעיר בממשלה. אחרי הכל, אם לכל עיר יהיה נציג, (ולא שחלילה אני מתעלם מהשר איציק כהן כאשקלוני וכאחד השרים המוצלחים ביותר בשנים האחרונות). תהיה כאן ממשלה של כ-80 שרים לפחות. יחד עם זאת, אשקלון החבוטה ארטילרית בכל סבב לחימה, שהביעה תמיכה גורפת במנהיגותו של ביבי בכל מערכת בחירות, חרף המצב הביטחוני הקשה שנכפה עלינו בכל פעם מחדש, חייבת שימשיך להיות לה נציג סביב שולחן הממשלה וגם בוועדות החשובות (אלה שיעסקו במעמדה של העיר כפי שהובטח על ידי ביבי לא אחת).

אבי דיכטר הוכיח לכל אורך הדרך לא רק נאמנות למפלגה ולעומד בראשה, הוא הוכיח יכולות ועשיה בעיקר בתפקיד הקריטי של סגן שר הביטחון. כששר הביטחון הוא גם ראש הממשלה בפועל, שעסוק יום וליל במכלול ענייני המדינה המורכבת שלנו, מן הסתם, על הסגן שלו כשר הביטחון מוטלת אחריות עצומה הכוללת ניהול ענייני הביטחון של המדינה על מלא לעתים קרובות. נוסיף לכך את הכישרון הייחודי של אבי דיכטר בתחום הטיפול באוכלוסייה הערבית, תחום שנזנח תודעתית (חרף הכספים שהושקעו שם) ואפשר לשונאי ישראל בתוך הכנסת, להתחזק רק כי הציבור הערבי לא מצא כתובת בתוך הממשלה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




אני בטוח שביבי מודע היטב לעובדה שהוא במו ידיו חיזק את המפלגות הערביות והוא גם יודע שהחלשתן נעוצה ביכולת שלו להגיע לקהלים מרכזיים בתוך החברה הזאת, האיש הכי מתאים לזה הוא אבי דיכטר. ביבי גאון פוליטי. אבן הנגף העיקרית שלו היא התגברות היצר והאגו על התכלית. כעת הזמן לעיסוק בתכלית ואנחנו כאן בדרום בכלל ובאשקלון בפרט רוצים הוכחות לא בהבטחות אלא בחיזוק הממשלה באנשים הכי ראויים ובוודאי כשהראויים ביותר באים מאצלנו. ימונה דיכטר לשר! ימונה מיקי זוהר לתפקיד ראוי ומשפיע! הדרום מתחיל לאבד סבלנות וגם אני.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר