שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל
שחקני הפועל אשקלון. צילום: פבל

ארבעה דברים שעשו לי את השבוע | פיני ביטון

השבוע היו לפיני ביטון ארבע סיבות לחייך: 1. הנציגות האשקלוניות בספורט עשו את זה; 2. אשקלון תארח משחקי כדורגל בינלאומיים; 3. תקציב הסיוע של הממשלה; 4. אפליקציה חדשה

פורסם בתאריך: 14.2.20 11:16

     

שבוע טוב 1

אחרי השבוע שעבר, שהיה עגום ברמה הספורטיבית, נעים לפתוח את כתיבת הטור (רביעי בוקר כמובן) כשבאמתחתנו שני ניצחונות חשובים (עד כדי קריטיים) לשתי הנציגות הבכירות שלנו בספורט הייצוגי. זה התחיל שלשום עם הפועל אשקלון המדורגת לפני אחרונה, שהביסה 0:3 בחוץ את הפועל אום אל פאחם, ונמשך אתמול עם אליצור איתו אשקלון, שגורמת סופסוף נחת וקורת רוח לעבדכם הנאמן (אני מנכ”ל הקבוצה, לשם הגילוי הנאות), עם ניצחון חוץ מרשים על הראשונה בטבלה הפועל עפולה 92:82. כאן המקום גם לברך את הרכז הוותיק יובל נעימי, שערך הופעת בכורה מוצלחת, בברכת "ברוך הבא" ובהצלחה בהמשך.

שתי ההצלחות האלה, שמגיעות אחרי שינויים בתוך הקבוצות שלנו, הן אולי סנוניות המבשרות את בוא האביב. אמנם, כמו תמיד בספורט, הכול נזיל ושום דבר לא בטוח. אבל מה שבטוח הוא שהחיוך חזר לפניהם של האוהדים, וזה בלבד שווה תמיד, ולו גם נכון לרגע זה. נקווה מאוד שנפתח שאנו בפתחו של מהלך חיובי. ימים יגידו.

פיני ביטון. צילום: פבל

פיני ביטון. צילום: פבל

שבוע טוב 2

בשורה נוספת שגורמת לנו לחייך היא ההחלטה שהתקבלה בהתאחדות: אשקלון תשמש מרכז למצוינות לכדורגל לערי הדרום ותארח משחקים בינלאומיים. כמי שהיה ועדיין שייך לתחום הכדורגל בכל נימי נפשו וכמי שמחלקת הנוער על כל רבדיה היו תמיד קרובים ללבו, אני חייב לציין את חשיבות ההחלטה הזאת והתרומה הגלומה בה בהמשך הדרך לעתיד הכדורגל בעיר שלנו. כשציינתי כאן לפני שבועיים את מתיחת הפנים שעובר האצטדיון הישן שלנו על שלל המגרשים המלווים אותו, לא ידעתי שהעיר תצא נשכרת מכך כל כך מהר. מסתבר שהגורם המכריע בהחלטת ההתאחדות להעביר לכאן את מוקד פעילות הנבחרות הוא רמת המתקנים ואחזקתם.

האצטדיון המחודש

האצטדיון המחודש

כשציטטתי את המאמר “אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם” התכוונתי בדיוק לזה: בהתאחדות מעניקים חשיבות עליונה לאיכות המתקנים ורמתם. כשהמתקן הוותיק וה”זקן” שלנו מנצח מתקנים חדישים יותר בארץ, אני מניח שעל זה לפחות מגיעה מילה טובה לכל הנוגעים בדבר. אני מקווה מאוד שבמחלקות הנוער הפעילות בעיר ינצלו עד תום את המהלך וישלבו במערכת האימונים שלהם גם צפייה/ליווי וניתוח האימונים של הנבחרות. התקווה הגדולה שלי היא שהמהלך יתרום גם לחשיפת כישרונות מקומיים כבר עתה, כשסוללת מאמנים בכירים נמצאת כאן והם יכולים בקלות לעקוב מקרוב אחרי כישרונות מקומיים, אם יש כאלה (אני מאוד מקווה שכן. זו הזדמנות כמעט חד פעמית).

שבוע טוב 3

“הסיוע התקציבי שאושר היום לעיר אשקלון הוא חשוב, הכרחי וקריטי”, מסר ראש העירייה תומר גלאם, “אבל מעבר לכך, חשובה ההכרה שאנחנו מקבלים כעיר שהיא חלק מהעוטף אחרי כל כך הרבה שנים בהן התמודדה העיר לבד עם המצב הביטחוני וההשלכות שלו. עשינו צעד משמעותי היום, אבל הוא רק צעד ראשון, דריסת רגל ראשונה, בתכנית סיוע רחבה ומקיפה יותר שמגיעה לעיר, לתושבים המדהימים שבה שמפגינים חוסן ועמידה איתנה, לילדי דור העתיד ולבעלי העסקים”. סוף ציטוט.

35 מיליון שקלים. זה הסכום שיקל מעט את המצוקה הידועה בכל הנוגע למתן מענה למצב הביטחוני בעיר שלנו. התקציב הזה אמנם קטן ברבע ממה שהוצע/הובטח, אבל יש בו בוודאי בשורה לעיר. אני לא מתכוון להיות שופר של הרשות ולא להיכנס לוויכוחים הפנימיים כאן. בדבר אחד אני בטוח: הנחיצות של הכסף הזה למרכזי החוסן והחשיבות של מרכז חוסן בעיר מוכת טילים מאפילים על כל ויכוח. בימים שבהם אין כמעט החלטות הנוגעות לתקציב וכשהשלטון המרכזי עוסק כמעט רק בהחלטות דחופות, על החלטה מעין זו יש לברך פעמיים: פעם אחת על המשמעות הכלכלית המיידית שלה ופעם שנייה על העובדה שלראש העיר יש דלת פתוחה אצל השלטון המרכזי.

כמי שמכיר לפניי ולפנים איך העסק הזה עובד וכמי שבנערותו היה יותר קרוב לשרת של בית הספר (היום זה “אב הבית”, כן?) מאשר למורה בכיתה, אני יודע לומר לכם שלפעמים היכולת לפתוח דלת ראשית בבניין המרכזי שווה יותר מהחזקת צרור מפתחות שלם של חדרים צדדיים. מקווה שעולם הדימויים שלי לא פוגע באבות הבית (שרובם חברים שלי). אנחנו כולנו מקווים שהחלטה היותר קריטית לעיר בדמות אזור עדיפות לאומית א’ תגיע בהמשך כשכבר תהיה כאן ממשלה (ימנית בע”ה), אבל עד אז אפשר לקחת מעט אוויר ולהיות שמחים בחלקנו בשלב זה. רק בשלב זה.

מותר ורצוי גם מילה טובה לחבר המועצה הצעיר והנמרץ עמיחי סיבוני שליווה את התהליך ביחד עם ראש העיר.

שבוע טוב 4

מי שמכיר אותי בוודאי יודע שאני לא איש של טכנולוגיה. ממרום שנותיי אני מודה שהחיבור למכשירים החכמים מאלץ אותי להפעיל איברים שמזמן הוצאתי לפנסיה. יחד עם זאת, אני יודע כמותכם להעריך את מקומה החשוב של הטכנולוגיה כחלק הכרחי בהתקדמותה של עיר מודרנית. ואשקלון היפה שלנו על שלל אתריה העתיקים היא עיר מודרנית לכל דבר ועניין. וגם צעירה, יש לומר, בחלקיה הרבים, לא ככה? אז כדי להתאים עצמנו לזמן החדש הוחלט זה מכבר על התקנת חיישנים בפחי האשפה, מה שייתן למי שאחראי על הנושא תמונת מצב מתכללת ומייעלת בפינוי האשפה באופן מיטבי וכמובן באופן חסכוני יותר.

המהלך הנוסף שקרה השבוע בתחום הוא השקת אפליקציית סיטיקונקט. אפליקציה שהיא כלי עבודה מתקדם מאוד, המאפשר ניהול פניות הציבור באופן מיטבי, מהיר ויעיל. המטרה הראשונית היא כמובן התייעלות בניהול המוקד העירוני בתוך הרשות ומול התושבים. המטרה השנייה החשובה לא פחות היא עבודה בממשקים פנימיים המעבירים מידע אונליין בתוך המערכת ומקצרים את זמני טיפול בפניות הציבור וכמובן משפרים את אופי הטיפול. מן הסתם מערכות כאלה דורשות מעט זמן להטמעה ולמידה, אבל בדבר אחד אני בטוח: אשקלון מתקדמת! תרתי משמע.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר