חדריאן. צילום: שחר תמיר
חדריאן. צילום: שחר תמיר

"אני כאן כדי להישאר": ברק חדריאן בטור אישי

ברק חדריאן אמנם לא נכנס למועצה, אך בניגוד לאחרים, הוא לא מתכוון להיעלם מהחיים הציבוריים. הוא יודע מה צריך לתקן בעיר עבור הצעירים והוא נחוש לתת מעצמו הכול כדי לעשות זאת

פורסם בתאריך: 9.11.18 14:11

     

ראשית אני רוצה לומר תודה.

תודה למשפחה היקרה שלי, לחברים הקרובים, לשותפים לתנועת "יוזמה" ולכל מי שליווה אותי בתקופה המשמעותית הזו. אין ספק שמדובר בשיעור חשוב. יש הרבה לקחים להפיק והרבה ללמוד מהתהליך, אך יותר מכול אני חש רווח עצום ממה שקיבלתי בדרך הזו.

הכול התחיל בקיץ שעבר. כשהחלטתי שאני מסיים את השהות שלי בתל אביב, שם שכרתי חדר בדירת שותפים יחד עם לימודי התואר השני שלי בלימודי ביטחון באוניברסיטת תל אביב. “אני חוזר הביתה כדי לשנות את המציאות בעיר בה נולדתי וגדלתי”, אמרתי לעצמי, אולי מהמקום הכי תמים ונאיבי שיש, "חוזר לעיר שיש לה את כל הנתונים להיות עיר מובילה, עיר דגל, עיר שלא דורכת במקום".

הופכים תכניות למציאות. קמפיין החוצות של חדריאן ורשימת יוזמה. צילום: אלירם משה

הופכים תכניות למציאות. קמפיין החוצות של חדריאן ורשימת יוזמה. צילום: אלירם משה

הייתה זו מערכת בחירות קשה. מספר מועמדים גדול אל מול יצרים ומאבקים בין מחנות. אמנם לא נכנסתי למועצה, אך מה שצריך זה להסתכל קדימה, והנושאים דחופים ובוערים ואי אפשר לחכות.

צעירים רבים מחכים לכתובת ומענה עבורם כדי שהעיר הזו, שהם חשים שהיא הבית שלהם, תספק להם את המעטפת הראויה. לדאוג שיוקם פארק ההיי טק, עם מקומות עבודה איכותיים לאקדמאים מבלי שיצטרכו לנדוד לעבוד בערים אחרות. הדבר ישפר פלאים את אורח החיים שלהם. כשהם יעבדו קרוב לבית, יוכלו להגיע הביתה מוקדם יותר, לצרוך תרבות, לבלות ולקצר זמנים במקום לכלות זמן רב ברכבת.

שנית, חובה לשפר את מצב התחבורה הציבורית בעיר ולפעול להקמה מיידית של תחנה מרכזית חדשה. עיר של 150 אלף תושבים זקוקה לטרמינל שמרכז תחבורה מתקדמת, ולא רק עבור מי שאינו יכול להרשות לעצמו רכב. תחבורה ציבורית זה צורך חברתי, להתנייד ממקום למקום בזמן קצר ויעיל. העירייה חייבת לעודד שימוש בתחבורה ציבורית ולהוריד כלי רכב מהכביש, וזה יקרה כשהציבור ישכיל להבין שיותר נוח ויעיל לעלות על אוטובוס מאשר לצאת עם רכב מהבית.

דבר חשוב נוסף הוא שימור המקומות הוותיקים בעיר, כמו שכונת מגדל. שכונה שיכולה להפוך לפנינה ולמוקד לשימור פורח ומואר עם מרכז לאמנים, לתרבות ולמופעים עם מוזיאונים ופארקים מסביב שימשכו מחדש את הקהל האשקלוני ויחזירו את המקום להיות הלב הפועם של העיר.

אחרון וחשוב הוא שמירה על איכות הסביבה ועל חופי הים שלנו. באשקלון רצועת חוף מדהימה של 14 קילומטר. זהו הנכס העירוני החשוב ביותר בעיר, ועלינו, על העירייה, לדחוף מול הממשלה להזרמת תקציבים להגן על המצוק הקורס במיידי, לשפר תשתיות ולחזק היכן שמתפורר. כמו כן, לוודא שלא מוזרם ביוב לים ומטפחים תרבות של ניקיון חופים ולא מוכנס פלסטיק לחופים.

חדריאן וגלאם

"מאחל לגלאם הצלחה גדולה". חדריאן וגלאם. צילום: נדב כהן

בכל נקודת זמן בחיים שלי תמיד חשבתי שלא נכון לשבת בצד. צריך לקחת מנהיגות, להוביל וליזום. אשקלון היא הבית שלי. ואני כאן כדי להישאר. אני רואה בדרך הזו תחילתו של מסע שבו אפעל, אסייע ואתן מעצמי בכל דרך אפשרית כדי שהשינוי יקרה ועל מנת שהמטרות האלו יתגשמו, כדי שאשקלון תהיה עיר שגאווה לחיות בה ויש בה יסודות איתנים לדור הבא.

מאחל הצלחה גדולה לראש העיר תומר גלאם, להנהגת העיר החדשה ולחברי המועצה. קחו את אשקלון לשיאים חדשים, הצלחתכם הצלחתנו!

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר