עיריית אשקלון

עינב קורן במכתב אישי לראש עיריית אשקלון הנבחר

תניח את האגו בצד, הפעל שיקול דעת בשימוש בכספי ציבור, תבחר בעלי תפקידים על פי כישוריהם ותפעל בשקיפות. עינב קורן כותבת לאדם שייבחר בשבוע הבא לתפקיד ראש העירייה

פורסם בתאריך: 26.10.18 13:25

     

“שלום רב” הוא פתיח מומלץ לכל מכתב רשמי, וזו בוודאי תהיה המשימה הראשונה שלך – להשכין שלום! מערכת הבחירות הטעונה שהתנהלה בעיר בחודשים האחרונים לא תותיר לך ברירה אחרת אלא לאחד את נבחרי הציבור סביב מטרה חשובה – קידום רווחת התושבים ופיתוח העיר. אתה בטח תיהנה בהתרגשות רבה מגלי האהדה והאמון כלפיך בראשיתו של חודש נובמבר.

זה בסדר, מותר לך לעצור לרגע, לקחת אוויר וליהנות מההישג המכובד – בתנאים שנוצרו בשנים האחרונות, אין זה מובן מאליו כלל! להיות ראש עיר באשקלון בקדנציה הנוכחית זו אחת המשימות המאתגרות ביותר שבוודאי תידרש אליהן אי פעם. אם תִצְלַח את חמש השנים הבאות בכהונה מלאה ומועילה, זה יהיה הישג מרשים בפני עצמו. לא קל לרצות אותנו תושבי אשקלון, בעיקר אחרי שהאמון במנהיגות התערער כל כך! אני כותבת לך שבוע לפני שנבחרת כי אז לא תחשוד בכוונותיי (אי אפשר לסמוך על אף אחד היום), ואני לא אחשוד בכוונותיך. החופש הדמוקרטי בכתיבת טור דעה מאפשר לי לשמחתי לכתוב בצורה כנה וישירה לקהל קוראים רחב, והפעם גם ספציפית אליך.

עינב קורן

עינב קורן

בתור צופה מהצד לאורך התקופה האחרונה (אבל מפנימה ורושמת) קיבצתי עבורך מספר המלצות וציפיות להתנהלות בריאה כראש עיר. אחרי הכול, כולנו רוצים להחזיר עטרה ליושנה, וכמו כל מורה נחרצת, גם אנחנו ערים לפוטנציאל של אשקלון.

קודם כול, הנח את האגו בצד, ואם לדייק, קפל ואפסן אותו עמוק בבוידם. אמנם אתה נבחרת ברוב קולות, אבל כך גם חברי מועצת העיר. היה חכם ופחות צודק, זהה את המוטיבציה, היכולות והמסירות שלהם ואפשר להם להיות קול משמעותי, אפילו אם הוא לא המועדף עליך. הגיעה השעה לרתום את כלל חברי המועצה להגדרת חזון משותף לעיר, ולא להסתכל עליהם כאל כלי משחק בין קואליציה לאופוזיציה. בכל מקרה, סגירת חשבונות עושה צרבת וטינה עושה קמטים – חבל!

ההמלצה השנייה קשורה לטור אחר שכתבתי, ואם המסר לא הועבר כראוי, אז אשוב ואזכיר לך – מנה בעלי תפקידים על כישוריהם ולא על סמך קשריהם האישיים. עיריית אשקלון אינה מועדון חברים, וכך גם כל הגורמים המקצועיים נותני השירות, החל מקבלנים ויזמים וכלה בעמותות החינוך והחברה הכלכלית. העסקת מקורבים ללא קשר הולם לתפקיד היא הדרך הקלה ביותר עבורך לסמן את הקדנציה שלך כזמנית ביותר.

המלצה שלישית, דאג להרכב מגוון בכל הנוגע להעסקה ופעילות מטעם הרשות (זו בכלל צריכה להיות מדיניות עירונית). וודא שיש ייצוג מגדרי ורב מגזרי הולם לכולם! זה קשה, אין ספק, אבל עליך להיות ראש העיר של כולנו – חילונים, מסורתיים, חרדים, נשים, גברים, צעירים, ותיקים, עולים חדשים, קהילת להט”ב, ילדים ואנשים עם מוגבלויות, משפחות, רווקים, ימין, מרכז ושמאל פוליטי… כ-ו-ל-ם! איך עושים את זה? מתווים מדיניות, קובעים נהלים, שואלים תמיד: “מי לא איתנו? את מי פספסנו?” בהתחלה זה יהיה קצת מלאכותי, בהמשך זה יהפוך להיות טבעי יותר ויותר, כשיוטמע בתפיסת העולם הציבורית והחברתית של העיר.

אירוע הגאווה הראשון של אשקלון

אירוע הגאווה הראשון של אשקלון

המלצה רביעית קשורה בעיקר בנו התושבים – שקיפות, שקיפות ועוד פעם שקיפות! היה אמיץ ופעל מהתחלה לפתוח את דלתות הקומה הרביעית בישיבות מועצה. אפשר ודאג ליזום שיתוף ציבור אמיתי. עודד טיפוח ופיתוח מנגנוני תיעוד של תהליכים, ישיבות ותכניות עבודה שיהיו חשופים לציבור אונליין. הזמן אותנו לשולחנות עגולים מהותיים (לא רק לטובת סימון וי וצילום פוטוגני), אל תסנן אותנו בפייסבוק -התמודדות עם ביקורת היא מיומנות חשובה של מנהיג. צורך כפייתי במחמאות וחנופה לא יעמוד לזכותך.

ישיבת מועצת העיר אשקלון

ישיבת המועצה

המלצה חמישית, הפעל שיקול דעת בכל הנוגע לשימוש בכספי ציבור. איני מדברת על ניצולו למטרות לא חוקיות, אין כאן בכלל שאלה. אני מתכוונת לבזבזנות יתר, ראוותנות ציבורית שעולה לנו אחר כך באחוז הארנונה ובעבודה לפקחי העירייה. לא צריך הכול חינם! הרי ידוע שלכל חינם מתלווה מחיר גבוה למדי. אין צורך בחוברות ממותגות של 30 עמודים בדף כרומו וצבע בתיבות הדואר שמפארות עשייה, יש היום דרכים נגישות יותר להעביר מידע ובאופן ידידותי לסביבה ולכיס! לא צריך פסטיבלים מנקרי עיניים בח-י-נ-ם, לא צריך לשלם הון עתק לזמרים ואמנים מבחוץ, גם לא למפיקי תהלוכות חג! תן קדימות לאמנים, עסקים ונותני שירות מקומיים!


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




המלצה שישית, היה אמיץ ועניו מספיק להיות מוביל שינוי בכל הנוגע לחקיקה של הגבלת קדנציה. ראוי שראש עיר יכהן עד שלוש קדנציות, לא יותר. 15 שנים הן מספיק זמן להתוות מדיניות, לקדם תהליכי שינוי ולמדוד אותם. מנהיגות ארוכה מדי, טובה ככל שתהיה, היא סכנה לדמוקרטיה, כי בסופו של דבר, אנחנו רק בני אדם, וכולנו מועדים לזחיחות ופוטנציאל לשיגעון גדלות. בעולם שמצמיח את דור ה-Y וה– Z, כשהתחלופה התעסוקתית שכיחה יותר, עליך להיות ער לשינויי התקופה ולהבין שתפקידך הוא זמני. ביומך הראשון לתפקיד הבט למרחק – לסיום תפקידך. חשוב על תמונת העתיד של העיר, לאן אתה רוצה להוביל אותה, איזה חותם אתה מעוניין להותיר. חשוב על העתודה שאתה תצמיח. באחריותך להעצים ולהכשיר את המועמד או המועמדת שראויים להחליף אותך. בירוחם זה עבד יפה מאוד, אין סיבה שלא באשקלון ובכל הארץ. אני יודעת שזה דורש גדלות ממנהיג, על כן בדוק עם עצמך: האם אתה מנהיג גדול? אם תצליח לקדם חקיקה אמיצה כזו ברמה המוניציפאלית, אתה תהיה פורץ דרך גם ברמה הלאומית.

אתה מוזמן לגזור ולשמור את מכתבי, לתלות על המקרר או על לוח לבך!

בהצלחה לך ולנו, אנחנו זקוקים לה!

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר