חיילים בתרגיל באשקלון. צילום: דובר צה"ל
חיילים בתרגיל באשקלון. צילום: דובר צה"ל

רוח קרבית

השבוע נזכרתי איך ויתרתי על חלום גל”צ והלכתי לשרת כלוחם בחיל הים. זה קרה כשראיתי שבאשקלון יש ירידה במספר הלוחמים. במבט מעמיק בנתונים הבנתי שהכול תלוי במערכת החינוך העירונית. אשקלון, תלמדי מיבנה

פורסם בתאריך: 8.12.17 12:43

     

השבוע פרסם צה”ל את שיעורי הגיוס בישראל. לפי הנתונים עולה כי באשקלון יש עלייה במספר המתגייסים, נתון הגיוני בסך הכול בעקבות הגידול באוכלוסיית העיר. עם זאת, יש צניחה בשיעור המתגייסים לשירות קרבי. 38.9 אחוז מהמתגייסים לצה”ל משרתים בקרבי, לעומת 41 אחוז בשנה שעברה — ירידה בשיעור של יותר משני אחוזים.

שירות בצה”ל הוא חשוב והכרחי. מלבד ההגנה על ביטחון המדינה, הוא מייצר מפגש בין כלל החברה הישראלית ומסייע בקידום סולידריות חברתית המשלבת בתוכה ציונות ותרומה למדינה.

שירתי כלוחם בחיל הים בספינת דבורה, בפעילות מבצעית מתמשכת וביטחון שוטף על גבולותיה הימיים של מדינת ישראל. אני מודה, לא תכננתי להתגייס לקרבי. אך אני זוכר היטב את הצו הראשון שקיבלתי, איך ישבתי עם המשפחה והתלבטתי מה לבחור ומה לסמן. פתאום אתה מקבל זימון לגיבוש לתפקיד לוחם ימי בחיל הים. החששות עולים, הספקות מגיעים. אך החלטתי שאני הולך על זה ובגדול! זהו האתגר המשמעותי שמזמנים לי החיים ברגע זה, ואני נכון להשפיע ולתרום מעצמי.

ספינת טילים של חיל הים. אילוסטרציה: דו"צ

בזמן השירות, בהאזנה בלתי נגמרת לגלגל”צ, נזכרתי איך בתקופת התיכון חלמתי על קריירה צבאית בגלי צה”ל. תמיד אהבתי להשמיע את דעותיי, ולשלב את זה עם מוזיקה נראה לי מושלם. מה גם שבמשך שנתיים בתיכון הקמתי וניהלתי את חדר הרדיו בבית הספר. למרות זאת, מרגע שקיבלתי קריאה לתרום בהתאם ליכולותיי לא נלחמתי ולא התווכחתי. לא היו לי ספקות לרגע ואף לא ראיתי בכך “רוע גזירה”, אלא הזדמנות ללמוד על עצמי ולעשות משהו משמעותי לטובת מדינת ישראל. לא דמיינתי את עצמי לפני כן שומר על המשפחה והחברים שלי בלילות, בפעילויות מבצעיות נסתרות ויחד עם זה מצליח להתמודד עם עוצמת גלי הים.

מצאתי את עצמי מסתכל על אשקלון מהים ויודע שאני שם כדי שיישנו בעיר שלי בשקט ויוכלו לקיים חיים בביטחון ובשלווה. עברתי שירות מחשל, מלמד ומעצים, ובסופו קיבלתי מצטיין ספינה פעמיים. צברתי בו הרבה חוויות וחברים לכל החיים שעברו איתי שירות משמעותי. לא רק נתתי, אלא גם קיבלתי המון, ועל כך אני מכיר תודה עד היום.

למה אני מספר את החוויה האישית שלי? כדי שמועמד או מועמדת לשירות צבאי העומדים בפני הבחירה לאן פניהם מועדות יראו באופציה הקרבית תרומה אולטימטיבית לחברה לצד התפתחות אישית אדירה. בשירות קרבי אתה לומד עבודת צוות במיטבה, אתה לומד להתמודד עם החיים רחוק מהבית, לגלות עצמאות ולהוביל במנהיגות. כלים אלו הם נכס להמשך החיים, לעולם העסקי ולעולם החברתי. לא תלמד אותם בשום מקום אחר, אלא רק בזכות החוויה המכוננת ששלוש השנים בשירות הצבאי נותנות לך. אנשי ההיי טק הבכירים ביותר הם יוצאי יחידות קרביות, וכך גם אנשים מובילים בתחומי העשייה החברתית וטיפוח הנוער. השירות הקרבי מלמד אותך להעניק הלאה מעצמך לחברה גם אחר כך, בעמותות ובארגונים חברתיים.

אחד בשביל כולם, כולם בשביל אחד. חיילי צה"ל באימון. אילוסטרציה: דו"צ

למי שראה את המדד הארצי, העיר יבנה עשתה את הקפיצה המשמעותית ביותר למעלה מהמקום ה-14 למקום ה-8. ראש עיריית יבנה צבי גוב ארי אמר, “מערכת החינוך ביבנה מכשירה את בוגריה לתרומה למדינה ולשירות משמעותי. בשנים האחרונות מושקעים משאבים רבים בקיום פעילויות ערכיות והכנת בוגרי העיר לשירות ולהתמודדות עם אתגרי המאה ה-21 ברמה האקדמית”. כך רשות מקומית חייבת לפעול — לטפח ערכים לתרומה למדינה ולמיצוי היכולות האישיות והחברתיות. בנוסף, להכין היטב את מסיימי התיכון לקראת השירות ולא לשכוח אותם עם סיומו: לתגמל חיילים משוחררים, להעניק להם מעטפת ראויה עם היציאה לאזרחות על ידי הכוונה תעסוקתית, השכלה אקדמית ורכישת מקצוע.

חיילים צה"ל. אילוסטרציה: דו"צ

בעידן הפוסט מודרניסטי של היום הקפיטליזם שולט בכל פינה, ואנחנו זונחים את הדברים החשובים באמת: יש לנו מדינה אחת ויחידה, קטנה ויפה, עם הון אנושי שלא קיים באף חלקה אחרת על הגלובוס. הטיפוח העצמי לאו דווקא יגיע אם אחשב מה טוב רק לי בנקודת הזמן הנוכחית, אלא בראייה לטווח ארוך לעתיד מתוך הסתכלות רחבה על כלל החברה שבה אנו חיים. יש לנו באשקלון נוער נפלא שיש הרבה מה להתגאות בו. אם העיר תדע להטמיע בו ערכים חברתיים, מיומנויות של מנהיגות, תחושת מסוגלות וחינוך להצלחה, תוך כדי השקעה בלתי מתפשרת בהשכלה, לא רק כלל המדינה תרוויח, גם תושבי העיר וכל אחד ואחת מהמשרתים. כשהם יסיימו את השירות ויחזרו הביתה בשלום, הם יהיו הבאים בתור להעביר את זה הלאה: לקדם חברה טובה יותר, להצליח, לגלות מודעות לאחר ולסביבה שבה הם חיים ולהיות אכפתיים לגורל המשותף של כולנו.

תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר