שחר אלפי במגמת ביוטיכנולוגיה
שחר אלפי במגמת ביוטיכנולוגיה

תלמידה מאורט רונסון העפילה לגמר באולימפיאדה הארצית בביוטכנולוגיה

שחר אלפי, תלמידת יב' באורט רונסון, עלתה לשלב הגמר באולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית בחסות הטכניון, לאחר שהציגה את פרויקט הגמר שלה שחקר השפעת מולקולות במעי על מאפיינים שונים של תאי סרטן

פורסם בתאריך: 27.3.24 21:17

     

שחר אלפי, תלמידת כיתה יב' בביה"ס אורט הנרי רונסון באשקלון הגיעה להישג מדהים כשהעפילה לגמר אולימפיאדת הביוטכנולוגיה הארצית. האולימפיאדה היא יוזמה משותפת של הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון והפיקוח על מגמת הביוטכנולוגיה במשרד החינוך. הזוכים בשלושת המקומות הראשונים יקבלו מלגות לימודים בטכניון.

 

אלפי חקרה במסגרת עבודת הגמר שלה את השפעת מולקולת סודיום בוטירט המופרשת מהמיקרוביום שבמעי על מאפיינים שונים של תאי סרטן השד ברמת אגרסיביות שונה. היא עבדה על פרויקט הגמר במשך כמעט שנה בהנחיית רכזת מגמת ביוטיכנולוגיה בביה"ס, אליס שני.

מגמת הביוטכנולוגיה באורט רונסון נלמדת ברמה גבוהה מאוד, והיא כוללת תכני ידע עיוניים והתנסות מעבדתית ברמה מתקדמת. התלמידים מבצעים מחקר במעבדות המחקר של המכון הטכנולוגי בבאר שבע. את המחקר מנחה דוקטור נועה גודין, בעלת תארים מתקדמים בתחומי ביוטכנולוגיה, רפואה ומדעי החיים, ורכזת המגמה אליס שני.

שחר אלפי, עלתה לגמר אולימפיאדת ביוטכנולוגיה

שחר אלפי, עלתה לגמר אולימפיאדת ביוטכנולוגיה

אלפי העפילה לגמר לאחר שנבחנה בבית הספר, כשבשלב השני הציגה את עבודת הגמר בפני ועדה ארצית של צוות הפיקוח בביוטכנולוגיה. הגמר צפוי להיערך בקרוב בטכניון לעיני תלמידי ביוטכנולוגיה מכל הארץ, כאשר התלמידים שעלו לגמר יציגו את עבודתם בפני ועדת שיפוט בה חברים פרופ' אילת פישמן ופרופ' עומר יחזקאלי, הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון, ויהודית דסקלו, מפמ"רית ביוטכנולוגיה.

"כל הכבוד לשחר שבשנה מאוד לא פשוטה, התמודדה יפה מאוד עם פרויקט הגמר ולקחה על עצמה להשתתף בתחרות שהיא תחרות לא פשוטה". ציינה רכזת המגמה אליס שני. "מדובר בהישג משמעותי מאוד ואני מאוד גאה בה ומאחלת לה בהצלחה".

"העבודה עניינה אותי מאוד עוד מהמפגש הראשון במרכז הטכנולוגי בבאר שבע", סיפרה אלפי. "נהניתי מאוד מהמפגשים שאפשרו לי ללמוד בצורה מעשית את החומר ולכתוב את העבודה. למרות המלחמה והקשיים לא ויתרנו והתמודדנו באולימפיאדה. התרגשתי מאוד לקבל את הבשורה ולשמוע שהעבודה הקשה שלנו השתלמה ואכן עלינו לגמר. אנו מקווים שבהמשך המחקר יתקדם ויוביל לטיפול תרופתי במחלת הסרטן".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר