אחת מיצירותיו של עילאי בן נדב
אחת מיצירותיו של עילאי בן נדב

"לא ידעתי כמה הוא מוכשר": יצירותיו של נער על הרצף מאשקלון במוזיאון בירושלים

עילאי בן נדב, נער בן 14 מאשקלון המאובחן על הרצף האוטיסטי, פונה עם משפחתו למלון בירושלים עקב הלחימה, והחל לצייר בסדנאות תרפיה של מרכז שלוה. יצירותיו מעוררות ההשראה מוצגות כעת במוזיאון ידידי ישראל בירושלים

פורסם בתאריך: 14.2.24 10:21

     

בסדרה של ארבעה ציורים מעוררי השראה, הצליח נער בן 14 מאשקלון – עילאי בן נדב, להמחיש את נקודת מבטו על המצב הביטחוני בישראל ועל תחושותיו.

יצירותיו מופיעות כעת בתערוכה ייחודית – תערוכת התקווה “Living Through War“ המוצגת במוזיאון ידידי ישראל בירושלים, ולאחר שהוצגה במספר מקומות בעולם, היא פתוחה כעת לקהל הרחב.

עילאי מאובחן על הרצף האוטיסטי, והלחץ והחרדות בזמן הלחימה השפיעו עליו מאוד, בייחוד כי בבית שהוא גר אין ממ"ד. בזמן אזעקות הוא הסתתר בחדר האמבטיה ולא הסכים לצאת.

המנהל בעבודתה של האם הבין את המצב המורכב והחליט לתת למשפחה את ביתו עם ממ"ד, אך גם המחווה הזו לא עזרה להתמודדות של עילאי. לאחר כשבוע בו המשפחה הבינה שיהיה קשה להמשיך כך, הם פונו על ידי עמותת המש"ב למלון בירושלים. עמותת המש״ב היא עמותה המורכבת מהורים לילדים עם צרכים מיוחדים בגילאים שונים, אשר מסייעת להורים להתמודד עם אתגר גידול הילד המיוחד בשגרה ובחירום.

מיצירותיו של עילאי בן נדב מאשקלון

מיצירותיו של עילאי בן נדב מאשקלון

כחלק ממערך התמיכה שניתן למשפחות המיוחדות, הוצעו למשפחות טיפולים פרא רפואיים עבור הילדים במרכז שלווה בירושלים, וכן פעילויות שונות.

חלק מהפעילויות הייתה התרפיה באמצעות הציור, שם הצליח עילאי להביא לידי ביטוי את כישרונו בציורים שמכניסים את המתבונן לעולמו שלו, שם הוא מסתכל מהמאקרו – מערכת השמש, על המיקרו – ארץ ישראל והדרום שספג פגיעה אנושה בשבעה באוקטובר.

"כשראינו את הציורים ממש התרגשתי", סיפרה סיגל, אמו של עילאי. "אפילו בכיתי מהתרגשות כי לא ממש הבנתי עד כמה עילאי מוכשר. אנו מודים למשפחת המש״ב החברתי, אשר ליוו אותנו לאורך המלחמה, ושבזכותם פינו אותנו לירושלים שם הכרנו את מרכז שלוה המדהים".

ב"תערוכת התקווה” ניתן לראות כ-20 ציורים נוספים שצוירו במסגרת הפרויקט הייחודי שנולד מתוך שיתוף פעולה בין אמנים צעירים, חברי עמותת שלוה, לילדי מפונים מן העוטף, שהשתתפו בסדנאות של תרפיה באמנות ויצרו יחד יצירות שמפיחות בכולם תקווה.

מיצירותיו של עילאי בן נדב

מיצירותיו של עילאי בן נדב

היצירה מעניקה לאמנים הצעירים, שמתמודדים עם נכות, אפשרות להביע את רגשותיהם ולשרטט בעזרת שפה של צבע וצורה את חוויותיהם מאז ה-7 באוקטובר. מטרת התערוכה היא להפיץ מסר של אחדות, לפיו אנחנו אולי שונים זה מזה מבחינות רבות, אבל בסופו של דבר, החיבור העוצמתי ביותר ביננו הוא התקווה לעתיד טוב עבור כולנו.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר