תיאטרון טזתה. צילום: תיאטרון טזתה
תיאטרון טזתה. צילום: תיאטרון טזתה

רק באשקלון: התיאטרון האתיופי הרשמי הראשון בישראל

תיאטרון 'טזתה' שהוקם באשקלון ב-2016, הוכר על ידי משרד התרבות והספורט כתיאטרון האתיופי הרשמי בישראל. פרוט פרדה, שיזמה את הקמתו ומנהלת אותו כיום: "אנחנו התיאטרון הראשון מסוגו בארץ, בזכות אנשים טובים בדרך ובזכות ההתמדה שלנו"

פורסם בתאריך: 16.1.24 21:33

     

לראשונה בישראל, משרד התרבות והספורט הכיר בתיאטרון 'טזתה' באשקלון כתאטרון האתיופי הרשמי.

התיאטרון, אשר הוקם בשנת 2016 באשקלון העלה מאז ועד היום כשלוש הפקות מקוריות בשפה האמהרית וגם כיום ממשיך להעלות הפקות ייחודיות אשר משמרות את המסורת האתיופית הענפה ומעניקות במה ליצירה הייחודית והחשובה.

את הקמת התיאטרון יזמה וגם מנהלת כיום פרוט פרדה, תושבת אשקלון שעלתה לישראל בשנות התשעים כאשר היא רק בת 10, ומאז מגשימה את חלומה לעסוק בניהול האומנותי של תיאטרון אשר משמר את תרבות חייה.

התיאטרון פועל כיום עם שמונה אנשי צוות כאשר חמישה מתוכם הינם שחקנים פעילים בהפקות ושלושה הינם אנשי אדמינסטרציה, ניהול ושיווק.

תיאטרון טזתה. צילום: תיאטרון טזתה

תיאטרון טזתה. צילום: תיאטרון טזתה

"תיאטרון 'טזתה' עשה היסטוריה כשהנגיש בפעם הראשונה בארץ בשנת 2016 הפקת מקור בשפה האמהרית ועושה היסטוריה פעם נוספת גם עכשיו כשהוא הופך לממוסד ומצדיק את הטייטל 'תיאטרון אתיופי ישראלי'", אמרה פרדה. "אנחנו התיאטרון הראשון מסוגו בארץ וכל זה התאפשר בזכות התמיכה של בעלי והילדים שלי, בזכות השחקנים, במיוחד עלמוורק איילה, בזכות אנשים טובים בדרך ובזכות ההתמדה שלנו. כמובן תודה גדולה לעמותת עולים ביחד, לעיריית אשקלון על התמיכה והחיבוק ולגברת דפנה ביטון שעמדה לצידי".

בימים אלה, מעלה התיאטרון את הפקת 'כציון בסטג'רבה' (מאחורי ציון) המקורית, שמופיעה בכל הארץ ומבוססת על סיפורם המשפחתי של עולים מאתיופיה, אם חד הורית ובנה הצעיר שהסתבך עם החוק מבלי שחטא. ההצגה נותנת זרקור לסיטואציה הקשה אליה נקלעו בני המשפחה והוא מעורר תגובות רבות והזדהות בקרב הצופים דוברי האמהרית, עבורם זוהי הזדמנות נדירה לחוות תרבות בשפת האם שלהם.

תיאטרון טזתה. צילום: תיאטרון טזתה

תיאטרון טזתה. צילום: תיאטרון טזתה

לפני מספר ימים נפגשה פרוט עם ראש העירייה תומר גלאם, סגנית ראש העירייה מיריי אלטיט, מנהלת אגף תרבות נוער וספורט, דפנה עמירה ביטון ומנכ"לית עמותת עולים ביחד, גנט דסה.

גלאם שיבח את פרוט על הישגיה התרבותיים לקידום המורשת והמסורת האתיופית ברמה הלאומית.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר