התלמידים בהצגת הפרויקט. צילום: אורט רונסון
התלמידים בהצגת הפרויקט. צילום: אורט רונסון

"כולם מרוויחים מכזה פרויקט": תלמידי רונסון במשימת למידה מרתקת

תלמידי אורט רונסון ביצעו פרויקט בנושא אהבה המשלב מקורות מהתנ"ך ומהספרות. במסגרת הפרויקט, התלמידים הביאו ידע מעמיק ופרשנויות חדשות, וקישרו בין האהבה האנושית לבין האהבה לבעלי החיים. המורות שליוו את הפרויקט התרשמו מהיכולת להציג תחומים שונים בצורה יצירתית ומרתקת: "ברגע שהתלמידים רוכשים מיומנויות של השוואה, היריעה והבנת החומר רחבות הרבה יותר"

פורסם בתאריך: 22.6.23 20:14

     

באורט רונסון התקיים לפני מספר ימים פרויקט ייחודי שהוכיח את יכולות התלמידים לשקוע בעולמות מגוונים ולחשוב מחוץ לקופסה. במסגרת הפרויקט נדרשו התלמידים להציג ידע ופרשנויות בנושא אהבה, על פי מקורות התנ"ך והספרות. בין התוצרים, הייתה קבוצה אחת שהפתיעה את המורים באופן יוצא דופן, כשמצאה את הקשר המרתק בין המקרא, לבין נושא הצמחונות וזכויות בעלי החיים.

 

הפרויקט, ששמו 'אינטר רונסון', ניתן לתלמידי כיתה ט', בהנחיית המורה לתנ"ך רויטל דיין, והמורה לספרות איילת אריאלי. המורות שלחו את התלמידים למסע חשיבתי מרתק בתחומי התנ"ך והספרות העולמית. במשך שעה שבועית ישבו בכל פעם קבוצת תלמידים אחרת יחד עם המורות, וכל קבוצה בחרה להציג תוצר אחר מנקודת מבטה. קבוצות מסוימות הציגו את נושא האהבה בין גבר לאישה על פי מקורות התלמוד והתנ"ך, וכאלה שהציגו את סיפור אמנון ותמר מחד ואת רומיאו ויוליה מהכיוון הספרותי.

אורט ע"ש הנרי רונסון

אורט ע"ש הנרי רונסון

נושא האהבה בין האדם לבעלי החיים משך את רוב תשומת הלב, בייחוד עם מקורות מהתנ"ך שהביאו התלמידים, בהם מוזכר הסיפור על בלעם והאתון, בו בלעם מכה את האתון שפותחת עת פיה ותמהה למה הוא מכה אותה, סיפור שמראה קשר בין האדם לבהמה, כמו גם פסוקים שמחייבים את האדם לתת אוכל לבהמתו לפני שהוא עצמו מצווה לאכול.

בהקשר הספרותי הביאו התלמידים את הסיפור 'יגון של צ'כוב' על אדם ששרוי באבל, שבני האדם לא מתייחסים לאבלו וממשיכים בחייהם, והוא מצידו מספר את כל הצער שלו לסוסתו. דוגמא נוספת שהביאו היא ספר הגו'נגל בו הילד מוגלי גדל לצד החיות בג'ונגל ולומד מהם את החוקים הבסיסיים של החיים.

בנוסף, שני חברי הקבוצה המגדלים תוכים בביתם, הביאו את התוכים לכיתה, והסבירו מדוע הם בחרו שלא לקצץ להם את נוצות הכנפיים, בשונה מבעלי תוכים אחרים, המקצצים את הנוצות מתוך חשש שהתוכי יברח, וציינו בכך את הקשר ההרמוני בין האדם לבע"ח.

"הסיפוק הכי גדול שלי היה לראות את היכולת של התלמידים לנוע בין שתי דיסציפלינות", סיפרה המורה לתנ"ך רויטל דיין. "לנוע בין שני נושאים על ציר הזמן ולהגיע למסקנה שמאז ומתמיד הייתה אהבה בין האדם לחיה ואנחנו צריכים לשמור על זה. גם לחבר את שירו של עומר אדם 'מודה אני' עם המזמור מתהילים 'ה' רועי לא אחסר' היא דוגמא מצוינת לחיבור שכזה. ברגע שהתלמידים רוכשים מיומנויות של השוואה, היריעה והבנת החומר רחבות הרבה יותר".

המורה לספרות איילת אריאלי הוסיפה: "מדובר בלמידה מבוססת על תחומי עניין של התלמידים. מתוך זה הם רוכשים אסטרטגיות למידה שעוזרים להם לשאר המקצועות וכולם מרוויחים מכזה פרויקט".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר