אלעפייה היום
אלעפייה אתמול

האסון באלעפיה: בעל העסק חשוד בגרימת מוות ברשלנות

אחד הדברים שנבדקים היא התעסקות במנגנון הבטיחות שאמור למנוע דליפת גז. בעל העסק שוחרר לאחר חקירתו בתנאים מגבילים. "המשטרה לא הצביעה על רשלנות אחת מצידו", אומר סנגורו של בעל העסק

פורסם בתאריך: 19.6.23 08:53

     

אתמול נפתחה חקירה משולבת לבדיקת תאונת העבודה שגרמה למותו של מקסים שמעוני, עובד במאפיית אל עפייה שבכיכר החאן באשקלון.

בהודעת המשטרה מהבוקר נמסר כי "במסגרת חקירת המשטרה, נעצר לחקירה בעל העסק בשנות ה-60 לחייו". במשטרה מציינים כי הוא נחקר בחשד לגרימת מוות ברשלנות ובסיום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים בהם מעצר בית.

אחד הדברים שנבדקים כעת בחקירה היא התעסקות לא מקצועית עם וסת הגז בתנור. אחד ממנגנוני הבטיחות שיש בתנורים הפועלים בגז, זה וסת שתפקידו לסגור את מעבר הגז ברגע שיש דליפה, אלא שמבדיקה ראשונית התגלה כי כי אותו וסת היה עטוף בדבק איזולירבנד, מה שמלמד כי הייתה איתו התעסקות, שככל הנראה לא בוצעה על ידי איש מקצוע.

הקיר של המאפייה

הקיר של המאפייה

זירת האירוע במאפיה

זירת האירוע במאפיה

כמו כן, מחקירת המשטרה עולה חשד כי המקום פעל ללא רישיון עסק מטעם עיריית אשקלון, וכעת נפתח במשטרה הליך לבחינת סגירת העסק בצו מינהלי לתקופה מסוימת.

עו"ד דוד גולן, סנגורו של בעל העסק אומר כי "המשטרה לא מצביעה על שום רשלנות או על משהו שדומה לרשלנות. הייתה פה תאונה מצערת אבל כשאתה מייחס לאדם התרשלות אתה צריך לומר לו במה התרשל. המשטרה לקחה כותרת והיא יפה מאוד אבל אתה צריך להצביע במה הוא התרשל. צריך הלמתין שיתקבל הדו"ח של משרד העבודה והוא יאיר את עינינו בדבר". עוד אומר עו"ד גולן כי המקום פעל עם רישיון עסק מטעם העירייה במשך שנים רבות.

בתאונת העבודה הקשה אתמול, נהרג כאמור, מקסים שמעוני. נשוי ואב לשני בנים.

מקסים שמעוני ז"ל

רק בשבוע שעבר התגייס בנו הגדול לצה"ל והוא לקח יום חופש כדי ללוות אותו לבסיס. "הוא התרגש לקחת אותו לבסיס", סיפר מכר שלו, "והוא סיפר בשמחה שהבן שצריך להגיע לשבת".

שמעוני עבד זמן רב באלעפיה ובתקופה האחרונה אף קודם בעבודתו. מספרים שהוא היה אהוב על כל העובדים במקום. "הוא היה אדם טוב מאוד, איש מיוחד שכולם אהבו אותו. הוא היה שומר מצוות, מקפיד על הכל", סיפר אדם שעבד איתו.

תיעוד מיוחד מגלה כי במקום היה יכול להתרחש אסון גדול פי כמה – שני ילדים עברו במקום רגעים ספורים לפני הפיצוץ שריסק והעיף את הקיר של המאפיה.

מפקד מחוז דרום בשירותי הכבאות, טפסר איציק עוז שנכח במקום מסר: "לוחמי האש שהגיעו למקום החלו בסריקות לאיתור לכודים ולצערנו במקום נמצא הרוג, בסריקות נוספות נשללו לכודים או נפגעים נוספים. ככל הנראה מדובר בפיצוץ נפחי בתוך המאפייה ואנו חוקרים במקום יחד עם משטרת אשקלון, המאפייה פונתה ונבדקת ע"י מהנדס העירייה בכדי לשלול סכנת קריסה".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר