אור שפיץ. צילום: אור שפיץ
אור שפיץ. צילום: אור שפיץ

"אני רוצה להביא את הווייב של ת"א לאשקלון": אור שפיץ פותחת פוד טראק ראשון בטיילת בר כוכבא

הקונדיטורית אור שפיץ, מקימה פוד טראק ראשון שיעבור בכל הארץ. התחנה הראשונה שהיא בחרה לעצור בה היא העיר אשקלון, וביום ראשון הקרוב תהיה הפתיחה הגדולה. בראיון ל'כאן דרום' מספרת אור מדוע בחרה דווקא באשקלון, מה היא תעשה בסבבי הלחימה, איזה קינוחים היא תכין במיוחד לעיר, איך קיבלו אותה ברבנות ועל המשפחה המוכרת שיש לה כאן באשקלון

פורסם בתאריך: 15.6.23 07:31

     

יום ראשון הקרוב יהיה יום מיוחד במינו. בלי שביזות יום א'. זה יהיה יום ורוד. מלכת הקינוחים של ישראל, אור שפיץ, תפתח את הפוד טראק הראשון שלה, בעיר אשקלון. מתחם טיילת בר כוכבא לא יראה אותו דבר. משאית ורודה מקושטת באינספור פרחים, תפתח את החלון ותמכור קינוחים שאנשים בתל אביב עומדים בתורים ארוכים עבורם. וזו הולכת להיות פתיחה חגיגית, בדיוק כמו אור. זה הולך להיות מדהים ברמות", היא אומרת. "יהיה די-ג'יי שיעשה אווירה של מסיבת שקיעה, עם הרקע של רצועת החוף המדהימה של אשקלון. הולכת להיות חוויה אחרת ושונה".

אור שפיץ נכנסה לתודעה של כולנו חזק מאוד, כשהשתתפה בתכנית 'בייק אוף ישראל' כשרק הייתה בת 18. הקינוחים המדהימים שלה כבשו את הקהל, את לב השופטים, ומהר מאוד היא הפכה לאחת הדמויות הוורודות והמשמחות ביותר בישראל, כשכל כולה סוכר.

אור שפיץ. צילום: עומר שפירא

אור שפיץ. צילום: עומר שפירא

את עסק הקינוחים הראשון שלה היא פתחה בדיוק כשהקורונה נכנסה לישראל. העבודות על הבייקרי בתל אביב היו בעיצומן, והיא לא תיארה לעצמה שאיזה וירוס קטן ישפיע. אבל היא לא ויתרה. הסגרים היו, אבל מיד כשהסתיימו, תורים ארוכים חסמו את הרחובות והחניות ברחוב בוגרשוב בתל אביב, והקינוחים שלה הפכו לשם דבר.

הקורונה שהייתה אכזרית אל רבים מאיתנו, לא שברה אותה. אז אם מישהו חושב שסבבי לחימה שעלולים לפרוץ בעיר בזמן הקרוב יפחידו אותה, תהיו בטוחים שלא. "אני אף פעם לא בוחרת בדרך הקלה ואני מודעת לסיכונים והבעייתיות, אבל אני מקבלת בימים האחרונים כ"כ הרבה פרגונים מאז שהודעתי על הבייקרי באשקלון, שזה הרבה יותר חשוב לי", אמרה.

סבב הלחימה האחרון היה זה שגרם לאור להעלות את הרעיון הזה. "בסבב הלחימה האחרון, קיבלתי אינספור הודעות למשלוחי קינוחים מכל הארץ, בייחוד מהדרום, ובגלל הזמנים לא הצלחתי לספק את הסחורה כמו שצריך. החלטתי שאני רוצה לשמח את תושבי הדרום ולהרים להם ולהיות קרובה".

ולמה דווקא אשקלון?
"אשקלון היא עיר מדהימה, עם נוף מהמם ורצועת חוף שאין לתאר. וכשהצעתי לערים בדרום להגיע עם פוד טראק, אשקלון הייתה הכי זריזה בלהגיב לי, ולסייע לי בכל הנדרש כדי שזה יקרה. לעירייה היה חשוב שיהיה מקום כיפי ומשמח לתושבים והם נרתמו מיד ועזרו בכל מה שצריך כדי שזה יוקם. העזרה והחום והפרגון שקיבלתי מהעיר הזו גרם לי להבין שהיא המקום הנכון".

הפוד-טראק של אור שפיץ. צילום: אור שפיץ

הפוד-טראק של אור שפיץ. צילום: אור שפיץ

את מכירה את אשקלון? יצא לך לבלות בה?
"בטח, ואני מופתעת כל פעם מחדש. אשקלון היא עיר מדהימה ויש בה רצועת חוף מהממת. ויש לי גם קרובי משפחה באשקלון – משפחת טבקול, אח של סבא שלי ז"ל – דני טבקול, סייע לי רבות בנושא של פתיחת הפוד טראק בעיר".

ומה באמת תעשי אם יפרוץ שוב סבב לחימה?
"אני לא רואה סיבה שהמשאית תזוז. אני יודעת מה הסיכונים, אני יודעת מה ההשלכות הכלכליות. אבל אנחנו עם ישראל ואנחנו פה כדי להישאר. אני לא יודעת איך זה מרגיש בפועל כשזה קורה, אבל אני סומכת עלינו, וסומכת על עם ישראל שלמרות הכל הם ימשיכו לבוא ולקנות כמו שבקורונה אנשים עמדו בתורים עם מסכות, למרות הסכנה. וגם כשהייתה קורונה, לא ויתרתי על הפתיחה של המקום".

"הבייקרי בתל אביב היה בתהליכי הקמה ושיפוצים עוד לפני שהקורונה התחילה בסין. ואני זוכרת שכששמענו על זה שיש משהו בסין, הדבר שהדאיג אותנו זה איך תגיע הסחורה. לא באמת חשבנו שזה יגיע אלינו וישלוט בסדר היום שלנו ברמת הסגרים, וזה קרה. היו לזה השלכות כלכליות, הייתי צריכה להוציא לחל"תים, היו הפסדים, אבל החינוך שקיבלתי מההורים שלי הוא לחשוב חיובי ותמיד לחשוב איך לעשות מהלימון לימונדה. וזה רק חישל אותי. לאשקלון אני באה מוכנה. אני לוקחת בחשבון שקיים סיכון ביטחוני שישפיע כלכלית. אבל בדיוק כמו בקורונה – אנשים לא ויתרו. ועם כמות ההודעות והפירגונים שאני מקבלת מאז שהודעתי על הפוד טראק באשקלון והידיעה שאנשים ממש מתרגשים מזה, אני סומכת על תושבי הדרום שיבינו שאני באה לשמח. בחיים לא קיבלתי כאלו הודעות מיוחדות מאנשים. וזה ממש מרגש".

הפוד-טראק של אור שפיץ. צילום: אור שפיץ

הפוד-טראק של אור שפיץ. צילום: אור שפיץ

"בהתחלה אמרו שאני גימיק"

לבייקרי בתל אביב מגיעים אנשים מכל הארץ, וגם באשקלון זה צפוי לקרות. הבייקרי של אור הולך להפוך את העיר למוקד תיירותי. הקינוחים שלה והווייב המיוחד שהיא מביאה, הם אטרקציה לכל דבר. "אני מתרגשת ומעריכה את זה כל כך שמגיעים מכל הארץ במיוחד, זה לא מובן מאליו".

"מה שמרגש ביותר הוא שבסופו של דבר, אני אור מחולון, ילדה שהתחילה בגיל 18 מהמטבח במרתף של ההורים שלי, והיום בגיל 25 מנהלת קונדיטוריה בתל אביב. אני מתרגשת כשמבקשים לעשות איתי סלפי ואני תמיד מצטלמת באהבה. זה משמח אותי ובמקביל קצת מביך, אני עדיין מתביישת לפעמים כשזה קורה. הרבה בהתחלה אמרו שאני גימיק ושזה יעבור. וזה לא עובר".

מה הסוד של ההצלחה שלך? אלו הרבה יותר מ-15 דק' תהילה של אחרי ריאליטי.
"אני נשארת על הקרקע, יש לי משפחה מדהימה שגורמת לי להעריך את זה ועוזרת לי. אני רואה את זה כעבודה שלי, וזה מה שמעניין אותי. אם אתפלצן ואתפוס מעצמי, זה יאבד את זה. הסוד הוא בהנאה. אני נהנית מזה".

אנשים יצפו להגיע ולראות אותך. את תהיי שם הרבה?
"בטח שאני אהיה. זה הבייבי שלי, אימא לא יכולה להיות בלי הילד שלה. אני רוצה להיות בעסק הזה, לראות אותו פורח ולהצליח ליהנות מכל האהבה שאני מקבלת מתושבי הדרום. אבל חשוב לי שיהיה שם מישהו באופן קבוע שיקל עליי, וידע בדיוק מה הלקוחות אוהבים ולתת את הווייב הזה שאני נותנת, וטלי היא האדם המתאים שינהל את המקום", היא אומרת.

אור שפיץ בתכנית בייק אוף. צילום מסך מהערוץ

אור שפיץ בתכנית בייק אוף. צילום מסך מהערוץ

מי שעוקב אחרי אור ברשתות החברתיות, בטח כבר מכיר את טלי, העובדת המסורה שכבר הפכה לסלב בפני עצמה. "היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי, מהאינסטגרם שלי, ומה שמצחיק זה שהעובדים שלי, שכל כך מזוהים איתי, הופכים להיות מוכרים מבלי שרצו בזה, מזהים אותם בקניון והם לומדים ליהנות מזה בסוף, וזה מדהים. הלקוחות שלי עוקבים באינסטגרם אחרי הצוות שלי, וכולם מכירים אותם. אני וטלי יד ביד כבר שנים. ויד ימינה של טלי תהיה שילת – שהיא העובדת הכי ותיקה שלי שעובדת איתי 4 שנים. עוד מאז שהייתי מעבירה סדנאות. היא גרה בדרום ודאז היא הייתה עושה את הנסיעות האלו כל פעם עד לתל אביב, ועכשיו היא תהיה פה, חלק מהצוות באשקלון".

הפוד-טראק של אור שפיץ

הפוד-טראק של אור שפיץ

בנוסף להן, בנתה אור צוות עובדים מהדרום, שהספיק כבר להפוך לחלק מהמשפחה. "הצוות של תל אביב אפילו קצת מקנא בתשומת הלב שהצוות של אשקלון מקבל, אז אני עושה להם ערב גיבוש מיוחד עם הדרכה משותפת. אני רוצה להביא את הווייב של תל אביב לאשקלון".

"מאפים שהמצאתי לאשקלון"

הפוד טראק יביא איתו לעיר אווירה אחרת לחלוטין. לא רק העובדים של אור והיא עצמה, אלא כל הקונספט. על פי אור, לא רק הקינוחים צריכים לעשות שמח בלב, אלא גם העיצוב של המקום. "כשטיילתי בלונדון ראיתי מקומות מעוצבים עם פרחים על הכניסה ואנרגיה כיפית ומהממת, ואמרתי לעצמי איך אין את זה בארץ? ואני חושבת שזה חלק מהאווירה. אי אפשר לעבוד ליד מקום כזה ולא להיות שמח, אז זה הסמל של המקום שלי. ורוד עם פרחים. לפני כמה ימים הייתי באשקלון בשושו וטיפסתי על המשאית מלמעלה וסידרתי קצת פרחים, ואנשים שעשו הליכה הסתכלו וחייכו, ילדים, אנשים מבוגרים. כולם עברו ונהיה להם שמח. ואני כל כך מחכה לפתיחה, שיהיה להם שמח כל יום".

איזה קינוחים נראה שם?
"הקונספט יהיה שונה. זה לא אותם הדברים שנמכרים בבייקרי בתל אביב, וזו המטרה, אני לא רוצה להיות רשת. אני לא רוצה שאנשים יגיעו לסניפים שלי ויגידו שזה אותו דבר, או הנה עוד סניף של אור שפיץ. באשקלון למשל יהיו גם דברים מלוחים, ויהיו מאפים שהמצאתי במיוחד לעיר. הולכת להיות חוויה אחרת ושונה. למשל בתל אביב יושבים על כסאות בית קפה, ובאשקלון יהיו ארגזים מגניבים וישיבה סטייל פיקניק מול הים. חלק מהקינוחים יוגשו בתוך כוס קינוח גדולה כדי שיהיה נוח להסתובב איתה. אנשים מגיעים למקום כל כך יפה כמו הטיילת מול הים, אז הם לבטח ירצו לטייל, ולאכול בנוח בזמן שהם מטיילים. אפילו על הנוחות שלהם בזמן האכילה חשבתי, ואמרתי לעצמי שאולי הם בכלל לא ירצו לשבת אלא לרדת עם זה לחוף. חשוב לי שהכל יתאים, וכל מקום יקבל את מה שנכון לו. אני לא רוצה להיות משהו שהם כבר ראו וטעמו, זה יהיה משהו שונה".

ומה לגביי הכשרות?
"הבייקרי הוא כשר למהדרין בהשגחת הרבנות אשקלון. שהם מדהימים ומרימים לי".

המחירים יהיו נגישים?
"עליית המחירים ממשיכה, ותהיו בטוחים שהספק שלי לא אמר שבגלל שאני מגיעה לאשקלון אז הוא יוריד לי מחירים. חומרי הגלם שלי נשארים הכי איכותיים, ואני עובדת כל כך קשה על כל קינוח. יחד עם העיצוב של המקום ו-אני, הלקוח משלם על החווייה וזה הולך להיות מושלם. חלק מהמאפים יהיו במחירים נמוכים וחלק פחות".


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר