להקת רוח חדשה יחד עם ד"ר אוחיון. צילום: גל אלטון
להקת רוח חדשה יחד עם ד"ר אוחיון. צילום: גל אלטון

שילוב אנשים עם מוגבלויות בחברה: כנס מיוחד במכללה האקדמית אשקלון

המחלקה לעבודה סוציאלית באקדמית אשקלון, ערכה כנס שעסק בשילובם והטמעתם של אנשים עם מוגבלויות בקהילה ובמקומות עבודה. דר' קריסי, מנהלת המרכז לנגישות אקדמית במכללה האקדמית אשקלון: "כולנו צריכים לזכור כי כל אדם באשר הוא, עשוי ביום מן הימים להתמודד עם מגבלה כזו או אחרת"

פורסם בתאריך: 8.6.23 09:28

     

המכללה האקדמית באשקלון ערכה כנס בנושא אנשים עם מוגבלות בחברה הישראלית, ובשאלה לאן הגענו כחברה בטיפול, ביחס ובשילוב אנשים עם מוגבלויות. הכנס הינו פרי שיתוף פעולה בין הפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה ופרויקט "תקווה ישראלית" באקדמיה.

 

 

 

בכנס השתתפו חוקרים מהאקדמיה בארץ, שמחקרם עוסק בהיבטים של זמן ומרחב ביחס למוגבלות. המשתתפים מעולם האקדמיה והמקצוע עסקו בהיבטים של מוגבלות הנוגעים לפרט, למשפחה, לקהילה ולחברה בישראל, השילוב בתעסוקה, בצבא ובלימודים באקדמיה.

פרופ שיר דפנה תקוע. צילום: שי כהן

פרופ שיר דפנה תקוע. צילום: שי כהן

ד"ר שמעון אוחיון, ממונה תקווה ישראלית במכללה, פתח את הכנס והתייחס בדבריו גם לנושא שילוב של אנשים עם מוגבלות בהלכה היהודית ואמר: "על אף שבמשך כל הדורות ראינו יחס אמביוולנטי לאדם עם מוגבלות, פעמים היא מכילה ומשלבת ופעמים היא מדירה ומנחיתה אותו, בדורות האחרונים רואים פסיקה המשלבת את האדם עם מוגבלות בכל חיי הקהילה". גם פרופ' גל מאירי, ממקימי המרכז הלאומי לחקר האוטיזם, דיבר והציג בכנס מחקרים חדשים בתחום. הפאנלים שהתקיימו נגעו במורכבות של תהליך ההכלה החינוכי, כאשר את החלק האחרון חתם אילון גולן, המתמודד עם מחלת ניוון שרירים נדירה.

ד"ר מירי קריסי, מנהלת המרכז לנגישות אקדמית, המכללה האקדמית אשקלון, הציגה בכנס מחקרים מעניינים, הבוחנים את חששותיהם של מעסיקים בהעסקת אנשים עם מוגבלויות. "במסגרת המחקר פיתחנו כלי להערכת גורמים ישירים ועקיפים, הכולל את החששות מפני העסקת אנשים עם מוגבלויות. המחקר מהווה נדבך ראשון בזיהוי ובשינוי הגישה כלפי אוכלוסייה זו במקומות העבודה", אמרה דר' קריסי. "המחקר הצביע על כך  שניתן לצמצם את מידת החשש של המעסיקים באמצעות פיתוח סדנאות שתאפשרנה היכרות עם מוגבלויות מסוגים שונים ומתן כלים להתמודדות עם הקשיים הנובעים מהן, להכרת סוגי המוגבלויות השונות, למתן כלים ולהתמודדות איתן; צמצום העמדות השליליות והפחתת דעות קדומות כנגדן, העברת ידע למעסיקים בנוגע לזכויותיהם בקבלת השתתפות כספית מהמדינה ובביצוע התאמות נגישות".

עוד ציינה ד"ר קריסי כי היא מרגישה שחובתנו המוסרית כחברה היא להסיר את החסמים המקשים על אוכלוסייה זו ולנסות ולהנגיש עבורם את מסע החיים עד כמה שניתן. "כולנו צריכים לזכור כי כל אדם באשר הוא עשוי ביום מן הימים להתמודד עם מגבלה כזו או אחרת, שקופה או גלויה, במעגליו הקרובים או הרחוקים".

דרק שיר דפנה תקוע, דיקנית הפקולטה לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית אשקלון, חיזקה את הנושא כשסיפרה על התאונה שעברה, שלאחריה התמודדה עם מוגבלות.

בסיום הכנס הופיעה להקת "רוח חדשה", המורכבת מזמרים ומנגנים עם מוגבלויות, שריגשה את הקהל עם שירים ישראלים והביאה לידי ביטוי כישרונות יוצאי דופן.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"


 

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר