אירוע השקת התכנית אטלס גוניורס בבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: עודד קרני
אירוע השקת התכנית אטלס גוניורס בבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: עודד קרני

"עכשיו יש לנו שוויון הזדמנויות": כך התקבלו תלמידים מחוננים מאשקלון לחברות סטארטאפ

70 תלמידים מהמרכז למחוננים באשקלון הצליחו להכניס את עצמם לחברות הסטארטאפ המובילות בישראל. יחד הם יצרו תוכנית מיוחדת שהושקה לפני מספר ימים בבורסה לניירות ערך בת"א. "ילדים שבעבר גדלו בפריפריה נתקעו מאחור, אבל עכשיו יש לנו הזדמנות לשוויון הזדמנויות עם המרכז", אמרו התלמידים ל"כאן דרום"

פורסם בתאריך: 4.4.23 12:11

     

18 שנים לאחר שהחל לפעול המרכז למחוננים באשקלון שנוסד על ידי אלינה לוסטוב – המנהלת את המרכז גם היום, הצליח המרכז להביא את התלמידים לשיא חדש: התמחות בחברות סטארטאפ המובילות ביותר בארץ – הזוכות והפיינליסטיות של פרס האטלס היוקרתי, המוענק לחברת סטארט אפ שיצרה את הערך המשמעותי ביותר בישראל ובעולם. 8 מבין החברות הללו יכניסו את התלמידים לשערי החברה, אל חדרי הישיבות, המעבדות, פגישות הצוותים. אל עולם ההייטק האמיתי.

לדבר הגדול הזה שקורה, לקח בסה"כ חודש וחצי להתהוות, והכל בזכות שיתוף הפעולה הנדיר שנוצר בין אלינה לוסטוב – מנהלת ומייסדת מרכז המחוננים באשקלון, עם בועז ארד, מייסד Atlas award. יחד הם פנו לחברות הסטארטאפ המובילות, ששיתפו פעולה מצידן והתגייסו לתכנית כשהם מתרגשים, לא פחות מהתלמידים.

אלינה לוסטוב ובועז ארד מובילי התכנית. צילום: עודד קרני

אלינה לוסטוב ובועז ארד מובילי התכנית. צילום: עודד קרני

תכנית יחידה במינה בארץ

אז איך אפשר להקים כזו תכנית בחודש וחצי? ובכן, זה בהחלט היה מרתון מטורף. "הכל התחיל בהזמנה של תלמידי 'המרכז למחוננים' באשקלון ע"י בועז ארד מייסד Atlas award, אל גמר תחרות פרס האטלס היוקרתי שהתקיימה בנובמבר האחרון, בהשתתפות מייסד ויקיפדיה ג'יימי ויילס", סיפרה אלינה ל'כאן דרום' השבוע. "היינו היחידים בארץ שהגיעו לכנס הזה וזו הייתה פעם ראשונה שקבוצת תלמידים משתתפת בכנס שמיועד לסטארטאפיסטים. התלמידים שוחחו עם מייסד ויקיפדיה, ושאלו אותו שאלות שהכינו מראש והמפגש היה משמעותי מאוד עבורם. באותה הזדמנות, פגשו התלמידים את מייקל קאופמן, יזם מוכר שהקים חברת תרופות ופיתח תרופות לטיפול בסרטן. הם ניגשו אליו, ביוזמתם, ואמרו לו שהוא חייב לבוא לבקר במרכז למחוננים באשקלון, ולמחרת הוא הגיע אל המרכז באשקלון ונתן להם הרצאה מרתקת".

דר' מייקל קאופמן בהרצאה לתלמידים

ד"ר מייקל קאופמן בהרצאה לתלמידים

בזכות תלמידים שרצו עוד

התלמידים הנרגשים מחווית המפגש עם מייסד ויקיפדיה ועם מייקל קאופמן, פנו לאלינה למחרת המפגש, ואמרו לה שהם רוצים עוד. "הם באו אליי עיניים בורקות", סיפרה אלינה. "הם אמרו לי שהם רוצים להקים סטארטפ משלהם. שהם דיברו עם הסטרטפיסטים בתחרות אטלס והם אמרו להם שזה רעיון טוב. מיד לאחר השיחה עם התלמידים דיברתי עם בועז ארד, ויחד אמרנו שחייבים לממש את זה עבור התלמידים, ולעשות עם הרצון העז שלהם להתפתח משהו מעמיק ושיטתי. זו הייתה נקודת הפתיחה לרעיון של 'אטלס ג'וניור' שבעצם צמח מ-Atlas award".

תלמידי המרכז למחוננים עם מייסד ויקיפדיה ג'ימי ווילס

תלמידי המרכז למחוננים עם מייסד ויקיפדיה ג'ימי ווילס. צילום: עודד קרני

"מ- Atlas award ל- Atlas Juniors"

"התחלנו לגלגל את הרעיון, הלכנו למנכ"לי חברות הסטארטאפ הפיינליסטיות הזוכות בתחרות, הגענו שנינו עם רעיון גדול ופרפרים בבטן, וחשש מאיך הם יתייחסו לרעיון של להכניס תלמידים מחוננים אל תוך החברה שלהם, כי בכל זאת הם אנשים עסוקים שהיום שלהם מלא באתגרים, ואולי אין להם זמן להשקיע בתוכניות חינוך לילדים. אבל התגובה שלהם הייתה הפתעה גדולה". סיפרה אלינה. "מנכ"לי החברות התחילו לגלגל איתנו רעיונות בפגישה, ואחד המקומות שהם התחברו אליהם היה המקום שלהם, כילדים. הם אמרו שכשהם היו ילדים – הלוואי והייתה תכנית כזו שהם היו יכולים לקחת בה חלק. בגלל שלהם לא היה כזו הזדמנות כילדים, היה להם חשוב שיהיה לתלמידים המחוננים שלנו אפשרות כזו. וכך יצאנו לדרך".

אירוע ההשקה של התכנית 'אטלס ג'וניור' התקיים לפני מספר ימים בבורסה לניירות ערך בת"א, בו השתתפו כל החברות המשתתפות במיזם, ביניהם נוקלאיי, מוביט, ווטרג'ן, אסטרה, ספייספארמה, סולאטו, בי-הירו ובלו-וויט, וכמובן 70 התלמידים המשתתפים בפיילוט החינוכי פורץ הדרך, מכיתות ח' עד י'.

"זו הזדמנות לשוויון הזדמנויות"

התלמידים הנרגשים הבינו כבר מהתחלה את גודל ההזדמנות שעומדת מולם, ואף אחד מהם לא העלה בדעתו לוותר על כרטיס הכניסה לפיילוט פורץ הדרך. "זו סופסוף הזדמנות להגיע למקום גבוה", אמר ל'כאן דרום' אחד החניכים המחוננים שהתקבלו לתכנית – עידו בן משה, תלמיד כיתה ט' בן 15 מבה"ס צביה באשקלון.

עידו בן משה, התקבל לחברת הסטארטאפ בלו ווייט

עידו בן משה, התקבל לחברת הסטארטאפ Blue White

עידו נמצא במרכז למחוננים כבר מכיתה ג'. פעם בשבוע היה מגיע ללמוד שם, ולקבל מידע חדש, שבית הספר לא נתן לו. "למדנו שם תכני העשרה, דברים חדשים ומעניינים, חשפו אותנו לתחומי עניין אחרים שריתקו אותי מאז ומתמיד", סיפר. הכניסה לעולם ההיטק כבר בגיל 15 עבורו היא קרש קפיצה מטורף בשביל ילד מחונן מהפריפריה, כך לדבריו. "יש לנו כעת הזדמנות לשוויון הזדמנויות עם המרכז. בעבר באשקלון ובפריפריה, תלמידים חכמים, עם פוטנציאל להתגלות כמחוננים, הלכו לעבוד כמכונאים במפעלים. כשהמחוננים של המרכז, הלכו להייטק. ילדים שגדלו בפריפריה בעבר נתקעו מאחור, ועכשיו מתאפשרת לנו ההזדמנות לא להיתקע במקום בגלל מיקום גיאוגרפי. בזכות אלינה במרכז למחוננים יש לנו את ההזדמנות הזאת".

עידו התקבל לחברת BlueWhite. "זו חברה שהופכת טרקטורים לאוטונומיים. זו החקלאות של הדור הבא" סיפר. "הייתי צריך לבחור שלוש חברות, ובלו וויט הייתה ברשימה שלי ואליה התקבלתי ואני ממש מרוצה. אני נרגש מהחוויה, מסביבת העבודה החדשה זה עולם עבודה אחר מעולם העבודה שאני יודע שקיים".

אירוע השקת התכנית אטלס גוניורס בבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: עודד קרני

אירוע השקת התכנית אטלס גוניורס בבורסה לניירות ערך בתל אביב. צילום: עודד קרני

גם אור ביטון, תלמידת בת 16 הלומדת בכיתה י' בבה"ס מקיף ה' דרכא מאשקלון, לומדת במרכז למחוננים מכיתה ג'. גם היא, כמו שאר התלמידים שהתקבלו לתכנית, מתרגשת מאוד מהחשיפה לחברות סטארטאפ ולעולם החדש שהיא טרם הכירה.

אור ביטון, התקבלה לחברת הסטארטאפ בלו וויט

אור ביטון, התקבלה לחברת הסטארטאפ Blue White

"כל חשיפה לחברה גרמה לי לרצות להירשם אליה, וההתרשמות שלי מכל חברה עלתה על ציפיותיי", סיפרה. "בכנס נתנו לנו הזדמנות לא רק להקשיב ולהחכים, אלא גם הזדמנות להתנסות בהצגת סטארט-אפ מול 'משקיעים' בעצמנו, ולמדוד את העבודה שלנו בצוות, מה שהפך את כל החוויה להרבה יותר מהנה והרבה פחות מלחיצה".

גם אור הצטרפה לחברת BlueWhite. "היום הראשון בחברה מאוד ריגש והימם אותי: הקסים אותי תחום הידע הזה, שלא נגעתי או הייתה לי הזדמנות לגעת בו אף פעם. ריגש אותי היחס של הצוות אלינו, שעודדו אותנו לשאול שאלות ולפתח את עצמנו. מה שאהבתי במיוחד בחברה היא העבודה שאנחנו נעשה בה. החברה נתנה לנו עבודה שהיא לא רק חדשנית ועוזרת לקידום החברה, אלא כל אחד יכול לקחת את המשימה למקום האישי שלו ולפתח אותה כפי שהוא רואה לנכון. דבר נוסף שאהבתי בחברה ערכי החברה. למרות שאלו אנשים שהגיעו לגדולה, הם אנשים מאוד מאוד פשוטים, פטריוטים ומקסימים, שמדינת ישראל נמצאת בראש מעייניהם".

אדם ארבל, תלמיד כיתה י' מבה"ס אמנויות באשקלון, התקבל לחברת Nucleai, העוסקת במתן אבחון מדויק לסוגים שונים של תאים סרטניים. "אני רוצה להתמקד בתחום הרפואה בעתיד וזהו החלום שלי, לכן כשראיתי הזדמנות כזאת, מייד קפצתי עליה", סיפר.

אדם ארבל, התקבל לחברת הסטארטאפ

אדם ארבל, התקבל לחברת הסטארטאפ Nucleai

"הגעתי למפגש הראשון בחברת הסטארט-אפ "Nucleai" עם ציפיות בשמיים והחוויה שחוויתי בחברה עלתה על כל הציפיות. שוחחנו עם מנכ"ל החברה שסיפר לנו על תהליך הקמתה ועל הדרך שעברה החברה, פגשנו את הצוות המוביל, את המומחה בתחום AI, למדנו על השיטות לקידוד וניתוח תוצאות רפואיות ועוד. בזכות מסגרת התוכנית "Atlas juniors" נכנסתי לעומק של עולם הרפואה מהזווית הכי מתקדמת שרק יכולתי לדמיין, דרך חברת סטארט-אפ שעוסקת בזיהוי תאים סרטניים ובוחנת את הדרך הטובה ביותר לטפל בתאים האלה בעזרת ניתוח ביופסיות. למעשה החברה מפתחת כלי טכנולוגי שעתיד להציל אלפי אנשים מסביב לעולם. ואני מרגיש חלק מהתהליך הזה. זה מרתק אותי".

התלמידים המוכשרים המשתתפים בפיילוט נבחרו משלוש ערים: שדרות, אשקלון ויבנה, בשיתוף עם ראשי הערים תומר גלאם, אלון דוידי, ורועי גבאי. באירוע ההשקה החגיגי זכו המשתתפים להכיר את החברות מפי המנכ"לים והמנהלים הבכירים בכל חברה, שהציגו את האתגרים המצפים לתלמידים. בסיום אירוע ההשקה פגשו התלמידים את אייל וולדמן, יזם ואיש עסקים, מייסד חברות גלילאו טכנולוגיות ומלאנוקס, שהעניק להם את תובנותיו שיסייעו להם בבניית מסלול של הישגים ויזמות לקראת תהליך הלמידה המרגש המצפה להם.

אלינה לוסטוב ובועז ארד. צילום: עודד קרני

אלינה לוסטוב ובועז ארד. צילום: עודד קרני

"התפקיד שלי בתור אחראית הטיפוח על המצוינות באזור שלנו הוא להביא את האקדמיה פנימה ולאפשר לתלמידים הזדמנות שווה לזו שמקבלים במרכז" מסכמת אלינה. "אני רוצה שתעודת הבגרות של התלמידים שלי תאפשר להם להתחרות עם תלמידים טובים ממקומות אחרים בארץ. אנחנו מרכיבים להם תעודת בגרות עם ערך מוסף, כזה שיקנה להם יתרון תחרותי מול תלמידים אחרים ממקומות מהמרכז, וזו מטרה שאני מקדמת בכל התכניות. וכזאת תכנית כמו שיצרנו עבור התלמידים, אין עוד בארץ, ולדעתי גם בעולם".

 


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגיות:

תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר