המשפט בפרלמנט הרומני
המשפט בפרלמנט הרומני

עושה צדק: היוזמה של עו"ד אבי עומר מאשקלון הגיעה גם לפרמלנט הרומני

היוזמה של עו"ד אבי עומר מאשקלון עם פרויקט 'הנבחרים', ממשיכה לחצות עולם, כשמשפט בינלאומי נוסף נגד ארנסט רודין, פושע השואה, התנהל בפרמנט הרומני, מספר חודשים לאחר שהתנהל בבנייני האו"ם בניו יורק. עו"ד אבי עומר: "'הוצאנו' אותו מקברו, ומעמידים לדין שורת מנהיגים כמוהו שרמסו זכויות אדם"

פורסם בתאריך: 3.4.23 10:47

     

עו"ד אבי עומר מאשקלון ממשיך ביוזמה שלו לעשיית צדק עם פשעי השואה. מספר חודשים לאחר שהפרויקט החינוכי חובק העולם שלו 'הנבחרים' חזר מבנייני האו"ם בניו יורק, הגיע עו"ד עומר יחד עם חניכי התכנית לבניין הפרלמנט ברומניה כדי לקיים את המשפט המבוים נגד פושע השואה ארנסט רודין, ולקבל תמיכה גם שם, במעמד שופטים, סטודנטים וצעירים ברחבי העולם.

כזכור, בינואר השנה הגיעו חניכי תכנית 'הנבחרים' של אבי עומר, יחד עם עו"ד אבי עומר ונציגי משפט בכירים, אל בנייני האו"ם בניו יורק לאירוע היסטורי שקרה לראשונה באו"ם – ניהול משפט בינלאומי מבוים נגד הרוצח ארנסט רודין – רופא וראש ארגוני הפסיכיאטרים והנוירולוגים, שאחראי לרצח 300,000 אזרחים גרמניים בני דתות שונות בתאי גזים ובמשרפות ולעיקור בכפייה של כ-400,000 איש נוספים בתקופת השואה.

עו"ד אבי עומר

עו"ד אבי עומר

ד"ר עומר יזם את הפרויקט בשיתוף המכללה ושופטי בית המשפט העליון, ביניהם השופטים גרוניס, דנציגר ואליקים רובינשטיין, שגם שפט בכמה משפטים מדומים. גם שופטי בית המשפט הבינלאומי בשטרסבורג היו חלק בלתי נפרד מהפרויקט. המשפט המבוים הראשון נגד רודין התקיים ב-2019 במכללה האקדמית אשקלון יחד עם השופטים הבכירים, ומאז, עו"ד עומר ממשיך להעלות אותו, והוא זוכה לשיתוף פעולה מדהים, על מנת לעשות צדק אמיתי.

המשפט שנערך במרכז הקונגרסים באשקלון נגד ארנסט רודין בשנת 2019

המשפט שנערך במרכז הקונגרסים באשקלון נגד ארנסט רודין בשנת 2019

ערב לפני המשפט בניו יורק, נערך מפגש שאירחה השגרירות הרומנית שעסק באתגרי האנושות, אנטישמיות והגנה על זכויות האדם. בסוף המפגש הוזמנו הנציגים לערוך את המשפט המבוים גם בפרלמנט הרומני, במלאת 100 שנה לחוקה הרומנית.

חברי פרויקט 'נבחרים' עם נציגי משפט בכירים

חברי פרויקט 'נבחרים' עם נציגי משפט בכירים

בתוך כך, לפני מספר ימים התקיים המשפט ברומניה, בו השתתפו נשיא הפרלמנט, שגריר ישראל וגרמניה ברומניה, שר התרבות ושגרירים רבים נוספים, סטודנטים ומנהיגים צעירים. בצוות השופטים ישבו נשיא בית המשפט לחוקה ושני שופטים מבית המשפט העליון של רומניה.  "רודין היה עצור במשפטי נירנברג, נחקר כשנה, אבל בגלל שגם בארה"ב היה עיקור כפוי ובמדינות נוספות בעולם אז האמריקאים ששלטו בנירנברג החליטו לא להעמיד אותו לדין", אמר ד"ר עו"ד אבי עומר. "אנחנו 'הוצאנו' אותו מקברו ומעמידים לדין שורת מנהיגים כמוהו שרמסו זכויות אדם. כל ההיסטוריונים תמימי דעים שהמתות החסד אצלו –  הייתה הטיוטה לשואה".

כל הסטודנטים שייצגו את ההגנה ציינו, כי המשימה לייצג פושע נאצי לא הייתה קלה להם הן רגשית והן רציונלית. בוגדן מצוות ההגנה אמר: "פרופ' ארנסט רודין היה ועודנו מדען פורץ דרך בתחום הגנטיקה הפסיכיאטרית, הוא הקדיש את חייו למדע ותרם רבות לחקר מוח האדם. בדורו בוצעו עיקורים בכפייה בעשרות מדינות ואפילו בארה"ב. לא ניתן להרשיע אדם על פשעים שבוצעו לפני 70 שנה, על בסיס תפיסות עולם מודרניות שלא היו ידועות אז. גם לאנשים עם מוגבלויות יש זכויות אדם:" אם לא לחיות בכבוד אז לפחות למות בכבוד".

הנאשם: ארנסט רודין

הנאשם: ארנסט רודין

נשיא בית המשפט ברומניה סיים את הקראת גזר הדין בבקשה מכל הקהל לעמוד דקת דומיה לזכר קורבנות השואה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר