שחקני ההצגה 'שומרי הגן'. צילום: אשר דיין
שחקני ההצגה 'שומרי הגן'. צילום: אשר דיין

"מצליחה להעביר מסרים": ההצגה 'שומרי הגן' של תיאטרון 'סיקרא' עלתה באשקלון

ההפקה השלישית של תיאטרון 'סיקרא' אשקלון עלתה לראשונה במרכז הכנסים באשקלון, עם ההצגה '"שומרי הגן", שנערכה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה. ההצגה מבוססת על החוויה בגן הלאומי באשקלון, מתוך רצון לתת לצופים את תחושת השייכות למקום, ואת ההבנה על חשיבות השמירה על ניקיון הגן ואיכות הסביבה

פורסם בתאריך: 29.3.23 11:42

     

ההפקה המקורית השלישית – 'שומרי הגן', של תיאטרון 'סיקרא' באשקלון עלתה לפני מספר ימים בפעם הראשונה על במת מרכז הכנסים באשקלון והייתה להצלחה רבה. ההצגה הוצגה בפני תלמידי בתי הספר היסודיים, כשבכניסה למרכז הקונגרסים, הוצגה תערוכה של תלמידות ותלמידי בתי הספר היסודיים שהציגו את יצירותיהם מחומרים ממוחזרים.

מדובר כאמור בהפקה השלישית של התיאטרון המקומי אשר פועל באמצעות האגף לתרבות, נוער וספורט בעיריית אשקלון ולאחר שחזר בחודשים האחרונים להעלות הפקות מקוריות, ביניהן 'יוסף וכותנת הפסים', 'מתנה למדינה' וכעת, מעלה את ההפקה המקורית השלישית 'שומרי הגן'.

ההצגה הינה מבוססת מקום ומתרחשת בגן הלאומי אשקלון. זאת, מתוך רצון לשייך את החוויה של הילדים הצופים אל העיר ואל ההבנה של חשיבות השמירה על הניקיון ואיכות הסביבה בפארקים ובגנים הציבוריים. במהלך ההצגה, בנות ובני הנוער מגיעים לפארק הלאומי אשקלון על מנת לבצע מטלה על חשיבותו של הטבע תוך הידברות על הנושא 'כיצד ניתן לשמור על סביבה נקייה יותר ומה הן הדרכים לשמירה על ניקיון הסביבה'.

ההצגה 'שומרי הגן'. צילום: אשר דיין

ההצגה 'שומרי הגן'. צילום: אשר דיין

את ההצגה כתבה צליל שוורץ דוד, על הדרמטורגיה אחראית אור אילן, על המוסיקה, נדב ביטון, תנועת שחקנים, אור אילן.  שחקנים: גיל כהן, ענבל גלאם/זוהר סבג, עדן בוהדנה, שירן בוכניק, לי מסיקה, ומתיאס נייבלט, מפיק ההצגה, איתי חמו, מנהל ההצגה, רביד דהרי, במאית: חני אלימלך.

מנהלת האגף לתרבות, נוער וספורט, דפנה ביטון: "ההצגה שומרי הגן מצליחה להעביר מסרים רבים לילדים מחברות ועד לקיימות, כתיבת ההצגה ע"י צילה שוורץ דוד התבססה על רעיונות של המועצות הירוקות הפועלות בבתי הספר והופקה ע"י תיאטרון סיקרא העירוני. אני רוצה להודות לראש העיר תומר גלאם על האמון והקצאת המשאבים המאפשרים לנו לקיים חינוך בצורה חוויתית".

מנהלת המחלקה לחינוך סביבתי, יפעת מכלוף: "המחלקה לחינוך סביבתי הוקמה מתוך תפיסה שחינוך לערכים, הכרת אתרי העיר וחינוך לשמירה על הסביבה יחברו ויחזקו את הזיקה של ילדי אשקלון ,לעיר בה הם גדלים. ההצגה שומרי הגן נכתבה על בסיס רעיונות שהעלו תלמידי המועצות הירוקות בבתי הספר היסודיים במהלך סדנאות תיאטרון. ההצגה הופקה, ובוימה על ידי תיאטרון סיקרא אשקלון. כאן המקום להודות לרכזת התרבות צילה שוורץ דוד על העברת הסדנאות וכתיבת ההצגה, לחני אלימלך על הבימוי, איתי חמו על ההפקה, רביד מנהל ההצגה ולשחקנים המוכשרים".

ההצגה 'שומרי הגן'. צילום: אשר דיין

ההצגה 'שומרי הגן'. צילום: אשר דיין


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר