עיריית אשקלון
עיריית אשקלון

מביך: בעיריית אשקלון מתגאים במדד הממקם אותה אחרי 29 רשויות

העירייה התגאתה כי היא "בין הערים המובילות בישראל בשקיפות לציבור" וניצבת במקום 10 במדד השקיפות. מה שלא נכתב זה ש-29 רשויות ממוקמות גבוה ממנה במדד השקיפות, כך שמעשית היא במקום ה-30 בארץ, לא סיבה גדולה לגאווה. בטח כאשר ישנן ועדות בעירייה שהפרוטוקולים האחרונים שלהם באתר עודכנו בשנת 2017

פורסם בתאריך: 16.3.23 15:01

     

איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת שקיפות בינלאומית ישראל מפרסמים את תוצאות מדד השקיפות באתרי האינטרנט של הרשויות המקומיות לשנת 2022, בו דורגו 121 רשויות מקומיות, על בסיס היקף ואיכות המידע שהן מספקות לתושביהן באמצעות אתרי האינטרנט.

הם מסבירים כי "אתר האינטרנט של הרשות המקומית הוא הכלי המרכזי להעברת מידע ותקשורת מול התושבים ולכן חשוב שהמידע ואופן הצגתו יהיה מקיף, מדוייק ובהיר ככל האפשר. ממצאי המדד והקריטריונים הנמדדים בו נקבעים באופן אובייקטיבי על בסיס המידע כפי שהוא מוצג באתר האינטרנט של הרשות ומתפרסם לציבור, בנושאים כגון: תקציב, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, סביבה, חירום וכיוצ"ב".

מתגאים בשקיפות באתר העירייה

מתגאים בשקיפות באתר העירייה

השבוע פורסם הדירוג המלא של הרשויות המקומיות ועיריית אשקלון מיהרה להתגאות במיקום שלה, תחת הכותרת "מזנקת למעלה: אשקלון במקום העשירי במדד השקיפות של ישראל", נכתב כי העיר אשקלון זכתה ל"ציון כללי של 87% ועלייה של 16% מהשנה שעברה אשקלון בין הערים המובילות בישראל בשקיפות לציבור באתר האינטרנט הרשותי".

אז אשקלון אכן ממוקמת במקום 10, אך היא ממש לא "בין הערים המובילות בישראל בשקיפות", כי לא מדובר באמת במקום 10 בארץ, מהסיבה שעשרות רשויות הקדימו את העיר אשקלון ונמצאות גבוה ממנה במדד.

אז מה קרה באמת? רשויות רבות קיבלו את אותו הניקוד ולכן מוקמו באותו המקום. למשל במקום 1 במדד עם שקיפות מלאה של 100% ניצבות 10 ערים. כך נראה המדד האמיתי:

  1. אשדוד, הרצליה, חולון, כפר סבא, מגדל העמק, עכו, עפולה, קריית ביאליק, ראשון לציון ורעננה.
  2. אור יהודה, הוד השרון ומודיעין.
  3. רמלה ותל אביב.
  4. לוד.
  5. נס ציונה, רמת גן
  6. קרית שמונה וקריית מוצקין.
  7. באר שבע וטמרה.
  8. יפיע, אילת ושוהם.
  9. מעלות תרשיחא, גזר וחדרה.
  10. אשקלון, יבנה ורחובות.

אז נכון שיש שיפור, על פי המדד, לאחר שאשקלון הייתה שנה קודם לכן עם ניקוד 71 לעומת 87 היום, אך זו עדיין לא סיבה לגאווה גדולה ובטח כאשר לא מדובר באמת במקום העשירי.

אכן מקום 10, אך מעשית מקום 30. מתוך חוברת מדד השקיפות

והמצב של השקיפות באתר העירייה האו באמת לא משהו, די בסיור מהיר בעמוד של הפרוטוקולים של העירייה כדי לראות שחלק מהם עודכנו בפעם האחרונה לפני 5 שנים: למשל ועדת הקצות וועדת תמיכות שעודכנו לאחרונה בשנת 2017. ועדת חינוך – אוקטובר 2020, ועדת כספים – אוגוסט 22, ועדת שמות – ינואר 2022 וכן עוד ועוד.

בעיריית אשקלון הגיבו לכך שהם נצמדו לעובדה שהם מקום 10 לפי המדד ולכן לא ציינו כי אשקלון היא בין עשרת הערים. בעניין הפרוטוקולים החסרים נמסר כי הם מודעים לכך, אך יחד עם זאת נעשתה עבודה רבה כדי לצמצם את הפערים, דבר שהשתקף בעלייה בנתוני המדד מהשנה שעברה.


רוצים להישאר מעודכנים?
הורידו את אפליקציית "כאן דרום – אשקלון"




תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כאן דרום אשקלון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר